הפלס נגד הקנאים: "עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס"

    כיום ברור לכל, כי ההימנעות מהתייצבות הינה כלי מרכזי ובלעדי במאבק נגד גזירת הגיוס. כיום ידוע גם כי מי שסבור להציג עצמו באופן פורמאלי כנאבק נגד הגזירה, בעודו מעודד ומסכים באופן רשמי ומוצהר למהלך של שיתוף פעולה עם החוק באמצעות ההתייצבות, עושה שקר בנפשו, והרי זה בבחינת עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס
    איתי גדסי 23 Comment on הפלס נגד הקנאים: "עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס"

    מאמר המערכת בעיתון הפלס יוצא היום נגד חוגים המקורבים לעדה החרדית אשר מתייצבים בלשכת הגיוס לצורך בדיקות רפואיות לקבלת פטור משירות • הפלס: "עושים שקר בנפשם, עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס".

    מרן הגר"ש אויערבאך זצוק"ל
    כיום ברור לכל, כי ההימנעות מהתייצבות הינה כלי מרכזי ובלעדי במאבק נגד גזירת הגיוס. כיום ידוע גם כי מי שסבור להציג עצמו באופן פורמאלי כנאבק נגד הגזירה, בעודו מעודד ומסכים באופן רשמי ומוצהר למהלך של שיתוף פעולה עם החוק באמצעות ההתייצבות, עושה שקר בנפשו, והרי זה בבחינת עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיתון הפלס יוצא היום במתקפה מרומזת נגד חוגים הקשורים לעדה החרדית שמתייצבים בלשכות הגיוס לצורך קבלת 'פטור' משירות צבאי.

    בשנים האחרונות הורה הגר"ש אויערבך לתלמידיו שלא להתייצב כלל בלשכות הגיוס, לא למתן דיחוי ואף לא להתייצבות ראשונה של רישום ובדיקות רפואיות. במקביל הודיע צה"ל לבחורים שנמנעים מלהתייצב כי איבדו את מעמד 'בן ישיבה' והפכו לעריקים. מפעם לפעם מנסה המשטרה הצבאית לבצע מעצרים של עריקים חרדים, כפי שאירע שלשום בקריית יובל, בנווה יעקב ובבית שמש. לאחרונה הקימו תלמידי הגר"ש אויערבך ארגון ארצי בשם 'בני עלייה' הפועל לרישום מסודר של תלמידי הישיבות הנמנעים מהתייצבות בלשכות הגיוס.

    בחוגי העדה החרדית חלוקות הדעות בעניין זה. עמדת הגאב"ד הגרי"ט וייס מצדדת בגישתו של הגר"ש אויערבך, וכך גם שורה של מורי הוראה בעדה החרדית שרבים מהם השתתפו בכינוס שהתקיים לפני שנתיים באולמי תמיר ושהוגדר בפי הפלג הירושלמי בתור "כינוס 200 רבנים נגד ההתייצבות".

    מצד שני, סבורים חוגים שונים בעדה החרדית כי עדיף להתייצב לבדיקות רפואיות בלשכת הגיוס ולנסות להשיג 'פטור' משירות צבאי על בסיס רפואי או נפשי. פעילות זו עלתה לאחרונה על סדר היום כאשר משטרת ירושלים ביצעה מעצרים ופשטה על שכונת מאה שערים בחיפוש אחר ראיות בהקשר לחקירה המתבצעת בנושא הנפקת אישורים פסיכיאטרים לצעירים חרדים המגיעים לבדיקות רפואיות בלשכות הגיוס.

    עיתון הפלס מפרסם הבוקר מאמר תקיף נגד ההתייצבות בלשכות הגיוס תחת הכותרת "ההימנעות מהתייצבות – כלי מרכזי במאבק נגד גזירת הגיוס". הרקע למאמר, המהומות שהתרחשו שלשום בשכונת קרית יובל על רקע ניסיון לעצור אברך שלא התייצב והוגדר כעריק. העיתון מביע את עמדת  הגר"ש אויערבך לפיה עצם ההתייצבות מהווה סיוע עקיף לחוק הגיוס והכרה במדיניות הצבא המעודד גיוס חרדים לצורך הגשמת יעדי הגיוס השנתיים.

    גורמים בפלג הירושלמי אומרים כי המאמר רומז בין השורות גם לאותם חוגים בעדה החרדית הדוגלים בהתייצבות לצורך קבלת פטור משירות. הפלס מצטט את עמדת הגר"ש אויערבך: "פשוט שאיסור גמור להתייצב כלל בלשכת הגיוס, בין לדיחוי ובין לפטור, בכל צורה ואופן שהוא". ההדגשה שבהוראה זו מבקשת לדחות את הטענה כי ההתייצבות מותרת כאשר היא נעשית לצורך קבלת פטור, בעוד לדעת  הגר"ש אויערבך ההתייצבות לכשעצמה נחשבת כשיתוף פעולה עם לשכות הגיוס.

    בסיום המאמר נכתב: "כיום ברור לכל, כי ההימנעות מהתייצבות הינה כלי מרכזי ובלעדי במאבק נגד גזירת הגיוס. כיום ידוע גם כי מי שסבור להציג עצמו באופן פורמאלי כנאבק נגד הגזירה, בעודו מעודד ומסכים באופן רשמי ומוצהר למהלך של שיתוף פעולה עם החוק באמצעות ההתייצבות, עושה שקר בנפשו, והרי זה בבחינת עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס".

    בעיני גורמים בפלג הירושלמי מתפרשים משפטים אלה כמיועדים לא רק לכתובתם של הממסד הרשמי בדגל התורה ובוועד הישיבות, אלא גם לאותם גורמים בחוגי הקנאים שחלוקים על הגר"ש אויערבך בעניין ההתייצבות, ואשר לדעת הפלס יש להגדירם בתור "עושים שקר בנפשם, עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס".

    הפלס



    23 תגובות

    מיין תגובות
    1. 23

      נגד כולם! חשבנו שלפחות עם הקנאים אתם מסתדרים מצוין, מה עכשיו?

      1. ומי זה אתם? מי הגדולים שלכם האמיתיים?? דוד שפירא? מנחם שפירא? עליכם נאמר נערים משלו בנו! כל המערכות שלכם קרסו
        אינכם מצליחים להציל אפילו מהמפולת הגשמית קל וחומר הרוחנית! למה העסקנים שלכם מסתירים את האמת המרה שאנחנו בעיצומה של מערכה כוללת על הכל! על עצם הוויתינו כחרדים? מתי בפעם האחרונה יצא איזה מכתב או הוראה שתבהיר את עמדתו של הגראי"ל שטיינמן שליט"א? בתקופה האחרונה גם אם יצא איזה מכתב הכל חייב הרי את האישור של האדמו"ר דוד שפירא!
        מה שכתבנו זה קצה הקרחון ועדיף פשוט שתשתקו!

        1. אלו לא מילים שלך! אתה שטוף מח! כדאי שתתעורר ותבדוק למי נתת לעשות לך עוול כזה.
          אף גדול בישראל לא חייב להוציא מכתבים כדי שעדת משוגעים תרגע, הרי הייתם יוצאים נגד משהו אחר, סתם מחפשים סיבות לעורר מהומות מרגע שנוצרתם.
          כבר בתורה כתוב שהקב"ה לא חייב לעשות ניסים כדי להוכיח את קיומו, מי שרוצה שיתפקר. חובת הציות לגדו"י לא נולדה ביום שהם הוציאו מכתבים או לא הוציאו. לך דור אחורה ותראה שאתה פשוט התעקמת.

        2. יש כלל: אם קבוצה של אנשים אומרת את אותם דברים, סימן שהם הפסיקו לחשוב ומישהו חושב במקומם. תתחיל לחשוב בצורה עצמאית ותראה שמטעים אותך.

          1. יש כלל מהרב חיים שמולביץ: כאשר יש שתיים שלוש קושיות יכול להיות שתים שלום תירוצים אמיתיים
            כאשר יש עשר קושיות ואפשר לענות עליהם בעשר תירוצים ואפשר גם בתירוץ אחד, התירוץ אמיתי הוא האחד!
            במקרה שלנו קוראים לזה דוד שפירא!
            לוקחים בנות ועוצרים אותן בכח ומלבישים עליהן מדי צבא! זה דבר שלא היה בעבר והעסקנים שלכם אומרים שאין כזה דבר! משרד החינוך הולך ונהיה בעל הבית על מוסדות החינוך החרדי ועכשיו הוא נכנס גם לישיבות, ואתם מוציאים כתבות ביתד של כל מיני בעלי עניין שאין כזה דבר! לא נותנים לחרדים להקים את ביתם על חלקת אדמה כאן בארץ ומקפחים אותם בבינוי ודיור, ואתם ממזערים את התופעה ונותנים ראיון מחניף על עמוד שלם לכחלון ביתד, האקדמיה ובגרויות פורצים גבולות ועוד בשם הגראי"ל שטיינמן ולמרות דעתו הידועה והכתובה של הגראי"ל שטיינמן מהעבר הלא רחוק לא יוצאת שום הכחשה ושם מחאה,
            חילולי שבת, רפורמים וכל מיני דברים שתמיד ידענו ביחס אליהם שיש כתובת,שיש גדולים בישראל ומערכת אחראית שתשרתם ותישם את הוראאותיהם למגר את הפרצות, כל זה היום לא קיים הכל נעצר אצל האדמו"ר דוד שפירא, כל מי שנכנס או ניסה להיכנס בשנים האחרונות יודע את זה שעל פיו ישק דבר או יותר נכון לא יעשה שום דבר אם זה לא ישרת איזה אינטרס שלא מן העניין (ואנו כותבים את זה בעדינות!)
            אין מועצת, רבנים וולא וועדות (אולי וועדות קישוט)ואפילו לא פוליטקאים וחברי כנסת, יש רק דוד שפירא אחד!

            1. חוץ ממבול השטויות שכתבת רק הערה קטנה האימרה שהבאת היא בשם ר' חיים מבריסק ולא כפי שציינת………

              משתמש אנונימי (לא מזוהה)
            2. ממתי אנחנו בוחרים את גדולי ישראל? ממתי? לא היה ולא יהיה, שיניתם את התורה ועכשיו אתם מחפשים צידוקים.

              משתמש אנונימי (לא מזוהה)
        3. הכי קל זה להתקיף בלי להתמודד עם האמת.

    2. 22

      'הפלס'טינים רבים עם כולם. די ! נמאסתם.

    3. 21

      אף פעם לא קיבלנו הוראות מר' שמואל או מישהו אחר מסביבתו לא הצבענו עץ ולא היינו חלק ממפלגת בני תורה אין לנו חלק ונחלה איתם לפעמים אנו נלחמים על אותם עקרונות ובודאי שאנו מכבדים ומעריכים כל מי שמוסר נפשו אבל הוראות אנו מקבלים רק מרבותינו שרי התורה הגאב"ד הראב"ד והבד"ץ ומרנן אדמור"י הקהילות שלנו

      1. אבל אתם פועלים נגד ההוראות של הגאב"ד הגרי"ט וייס שליט"א!

        1. לא נכון! מידיעה אישית – אני לא שאלתי אבל שמעתי מאדם נאמן שהוא בעצמו שאל אותו – הגאב"ד עונה למי ששואל אותו במפורט לצורך בנו וכדו' שהוא לא אוסר התייצבות לפטור מסיבות רפואיות

          1. גם לכתוב באינטרט זה על דעת הגאב"ד וארהב"ד

            1. אכן יש לנו סינון טוב וכל אתרי החדשות אכן סגורים לנו מלבד קול חי ו-גי די אן

              יענקלה
    4. 20

      Leave the arguments to the poskim and gdolim. It's not for us to give opinions – just listen to your rov/rosh yeshiva / posek and let the others do the same.

    5. 19

      אין גבול לצביעות!!!
      מעולם לא היתה קבוצה שהמחישה יותר מכל את המשפט "עושים שקר בנפשם עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס" יותר מהעצניקים. והם, לא פחות מהם בעצמם, מעיזים לכתוב זאת על אחרים??!!

    6. 18

      החבר'ה האלו כבר מזמן מקיימים בכל מילה היוצאת מפיהם את הנאמר בחז"ל "קיש קיש קריא"..
      מי הם בכלל שיעזו לדבר על העדה החרדית? הם היו קנאים עוד לפני שהרבנים שלהם הפסיקו להתגלח בפוניבז'.
      מילא להעיז ולדבר על הגראי"ל כבר התרגלנו. אבל על הגאב"ד והראב"ד? צבועים חנפנים וחזירים!!!

    7. 17

      למה אין הוראה עכשיו שגם בנות יפסיקו להצהיר?

    8. 16

      די למחלוקת! עם ישראל צריך אחדות!!!! כל אחד ינהג לפי רבותיו ויכבד את דעתו של השני, רק כך נקרב את הגאולה!!!!!!!

    9. 15

      יענקלה: אכן יש לנו סינון טוב וכל אתרי החדשות אכן סגורים לנו מלבד קול חי ו-גי די אן
      הכי קל זה להתקיף בלי להתמודד עם האמת.
      ממתי אנחנו בוחרים את גדולי ישראל? ממתי? לא היה ולא יהיה, שיניתם את התורה ועכשיו אתם מחפשים צידוקים.

    10. 14

      תגובות אחרונות
      יענקלה: אכן יש לנו סינון טוב וכל אתרי החדשות אכן סגורים לנו מלבד קול חי ו-גי די אן
      הכי קל זה להתקיף בלי להתמודד עם האמת.
      ממתי אנחנו בוחרים את גדולי ישראל? ממתי? לא היה ולא יהיה, שיניתם את התורה ועכשיו אתם מחפשים צידוקים.
      : יענקלה: אכן יש לנו סינון טוב וכל אתרי החדשות אכן סגורים לנו מלבד קול חי ו-גי די אן
      הכי קל זה להתקיף בלי להתמודד עם האמת.
      ממתי אנחנו בוחרים את גדולי ישראל? ממתי? לא היה ולא יהיה, שיניתם את התורה ועכשיו אתם מחפשים צידוקים.

      1. מה זה : לא הבנת אותי בסך הכל עניתי למישהו ששאל אותי אם הגאב"ד מרשה לגלוש באינטרנט ועל זה עניתי שיש לנו סינון טוב לא התכוונתי שאנחנו מסננים את גדולי ישראל חלילה

    11. 13

      חולי נפש. תפסיקו לסקר אותם. הם מממממשששששווווגגגגגעעעעעעיייייםםםםם!