כל הפרטים על ההיערכות הביטחונית לביקור נשיא ארה"ב: "11,000 שוטרים, מסוקים וחיל האוויר"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on כל הפרטים על ההיערכות הביטחונית לביקור נשיא ארה"ב: "11,000 שוטרים, מסוקים וחיל האוויר"

    תדרוך שהתקיים היום במשטרה הצביע על הרצון מחד שלא למנוע מאנשים לבקר בירושלים במיוחד בשבוע זה, בו נחגג יום ירושלים ומאידך, להבהיר כי ירושלים תרושת בכוחות ביטחון בשל ביקור נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ

    צילום: אמו"ן, משרד הביטחון
    8:19
    14.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on נפילה היא בסך הכל נפילה – לא יותר!

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ימים ארוכים של תכניות, תרגולים ותיאומים אחרונים, מבצע מגן כחול יוצא לדרך.

    בתדרוך אחרון לתקשורת שהתקיים אחה"צ במנמ"ל (מרכז ניהול מבצעי לאומי) של המשטרה תדרכו: ראש אג"מ ניצב אלון לבבי, סממ"ז מחוז ירושלים תנ"צ עמי אשד וסגן אגף התנועה תנ"צ בועז גולדברג. "אנו בישורת האחרונה ומסיימים את עבודת המטה של המשטרה. נקבל את פני טראמפ בנתב"ג. מדובר במבצע משולב בפיקוד משטרת ישראל, מפכ"ל המשטרה יפקד על כל המבצע יחד עם שב"כ והכוחות האמריקאים. סיימנו סיור עם המפכ"ל בכל האתרים ובצירי התנועה בהם יבקר וינוע הנשיא טראמפ ופמלייתו. ביצענו היום תירגול במנחת המסוקים – תירגול של נחיתת המסוק וכן המראה לצורך חזרתו. ביצענו תירגולים בכותל המערבי וכניסת 60 רכבים לשם, וכן בכנסיית הקבר שם יגיע הנשיא טראמפ".

    "בכל שטח טריטואלי יפקד הממ"ז שלו. כך בנתב"ג יפקד ממ"ז מרכז ניצב מוטי כהן. בכביש מספר 1 יפקדו כל ממ"ז בשטח שלו. הקצנו למבצע הזה את כל מכלול הפיקוד והשליטה כולל כל הטכנולוגיות של המשטרה. מדובר במבצע רגיש מאד שההצלחה שלו תשפיע ותיתן השקפה על מדינת ישראל. אנו מצפים לאפס תקלות. 11,000 שוטרים ישתתפו בשתי היממות במבצע האבטחה חסר התקדים. 3 מסוקים יופעלו כל העת. 1 יסרוק את השטח לפני הגעת השיירה , 1 ילווה את השיירה ויתעד את תנועת השיירה היישר למנמ"ל בשטח. כלל הגופים: מד"א, כב"ה, פקע"ר, חיה"א כולם עובדים בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה ורשת קשר מיוחדת תפעל בין כלל הגופים. מלבד זאת במבצע יהיו פרשים, כלבנים, יס"מ, ימ"מ, וכוחות מיוחדים גלויים וסמויים. האתגר של המשטרה בכל המבצע לצמצם ככל שניתן את סגירת הצירים ופתיחתם לאחר הביקור יהיו במינימום האפשרי".

    האזינו:

    סגן מפקד מחוז י-ם תנ"צ עמי אשד משוחח עם כתב קול חי:

    סגן מפקד מחוז ירושלים, תנ"צ עמי אשד, הוסיף: "חד משמעי לא ניתן לצפות שכל הצירים יהיו פתוחים, אך נעשה הכל שבזמן שהשיירות לא יעברו הכבישים יהיו פתוחים. אני קורא לציבור לצד הביקור ולכל האזרחים לא להדיר רגליו מירושלים, אנו נמצאים בחגיגות שבוע של ירושלים וירושלים צריכה לחגוג בשמחתה בשבוע זה".

    לפי הנראה כעת הנשיא ינחת בשעה 12:20 בצהריים, כ-30 דקות יהיה במקום טקס קבלת פנים ומשם ימריא במסוק. כביש מס' 1 ייחסם לשני הכיוונים למשך 45 דקות מרגע הנחיתה ועד שימריא לירושלים רק זמן לאחר ההמראה אז ייפתח הכביש, כמו כן ביום שלישי מהשעה 15:00 ייחסם שוב הכביש לשני הכיוונים, אז ימריא מירושלים לנתב"ג ואחרי שיגיע לנתב"ג רק אז ייפתח הכביש חזרה.

    באשר לביקורו של טראמפ בכותל המערבי, אמרו במשטרה "מחר יום שני החל מהשעה 09:30 בבוקר יתחילו לפנות את רחבת הכותל בהדרגה, חתני בר המצוות יועלו לקשת וילסון ובשעה 11 הכותל יהיה ריק מכל אדם. גם התח"צ לכותל תופסק. לקראת השעה 14:30 יגיע הנשיא טראמפ ומשפחתו לכותל שם יתקבלו ע"י רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ ויילכו להתפלל. לאחר מכן ילכו לכנסיית הקבר ברגל תחת אבטחה כבדה מאד. יצויין כי משטרת ירושלים מנהלת כל העת דיאלוג ושיחות עם תושבים ובעלי חנויות בעיר העתיקה. "אין לנו כוונה לפנות תושבים או לסגור חנויות בזמן הביקור בעיר העתיקה, אך אם נצטרך, נסגור חנויות ונפנה תושבים. אם נצטרך נקים תצפיות על גגות הבתים".

    לסיכום אומר ראש אג"מ: "מדובר במבצע מורכב ורגיש מאד שיש לה השפעה גדולה על תדמיתה של מדינת ישראל. נקווה שהכל יעבור בשלום עם אפס תקלות".



    0 תגובות