כך ניסה החיזבאללה לבצע פיגועי תופת בישראל

    בשנים האחרונות מנסה יחידה 133 של חיזבאללה לבסס תשתיות טרור בשטחי ישראל ואיו"ש – לפי שעה, ללא הצלחה. כחלק מניסיונות אלה, הארגון מגייס – תוך שימוש באינטרנט ובהפעלה מרחוק - פעילים המונחים לבצע פיגועים כנגד יעדים ישראליים (אוטובוס, כוח צבאי), וכן להקים חוליות טרור לצורך ביצוע פיגועים.
    קובי פינקלר No Comments on כך ניסה החיזבאללה לבצע פיגועי תופת בישראל

    בחסדי שמים סוכלו מספר התארגנויות טרור, שפעיליהן, תושבי איו"ש, גויסו, באמצעות הרשת החברתית, על ידי החיזבאללה, מלבנון ומרצועת עזה • מעצרם של פעילים אלה מנע מהתארגנויות טרור אלה להוציא אל הפועל פיגועים בישראל • כל הפרטים

    דגל חיזבאללה בלבנון • אילוסטרציה צילום: אוליביר פיטוסי, פלאש 90
    בשנים האחרונות מנסה יחידה 133 של חיזבאללה לבסס תשתיות טרור בשטחי ישראל ואיו"ש – לפי שעה, ללא הצלחה. כחלק מניסיונות אלה, הארגון מגייס – תוך שימוש באינטרנט ובהפעלה מרחוק - פעילים המונחים לבצע פיגועים כנגד יעדים ישראליים (אוטובוס, כוח צבאי), וכן להקים חוליות טרור לצורך ביצוע פיגועים.
    21:30
    05.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on גבורה יהודית בשואה: "העונש על צום כיפור: שבועות של כאבי תופת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שלישי) הותר לפרסום, כי בחסדי שמים סוכלו לאחרונה, מספר התארגנויות טרור, שפעיליהן, תושבי איו"ש, גויסו, באמצעות הרשת החברתית, על ידי גורמי חיזבאללה, המתגוררים בלבנון וברצועת עזה. מעצרם של פעילים אלה מנע מהתארגנויות טרור אלה להוציא אל הפועל פיגועים בישראל.

    ארגון חיזבאללה פועל בנמרצות, בשנים האחרונות, לגיוס פעילים משטחי ישראל ומאזורי יהודה, שומרון ורצועת עזה, על מנת שיבצעו פיגועי טרור כנגד יעדים ישראליים. בפועל, לצד ההנחיות לבצע פיגועי ירי והתאבדות כנגד מטרות ישראליות, הונחו הפעילים לסייע בגיוס נוספים לפעילות מטעם הארגון.

    מהשב"כ נמסר פירוט תשתיות הטרור והמעצרים, שבוצעו לאחרונה: חוליית טרור מאזור קלקליה, שהונחתה לבצע פיגוע כנגד סיור צה"לי, בראש החוליה עמד מצטפא כמאל הינדי, יליד 1998, תושב קלקיליה, אשר גויס, בדצמבר 2015, לחיזבאללה באמצעות פרופיל הפייסבוק "פלסטין אלחורה", המכיל תכנים אנטי-ישראליים, ותומכי ג'האד.

    בחקירתו עלה, כי עמד בקשר עם מפעילו בחיזבאללה, המכונה "בלאל", באמצעות הפייסבוק, ואחר כך באמצעות תיבת דואר אלקטרוני, שפתח בהנחיית מפעילו, אשר בהמשך אף שלח לו תוכנת הצפנה, כדי שיוכלו לתקשר בחשאי.

    חיזבאללה

    הינדי הונחה לגייס חוליית פעילים, ולבצע פעילות כנגד מטרות ישראליות, לרבות פיגוע ירי כנגד סיור צה"לי באזור קלקיליה. הינדי גייס לחולייתו פעילים נוספים תושבי קלקיליה.

    חולייתו של הינדי החלה לאסוף מידע על סיורי הצבא באזור קלקליה, ביצעה אימוני ירי ברובי צייד, ואימוני חבלה במטענים מאולתרים. בתחילת יוני 2016 נעצרו חברי החוליה, בטרם הספיקו להוציא אל הפועל את הפיגוע, שתכננו. כנגד חברי החוליה הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום.

    עוד נמסר מהשב"כ על פעילים, שגויסו על ידי פעיל חיזבאללה מרצועת עזה, והונחו לבצע פיגועי ירי והתאבדות. מחמד פאיז אבו ג'דיאן, פעיל חיזבאללה מרצועת עזה, גייס – בנפרד ובאמצעות ההרשת החברתית – שורה של פעילים מאיו"ש, שהונחו לבצע פיגועים. רוב הפעילים קיבלו, באמצעות כתובות דואר אלקטרוני חשאיות, שהונחו לפתוח, תוכנות הצפנה להמשך הקשר החשאי מול חיזבאללה.

    עוד הותר לפרסום, כי בחודשים האחרונים, חיזבאללה יצר קשר, באמצעות הרשת החברתית גם עם אזרחים מקרב ערביי ישראל, וזאת במטרה לגייסם לביצוע פעילות טרור. ניסיונות גיוס אלה אותרו על ידי שירות הביטחון הכללי, אשר בא בדברים עם האזרחים ואף החתימם על מסמך משפטי, המבהיר כי המשך קיום הקשר עם הארגון מהווה עבירה על החוק. עוד עלה כי פניית חיזבאללה לאותם אלה שהארגון מבקש לגייס לצרכיו מתבצעת באמצעות מספר פרופילי פייסבוק, המשמשים את אנשי הארגון. בין היתר, אותרו הפרופילים המשמשים את אנשי הארגון.

    מדובר בפרופילי פייסבוק בעלי תכנים פרו-פלסטיניים. על פי שיטת החיזבאללה, לאחר התכתבויות פרטיות מגיעה הצעת הגיוס לסיוע בפעילות הארגון. שיטה זו מופעלת, לא רק מול ערביי ישראל, אלא גם כלפי האוכלוסייה הפלסטינית באיו"ש. בהקשר זה, יוזכר מעצרה של חוליית טרור מטול כרם, בדצמבר 2015, אשר העומד בראשה הודה כי גויס לחיזבאללה באמצעות פרופיל הפייסבוק של ג'ואד נצראללה, בנו של מזכ"ל חיזבאללה.

    בשנים האחרונות מנסה יחידה 133 של חיזבאללה לבסס תשתיות טרור בשטחי ישראל ואיו"ש – לפי שעה, ללא הצלחה. כחלק מניסיונות אלה, הארגון מגייס – תוך שימוש באינטרנט ובהפעלה מרחוק – פעילים המונחים לבצע פיגועים כנגד יעדים ישראליים (אוטובוס, כוח צבאי), וכן להקים חוליות טרור לצורך ביצוע פיגועים.



    0 תגובות