מעבר לאתר המותאם

סטרס פורים פסח • 6 עצות קסם לימים רגועים

רבקי אוסטרובר 1 Comment on סטרס פורים פסח • 6 עצות קסם לימים רגועים

אם נתבונן בלוח שנה ימי פורים פסח הם הקשים ביותר • אלף ואחת מחויבויות ופריטים וקניות ומה לא • תכנון מושכל והצמדות לטיפים הבאים תעזור לכם לצלוח את הימים האלה בשלווה • בהצלחה

אוכל ארוחת בוקר
תמלאו את הראש במחשבות חיוביות – מחשבות שמקדמות אתכם, ולא במחשבות שמחזירות אתכם אחורה. תזכרו שמה שרק יקרה - יש לכך ייעוד ומשמעות

איך צולחים בשלום את תקופת טרום פורים-פסח? נראה שרשימת המטלות לא נגמרת, הלוז צפוף יותר מרחוב רבי עקיבא, ההתחייבויות הרבות מאיימות לטבוע אותנו, ורמות הלחץ והסטרס מרקיעים שחקים ,האם אפשר אחרת? כן!.

קחו נשימה עמוקה, תנקו את הראש מכל המחשבות המאיימות, ובואו נעשה סדר בבלגן: שישה טיפים איכותיים שיעזרו לכם לצולח בשלום את התקופה הכי לחוצה בשנה.

1. תכנון נכון
כל אחד יודע שכדי לעמוד במשימות מרובות תוך לוז צפוף, חייבים לתכנן. אבל גם התכנון צריך להיעשות בצורה נכונה – אחרת הוא ייאבד מהאפקט שלו לחלוטין, וחזרנו למשבצת ההתחלתית.
א. מספר מטלות הגיוניות ליום – אל תנסו לדחוס בכוח, כי זה פשוט לא יילך, תשתדלו להעריך בצורה סבירה כמה זמן תארך כל מטלה, ותמיד תמיד תוסיפו זמן ספייר בין מטלה למטלה למקרה שלא עמדתם בעומס.

ב. תכלילו פסקי זמן בין מטלה למטלה – אנחנו רק בני אדם, תזכרו שאי אפשר להספיק הכל, ושאדם חייב לנוח, אחרי מנוחה, העשייה תהיה הרבה יותר אפקטיבית ונרגיש הרבה יותר טוב, כך שאנחנו רק נרוויח מכך לטווח הארוך.

ג. תשאירו כמה ימים ספייר לפני הדדליין – ברגע שאתם יודעים שאפשרתם לעצמכם כמה ימי חסד לפני היום הגדול והנורא, כבר תהיו יותר רגועים; תדעו שמקסימום, גם אם לא הספקתם לעמוד בכל המשימות, יש עדיין זמן פנוי לכך. המרוץ ייראה אחרת לגמרי כשאתם יודעים שיש בסוף ימים שלמים ללא עשייה מתוכננת!

2. רשימת תודות
האופן שבו מתחילים את היום נותן את הטון לכל היום כולו. אחרי שפתחתם את העיניים בבוקר ואמרתם "מודה אני", תחשבו על 10 דברים שאתם מודים עליהם בחיים שלכם. ממש תציירו בראש בצורה חיה את אותם הדברים, ותנו לרגשי התודה והשמחה למלא את לבכם ולזרום בעורקיכם. אין תחליף לדלק הרגשי הזה, במיוחד לפני יום עמוס מטלות!

3.ארוחת בוקר טובה
אל תזלזלו בבקשה! מחקרים מוכיחים חד משמעית שארוחת בוקר טובה משפיעה על כל המשך היום – הן מבחינה גופנית והן מבחינה רגשית. נכון שכל הארוחות במהלך היום צריכים להיות בריאות ומזינות, אך בימי לחץ לא תמיד נוכל להבטיח לעצמנו שזה ייקרה. מה שכן, תמיד אפשר לקום מספיק מוקדם כדי להתיישב לארוחת בוקר מעולה שתיתן אנרגיה לכל היום.

כדאי להקפיד על הדברים הבאים:
א. מקור חלבון – הבסיס של הארוחה צריך להיות מנת חלבון איכותית – גבינות, ביצים, טונה או סרדינים, בכמות שמכסה בין פעם אחת לפעמיים את כל כף היד השטוחה שלכם. זה ישחרר את הורמון השובע לזמן ארוך, וייתן לגוף את הכוח שהוא צריך.

ב. ירקות, ירקות, ירקות – ככל שתגוונו בצבעי הירקות, תפיקו את המרב מבחינת הוויטמינים והמינרלים. תנסו להכליל ירקות בצבע ירוק כהה – כמו תרד, ברוקולי וחסה רומיין – כדי להזין את הגוף בעוד ברזל; גם זה מקור מצוין לכוח ועמידות. תאכלו כמות של שלושה אגרופים קמוצים.

ג. פחמימה איכותית – מקור אנרגיה מצוין הוא פחמימה איכותית – כמו לחם מדגנים מלאים, שבולת שועל וקטניות. תאכלו כמות של כף יד קעורה אחת או שתיים.

ד. שומן– שמנים בריאים הם חיוניים לגוף שלנו! מקורות מצוינים לשומן בריא הם שמן זית, שמן קוקוס, אבוקדו ומשפחת השקדים והאגוזים. את כל השמנים האחרים (קנולה, חמניות, דקלים וכו) תעיפו – הם לא תורמים כלום לגוף, ורק מזיקים לו. וכמה שומן לאכול בארוחת הבוקר? כמות של גודל שני האגודלים שלכם.

ה. פירות מגוונים – את הפירות קחו אתכם בשקית כדי שיהיה לכם לנשנוש בריא לאורך היום. בפירות יש חומרים נוגדי חמצון שמנקים את הגוף מרעלים, והם מהווים מקור אנרגיה נקי ומהיר כשאתם צריכים לתדלק את הגוף. תאכלו כמות של כף יד קעורה בין שלוש לארבע פעמים ביום.

4.חשיבה חיובית
תמלאו את הראש במחשבות חיוביות – מחשבות שמקדמות אתכם, ולא במחשבות שמחזירות אתכם אחורה. תזכרו שמה שרק יקרה – יש לכך ייעוד ומשמעות, ואל תתווכחו עם המציאות. זרימה עם מה שקורה, תוך חשיבה שהכל בסופו של דבר לטובתנו, תבטיח לנו רוגע ושמחה גם במצבי לחץ. וכמו שהאמירה העתיקה באידיש אומרת: אם לא הולך כמו שרוצים, צריך לרצות כמו שהולך! תאמינו לי, הסבתות שלנו ידעו על מה הם דיברו – זה עובד.

5.פעילות גופנית
תכניסו לכל יום זמן לפעילות גופנית! זה צריך להיות חלק מהלוז המובנה, בדיוק כמו המטלות האחרות. פעילות גופנית משחררת אנדורפינים בגוף, מה שעוזר לנו להרגיש טוב, נמרצים ופעילים. זרימת הדם המוגברת תעזור לנו בהמשך הפעילות הקדחתנית של היום, וייתן לנו המון אנרגיה. מספיק שתפנו 20 דקות ביום לרקוד במרץ לצלילי מוזיקה נעימה, לקפוץ חבל, לשחק משחקי כדור ותופסת או לעשות שיעור אירובי קצר בתוך נוחות הבית שלכם, וכבר תראו את ההבדל ברמות האנרגיה. ואל תשכחו להוסיף כמה דקות של תרגילי כוח – סקוואטים, מכרעים, כפיפות בטן ושכיבות שמיכה. אם יש לכם בבית משקולות קטנות או גומיות התנגדות (ניתן לקנות בכמה גרושים) – זה עוד יותר טוב!

6.פסק זמן לעשות מה שאוהבים
ואולי הכי חשוב מהכל: תפנו זמן לעשות את מה שאתם אוהבים. בין אם זה לקרוא ספר, לצאת עם חברה לקפה, לפטפט בטלפון עם האחות הגדולה, לסרוג סוודר או לקשט עוגה – תעשו בכל יום משהו שנותן לכם הרגשה כיפית. כמו ארוחה ופעילות גופנית – גם זה צריך להיות חלק מהלוז המתכונן, כי זה חלק חיוני ובלתי נפרד מהבריאות הנפשית שלנו.

אז מוכנים לצאת לדרך? מאחלת לכולם הצלחה, רוגע ועשייה מבורכת!

רבקי אוסטרובר, מאמנת להתפתחות אישית ומאמנת כושר ותזונה. rivky@ostrover.co.il



1 תגובות

מיין תגובות