נתניהו בפורום המודיע: "אנחנו לא אחים לצרה אלא אחים מבחירה"

    איתי גדסי 6 Comment on נתניהו בפורום המודיע: "אנחנו לא אחים לצרה אלא אחים מבחירה"

    רה"מ בנימין נתניהו התארח הערב בועידת כלכלה ועסקים של עיתון המודיע' במרכז הקונגרסים "אווניו" שבקריית שדה התעופה והחמיא ללא הפוגה לציבור החרדי ולשלוחי הציבור • "אנחנו עובדים יחד עם ראשי המפלגות החרדיות כשותפים אמיתיים"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ועידת עיתון המודיע לכלכה ועסקים Photo by Kobi Gideon / GPO
    20:33
    11.05.24
    חדשות קול חי No Comments on סמ״ר אריאל צים הי"ד נפל בקרב; צה"ל נערך לפשיטה על ג'אבליה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רה"מ בנימין נתניהו התארח הערב בועידת כלכלה ועסקים של עיתון המודיע' במרכז הקונגרסים "אווניו" שבקריית שדה התעופה והחמיא ללא הפוגה לציבור החרדי ולשלוחי הציבור: "השר ליצמן הוא שר בריאות מצוין. כל אזרחי ישראל אומרים את זה. אני שמח להיות כאן. בבציק עוזר מצוין לשר מוטי בריאות מצוין. יש לי גם שר פנים מצוין אריה דרעי שהוא גם חבר קבינט".

    "אספר משהו על דרעי. בקבינט עולים נושאים, כשגומרים את הסבב, אני אומר: אריה, מה אתה אומר? והוא עונה דברי חכמה" דברי רה"מ לקול מחיאות כפיים בקהל. והוא המשיך: "דרעי הוא אדם מנוסה עם לב חכם ומוח חכם. אני מקשיב לדעתו בקבינט. יש לי גם ראש ועדת כספים מעולה. א"א להריץ מדינה וממשלה בלי כסף וח"כ משה גפני עושה את זה במיומנות. אני שמח מאוד להיות פה. ולדון בתורה ועבודה – יחד זה עסק טוב".

    ומהחכי"ם לשולחיהם: "נראה היה שעולם התורה חרב מן העולם. אני אומר לכם הוא לא חרב. עולם התורה קם לתחיה במדינת ישראל בארץ ישראל והנה הוא לפניכם. אני מעריך את עולם התורה. אני מבין את הקשר המתמשך של קיום העם. בלי רוח אין עם. עבודה לא צריך לבוא על חשבון התורה. אפשר גם וגם. אני מעריך את לימודי הישיבה ואני יודע את הפוטנציאל של לימוד בישיבה".

    לדברי ראש הממשלה: "אני מאמין בשילוב הזה ויודע עד כמה כישרוניים האנשים שיוצאים מהישיבות. אני מדבר עם אנשי עסקים. אני רואה יזמים והשכל בעיניים ואני מכבד את השילוב של תורה".

    "אנחנו עובדים יחד עם ראשי המפלגות החרדיות כשותפים אמיתיים. אנחנו לא אחים לצרה אלא אחים מבחירה. בממשלה מתעוררות בעיות מעת לעת ואז ר' יעקב ליצמן מעלה הצעה שאף אחד לא חשב עליה שמשנה את כל זווית הראייה והרבה פעמים זה הפתרון.

    בנושא מצוקת הדיור אמר נתניהו: "כשאנחנו מוצאים פתרון לציבור החרדי זה פתרון דיור לכלל עם ישראל ובתוך זה גם הציבור החרדי. הרב ליצמן דיבר איתי על זה לפחות 5000 פעם והוא קודח לי חור בראש בכדי למצוא פתרון".

    ועוד מדברי נתניהו על עולם התורה: "רבים מעולם הישיבות יוצאים לעולם ההיטק. נשים חרדיות עובדות בשיעור העבודה של המגזר הכללי. אני מאמין בשילוב הזה ויודע עד כמה כישרוניים האנשים שיוצאים מהישיבות".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מכתב לכבוד כבוד שר הפנים הרב אריה דרעי
      שלום וברכה!

      בהסכם הקואליציוני של סיעת ש"ס הוכנס סעיף בעל פוטנציאל להציל את מוסדות המוכש"ר. נשאר רק לדרוש את יישומו!!!

      לאחר פניות רבות שלנו לגורמים הרלוונטים בסיעת ש"ס, כולל דיון בוועדת החינוך שנחכו בו מספר מנהלי מוכש"ר, פרסם היום ס. השר נהרי דרישה חד משמעית לקידום הנושא.

      בקצרה:

      בעבר, נוסח התקנות שמחייב את משרד החינוך לתקצב מוסדות מוכש"ר היה:
      "75% מתקציב שעות הלימוד של מוסד רשמי דומה" – זוהי הגדרה יותר רחבה ובשמה ניתן לדרוש השתתפות יחסית של 75% מכלל השעות המועברות למוסד רשמי דומה.
      כחלק מהפגיעה של פירון בחינוך המוכש"ר הוא שינה את התקנות כך שהם מנוסחות באופן יותר מצומצם.
      "75% מתקן הבסיס"
      ערב חתימת ההסכם הקואליציוני, פנינו בדחיפות לס. השר משולם נהרי בבקשה להסדיר את הנושא בהסכם הקואליציוני ואכן בסעיף 62 להסכם המתיחס להחזרתו של חוק נהרי נכתב במפורש כי התקנות יוחזרו לנוסחן המקורי כפי שהיו ב 2012.
      מדובר בחלק בלתי נפרד מביטול גזירת פירון:

      מה שנשאר הוא לדרוש את מימוש הסעיף מתוך ההסכם הקואליציוני ודבר זה יכול להביא לשינוי משמעותי ביותר בתקצוב מוסדות המוכש"ר.
      כמי שיכול לסייע לסגן השר מטעם מפלגת ש"ס בנושא,כבודו מתבקש להפעיל את מלא הלחצים האפשריים.

      לשינוי המצב ולרווחת רבבות של תלמידי המוכש"ר ואלפי עובדי ההוראה החרדים!

    2. 3

      גם חנפנים וגם נחיתים עוד לא היה מי שפגע בחרדים כמו נתניהו ב2003 כשר האוצר עם קיצוץ האכזר בקיצבאות כשכל המטרה לאלץ את אברכי הכוללים לצאת לשוק העבודה ולפגוע בילודה וכן בקדנציה הקודמת למי שעדין זוכר אבל החרדים מתלהבים מחלקלקות לשונו אז כשהוא מדבר על פרשת השבוע אל תשכחו שהוא אכל בפהרסיא במסעדת טריפות בניו יורק והביא חשמלאי לביתו ביום הכיפורים

    3. 2

      ליצמן יותר מידי נתן לביבי צומי מה הסיפור עם כל התשבחות ששפך עליו ? ביבי בא רק בישביל להגיד לכם הייתי פה ושאנחנו חברים ראיתם איך הוא השויץ שהוא צאצא של רבנים גדולים….תראו איך ילדיו גדלים …זה לא כמו שהוא דיבר שם , הוא פשוט ניצל את הרטינג שנתנו לו שם ואמרו בתרועות שהוא החבר הכי טוב של החרדים. [בתכל'ס הוא ראש ממשלה טוב אין משהו אחר במקומו , אלא עם כן גדעון סער יחזור]

    4. 1

      החרדים מתוסבבים עלין יותר מהליקודניקים וכל פעם שהוא מראה את פרצופו האמיתי הם מבטיחים שלא ישכחו לו את הבגידה והוא צוחק מהיהודים הגלותיים שמנשקים את המקל