לא תאמינו מי תומך בקיבוצים: ח"כ גפני: "חשיבות עליונה"

כולם היו בטוחים שאם יעבור כסף לישיבות אני אעביר להתנחלויות אבל אנחנו נמצאים בדור אחר שדורש שקיפות
עמית דניאל No Comments on לא תאמינו מי תומך בקיבוצים: ח"כ גפני: "חשיבות עליונה"

גפני בטוח: לא יהיו בחירות "אין לאף אחד אינטרס בכך" אבל מעניינים יותר דבריו על הקיבוצים "המציאות שבה הקיבוצים מקבלים מכה אחר מכה מבחינה כלכלית ואין מי שיהדוף את המכות האלו היא דבר חמור" אמר והוסיף כי תקציב הישיבות לא תלוי בהכרח בתקציב ההתנחלויות

ח"כ משה גפני צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
כולם היו בטוחים שאם יעבור כסף לישיבות אני אעביר להתנחלויות אבל אנחנו נמצאים בדור אחר שדורש שקיפות
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת הכספים משה גפני העריך הבוקר במסגרת דבריו בוועידה הכלכלית השנתית של הקיבוצים והמושבים שעורכת BDO זיו האפט, כי המערכת הפוליטית בישראל אינה הולכת לקראת בחירות "אני מעריך שלא יתקיימו בחירות בזמן הקרוב, לאף אחד במערכת הפוליטית אין אינטרס בכך" אמר.

גפני הביע את תמיכתו בקיבוצים וציין כי "המציאות שבה הקיבוצים מקבלים מכה אחר מכה מבחינה כלכלית ואין מי שיהדוף את המכות האלו היא דבר חמור. החברה הישראלית לא יכולה להרשות את המציאות בה ישראלים נמצאים בחבלי ארץ שונים והמקומות האלו לא יהיו מיושבים על ידי תושבים שישתלם להם כלכלית להיות שם. זו חשיבות עליונה".

בהתייחס להעברות הכספים להתיישבות ציין גפני "לא העברתי עדיין כסף להתנחלויות ואולי אעביר אם הם יעמדו בתנאים להעברות תקציביות שקופות וחברי הוועדה יידעו למה עובר הכסף ומדוע הוא לא בתכנית התקציבית. כולם היו בטוחים שאם יעבור כסף לישיבות אני אעביר להתנחלויות אבל אנחנו נמצאים בדור אחר שדורש שקיפות" אמר.

ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה שדיבר גם הוא בכנס מתח ביקורת על תפקוד הממשלה "אין משהו הגיוני בממשלה הזו. כל מה שהיה לא הגיוני אתמול בממשלה הזו הוא היום נקודת מוצא ללא הגיוני הבא מחר. אני לא אוהב לזרוק ביצים על הבית ממנו אני בא אבל מדובר בכנסת קשה ובעייתית עם עמדות שחלקן מאוד חשוכות שהממשלה לא מאזנת וראש הממשלה הוא ראש וראשון לכל ההזיה הזו."

כבל הודיע למאות אנשי ההתיישבות שהגיעו לכנס כי לאחר הפגרה תערוך ועדת הכלכלה שימוע בכל מה שקשור ליוקר המחיה הכרוך בפערי התיווך בחקלאות. לדברי כבל "גם אם לא נמצא פתרון לבעיית יוקר המחיה צריך לראות איך זה קורה שמגדל הפטם נמצא בתחתית שרשרת המזון וכשעוף יוצא ממנו המחירים מזנקים. איך זה שאנחנו כל הזמן מתנפלים על החקלאים אבל אף אחד לא באמת מנסה להתמודד עם החלק שבין החקלאי לצרכן, וכשהפטם מגיע למרכולים ולקצביות המחירים לעיתים הם בשמיים."

רו"ח שחר זיו, שותף מנהל ב-BDO  הציג את תפיסת העיר החכמה וכיצד ניתן להפוך קהילות התיישבות לחכמות לדברי זיו "יש מקום ליישום חדשנות עירונית בקהילה הקיבוצית שתאפשר ייעול תהליכים בחקלאות ובניהול הקהילה תוך שיפור איכות החיים של התושבים".

מנהל רשות המיסים, רו"ח משה אשר פירט את מודל חוק המיסוי החדש על הקיבוצים, וציין "אומרים שחוק ההסדרים לא טוב, אבל דווקא בחוק הזה הגענו להסכמות עם הקיבוצים. היינו חייבים ליצור שינוי בחקיקת המס על הקיבוצים שהיתה חקיקה ישנה ולא עדכנית למצב החדש. אני שמח שעמדנו בדרישה של מזכ"ל התנועה וצוותו שלא לפגוע במרקם האידיאולוגי עליו בנויים וחיים הקיבוצים וחבריהם. אנחנו לא נגד קיבוצים – נהפכו, מכירים הערך שלהם, אך צריך לגבות מיסים בצורה שוויונית".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר התייחס לגם הוא לרפורמה במיסים וציין כי לשמחתו "בגלל חוק ההסדרים, לא הייתה לרשות ברירה אלא להיכנס לעומק הדברים, לבדוק את העקרונות ומהר מאד הם ראו שיש להם עם מי לעבוד ואני הבנתי שאפשר להגיע להסדר של גם וגם- גם שהכבשה תהיה שלמה וגם שהזאב יהיה שבע ובאמת יצאנו עם הסכם הוגן והגיוני לכל הדעות. זה לקח כמעט 14 שנה כי לא הייתה הדברות רציפה וכנה, ומרגע שהתחלנו בהידברות שכזו הדרך כבר הייתה סלולה".

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור התייחס לנושא יוקר המחייה והחקלאים וציין כי :״קיימים אינטרסים זרים בין החקלאים למדינת ישראל. זו שטות גדולה לצייר אותנו כמי שאחראים על יוקר המחייה. אפילו רשתות השיווק הבינו את זה. אם ממשלת  ישראל היתה מבינה את זה אז היינו נמצאים במקום טוב״.

ח״כ איתן ברושי: ״שר האוצר יכול לקום בבוקר עם חלום לאשר ייבוא. לא קיים בשוק תחום אחר ששר אחד עם חתימה אחת יכול לאשר ייבוא. קיימת שחיקה גדולה במעמד החקלאות. אם נרתום את כל הקואליציה לנושאי החקלאות נוכל לכופף את האוצר. כמו שעשו בהעברת חוק הגליל או שדה דב״.



0 תגובות