"נהפוך את ההתיישבות לגזל; הפלשתינים יוכלו לדרוש זכות הצבעה"

    אני מתרשם שנתניהו מתנגד לחוק ההסדרה, אבל הוא פועל בחוסר מנהיגות. אם אתה מתנגד – תתנגד, אבל אל תוביל מצד שני מהלך של תמיכה בחוק
    אבי יעקב 3 Comment on "נהפוך את ההתיישבות לגזל; הפלשתינים יוכלו לדרוש זכות הצבעה"

    אריק בנדר: חוק ההסדרה יאושר סופית רק אחרי כניסת נשיא ארה"ב הנבחר טראמפ לבית הלבן • בן דהאן: "נציל יותר מ-2,000 בתים ביו"ש" • תושבת עמונה: "ביבי, בנט ושקד אשמים בפינוי שלנו. השקענו כאן את כל החיים שלנו"

    צילום: Noam Moskowitz/ Flash90
    אני מתרשם שנתניהו מתנגד לחוק ההסדרה, אבל הוא פועל בחוסר מנהיגות. אם אתה מתנגד – תתנגד, אבל אל תוביל מצד שני מהלך של תמיכה בחוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיתונאי אריק בנדר מ"מעריב" סיפר הערב בראיון למהדורה המרכזית בקול חי כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפגישתו הלילה לרבני הציונות הדתית כי חוק ההסדרה יאושר סופית רק אחרי כניסת נשיא ארה"ב הנבחר טראמפ לבית הלבן.

    חוק ההסדרה עוד לא אושר אבל השר לשעבר דן מרידור אמר לבצלאל קאהן במהדורה כי "חוק ההסדרה הוא מזיק ובושה מוסרית". לדבריו החוק הזה יגרום ש"נהפוך את ההתיישבות לגזל. אני מתרשם שנתניהו מתנגד לחוק ההסדרה, אבל הוא פועל בחוסר מנהיגות. אם אתה מתנגד – תתנגד, אבל אל תוביל מצד שני מהלך של תמיכה בחוק" הטעים מרידור.

    ויש לו גם איום אסטרטגי: "חוק ההסדרה מאפשר לחוק הישראלי, לראשונה, לשפוט את הקרקעות ביו"ש. אם החוק הישראלי יחול ביו"ש, הפלשתינים יוכלו לדרוש זכות הצבעה לכנסת, וזה סוף הציונות והמדינה" אומר השר לשעבר.

    מאידך, סגן שר הביטחון אלי בן דהאן אמר במהדורה המרכזית כי "חוק ההסדרה החדש יפתור את הבעיות בהתיישבות כולה. נציל יותר מ-2,000 בתים ביו"ש. מדי שנה מוגשים כמאה בג"צים. השופטים יצטרכו להתחשב בחוק החדש".

    אף אם החוק יעבור הוא לא יכלול את עמונה. תושב המאחז תמר נזרי שוחחה במהדורה המרכזית וקבעה: "ביבי, בנט ושקד אשמים בפינוי שלנו. השקענו כאן את כל החיים שלנו. פשע שיהרסו את הכל, בגלל בג"ץ. זה הרס לשם הרס ופשע. תהיה כאן אלימות". בשיחה הסוערת היא קבעה "אין שום צידוק לפינוי עמונה"



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      שמעתי חלק מהראיון ואני קצת לא מבין את בצלאל שלא שואל אותו את השאלות הנכונות.

      1. הוא ציטט ואהבת את הגר וכו', מה זה קשור לענין אין להם לא דין גר ולא גר תושב!!
      2. בצלאל צדק שהם לא צריכים להוכיח בעלות ולא המדינה קבעה שזה קרקע פרטית. (בעמונה יש טוענים שזה קרקע שלהם בבמיגרון למשל אפי' אין טוענים לבעלות) המדינה הוציאה צוי הריסה לכל המבנים שלא נבנו באישור, הדינה קבעה שמבנים בקרקע ציבורית יוכשרו ובקרקע פרטית יהרסו. בג"ת קבע מה נכלל בהגדרה של קרקע פרטית. בכל מקרה בג"ת שזה דין מנהלי זה לא המקום להכריע אם יש בעלות על הקרקע אם לאו.
      3. הטענה שאין כזה דבר בעולם שבימ"ש דן מי שלא בוחר בו. א. איך בג"ת דן בעתירות של הפלשתינאים???? כולל החלטה של בג"ץ לפנות את סוסיא!!. ב. זה לא נכון למשל בארה"ב אזרח ארה"ב יכול לתבוע בארה"ב את הרשות הפלשתינאית על נזק שנגרם לו בפיגוע בישראל. איך ביהמ"ש בארה"ב דן את הרשות שלא בחרה בו ?! ואני לא מדבר על כל מיני מדינות שניתן להגיש תביעה נגד קציני צה"ל שמבקרים שם למרות שהקצינים לא בחרו בביהמ"ש.
      4. שלטון האפרטהייד – עוד שקר גדול!. אחד הטענות הידועות של השמאל אחרי שהבין ששלום לא מביא ביטחון , זה הסכנה הדמוגרפית. וזה שקר. א. יקח זמן רב עד שהם יהיו רוב (יש להם יתרון מזערי בגידול של הערבים מול היהודים. בעיקר שיש אצלנו עליה ואצלהם יש הפוך הגירה שלילית למדינות אחרות באזור. ב. ואם נפרד מהם אז פתרנו בעיה ל20 שנה אחרי זה ערביי ישראל יהיו רוב ומה נעשה אז?? ג. ועיקרי!! כיון שיש להם אוטונומיה הם בוחרים מי ינהל אותם ברמה האזרחית, המעורבות הישראלית בחיי הפלסטינים נמצא בנושאי ביטחון וכן לתושבי שטח סי בלבד, כל שאר הפלס' הם תושבי ישראל שיש להם זכות להצביע בישראל, או תושבי הרשות שיש להם זכות להצביע לרשות והרשות היא שמנהלת את חיי היום יום שלהם.
      5. אז כנראה שלא רק שהוא לפעמים מתגעגע לפוליטיקה הוא פשוט פוליטיקאי קטן שהשקר נר לרגליו. אבל הציבור מבין את זה ולכן לא ממש מתגעגע אליו

    2. 2

      אהה,

      שכחתי דבר הכי חשוב, הכותרת מדברת על התיישבות של גזל. שילך ללמוד את הרש"י הראשון בספר בראשית…..

    3. 1

      מרידור חולה על השמאל כבר 15 שנה – חבל מאוד