יוזמה • חטופי תימן ומשפחותיהם יעברו בדיקות DNA מסובסדות

    במידה שתהיינה התאמות גנטיות מוצלחות תבשר על כך החברה לנבדקים ובמידה ששני הצדדים ירצו בכך, החברה תדאג להפגיש ביניהם
    ישראל פריי 1 Comment on יוזמה • חטופי תימן ומשפחותיהם יעברו בדיקות DNA מסובסדות

    חברת MyHeritage תקים מאגר גנטי ותעניק בדיקות DNA בחינם למעורבים בפרשת ילדי תימן המזרח והבלקן במטרה לאחד משפחות • במסגרת הפרויקט, ייבדקו בארץ ובחו"ל בני משפחות ומאומצים הסבורים שהם קשורים לפרשה, במטרה למצוא התאמות גנטיות

    במידה שתהיינה התאמות גנטיות מוצלחות תבשר על כך החברה לנבדקים ובמידה ששני הצדדים ירצו בכך, החברה תדאג להפגיש ביניהם
    14:37
    20.05.24
    חדשות קול חי No Comments on מקלות בגלגלי המלחמה: צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת הסטארט-אפ הישראלית MyHeritage תקים ותממן מאגר גנטי של בדיקות DNA במטרה להביא לאיחוד משפחות ילדי תימן, מזרח והבלקן שנחטפו, הופרדו מיקיריהם או נעלמו בשנים הראשונות לקום המדינה.

    במסגרת הפרויקט תעניק MyHeritage בדיקה גנטית בחינם למשפחות ולמאומצים אשר יחליטו להיבדק. כל האנשים בארץ ובחו"ל שיש להם קשר כלשהו לפרשה, בין אם הם בני משפחות שילדיהן נעלמו ובין אם הם סבורים כי הם מאומצים ומעוניינים לגלות את מוצאם ומשפחתם הביולוגית, זכאים לבצע את הבדיקה בחינם.

    הבדיקות יבוצעו תוך הגנה מוחלטת על פרטיות הנבדקים, באופן אנונימי ובאמצעות מעבדת DNA בארה"ב. שמות הנבדקים לא יועלו לאינטרנט ולא יימסרו למעבדה. במידה שתהיינה התאמות גנטיות מוצלחות תבשר על כך החברה לנבדקים ובמידה ששני הצדדים ירצו בכך, החברה תדאג להפגיש ביניהם. לנבדקים תינתן האפשרות לבנות בחינם אילנות יוחסין במערכת MyHeritage, שיוחזקו באופן פרטי וללא נגישות לאיש מלבדם, כדי לסייע בהבנת קשרי המשפחה שיתגלו בבדיקות.

    בחברה מדגישים כי לפרויקט אין כוונה או אפשרות לחקור את השתלשלות האירועים שהובילו להיעלמות הילדים. מטרת הקמת המאגר הגנטי הנה איחוד משפחות בלבד. בחברה גם מתחייבים כי פרטים על הצלבות מוצלחות לא ישותפו עם אף צד שלישי ללא הסכמת הנבדקים, ובכל עת יוכלו הנבדקים להורות על השמדת הדגימות, כמו גם את המידע הדיגיטלי המופק מהן. המידע הגנטי עצמו ואילנות היוחסין לא יהיו נגישים לאף צד שלישי, ממסדי או מסחרי.

    לדברי גלעד יפת, מייסד ומנכ"ל MyHeritage: "אנו מבצעים את הפרויקט מתוך תחושת שליחות ורואים בכך חובה מוסרית וציונית שתסייע בריפוי ותיקון חברתי. באמצעות הענקת האפשרות למשפחות לאתר את יקיריהן ולברר מה עלה בגורלם, אנו מקווים שנוכל להקל על סבלן של משפחות רבות הנמשך כבר למעלה משישים שנה".

    הפרויקט נעשה בשיתוף השדולה בכנסת לחקר האמת בפרשת ילדי תימן. לדברי יו"ר השדולה, ח"כ נורית קורן: "הקמת המאגר הגנטי היא צעד היסטורי נוסף לקראת חקר האמת בפרשת ילדי תימן, המזרח והבלקן. חשיבותו של המאגר הגנטי היא עצומה נוכח העובדה כי דור ההורים הולך לעולמו מבלי לדעת מה עלה בגורל ילדיו. זהו כבוד גדול ושליחות עצומה עבורי לעמוד בראש המאבק למען חשיפת האמת בפרשה".

    חברת MyHeritage מפתחת פלטפורמה לבניית אילנות יוחסין, המאפשרת למיליוני משתמשים לגלות, לשמר ולשתף את ההיסטוריה המשפחתית שלהם באמצעות טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך. החברה הרחיבה לאחרונה את פעילותה לתחום ה-DNA.

    ל MyHeritage יש כיום 85 מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם, שבנו 30 מיליון אילנות יוחסין הכוללים 2 מיליארד פרופילים. החברה חולשת על מאגר מידע עצום הכולל 7 מיליארד רשומות ומסמכים היסטורים שונים ומוצריה זמינים ב-42 שפות.

    החברה מעסיקה 300 עובדים, מרביתם במשרדי החברה באור יהודה ובתל אביב. החברה נוהגת לבצע פעילות התנדבותית למען הקהילה ופרוייקטים ללא כוונת רווח לצד פעילותה העיסקית, לשם איחוד משפחות, השבת רכוש לניצולי שואה, מיפוי שורשים משפחתיים של שבטים בסכנת הכחדה, ועוד. בין המשקיעים בחברה: קרנות הון הסיכון Bessemer Venture Partners, Index Ventures, Accel Partners וכן משקיעים פרטיים בולטים. בשנים האחרונות ביצעה החברה שמונה רכישות של חברות מתחרות.

    השדולה לחקר האמת בפרשת ילדי תימן, שהוקמה בכנסת ה-20 בראשות ח״כ נורית קורן (ליכוד), פועלת מראשיתה להקמת מאגר גנטי ראשון מסוגו בישראל במטרה לאתר קשרי משפחה, לאחד משפחות שהופרדו ולשפוך אור על הפרשה הכאובה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שיחשפו כבר את האמת שהמדינה גנבה ילדים…הה… הם מפחדים כמו פורוש….