ליצמן מותקף: "מערכת הבריאות קורסת אל תוך משבר"

    ביום חמישי הקרוב צפויים בתי החולים בישראל לשבות ולעבוד במתכונת שבת במחאה על החלטתו של ליצמן לאסור על רופאים בכירים שמשמשים כמנהלי מחלקות בבתי חולים ציבוריים, לעסוק ברפואה פרטית, וזאת כחלק מניסיונו להגביר את השימוש ברפואה הציבורית.
    יעקב גרודקה 2 Comment on ליצמן מותקף: "מערכת הבריאות קורסת אל תוך משבר"

    האם 'תור הזהב' לפעילותו של שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע לסיומו? • אחרי שבשנה האחרונה יש שהגדירו את שר הבריאות כ"מאמי הלאומי" והוא זכה ליחסי ציבור מצוינים, מגיע תור הביקורת הנוקבת • הסערה: בתי החולים הממשלתיים מאיימים בשביתה

    ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    ביום חמישי הקרוב צפויים בתי החולים בישראל לשבות ולעבוד במתכונת שבת במחאה על החלטתו של ליצמן לאסור על רופאים בכירים שמשמשים כמנהלי מחלקות בבתי חולים ציבוריים, לעסוק ברפואה פרטית, וזאת כחלק מניסיונו להגביר את השימוש ברפואה הציבורית.
    10:26
    05.05.24
    נתי קאליש No Comments on מרן הגרמ"ה הירש: "יתכן הפסקת אש עד ל"ג בעומר ותהיה הילולא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם 'תור הזהב' לפעילותו של שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע לסיומו? אחרי שבשנה האחרונה יש שהגדירו את שר הבריאות כ"מאמי הלאומי" והוא זכה ליחסי ציבור מצוינים, מגיע תור הביקורת הנוקבת.

    ביום חמישי הקרוב צפויים בתי החולים הממשלתיים בישראל לשבות ולעבוד במתכונת שבת במחאה על החלטתו של ליצמן לאסור על רופאים בכירים שמשמשים כמנהלי מחלקות בבתי חולים ציבוריים, לעסוק ברפואה פרטית, וזאת כחלק מניסיונו להגביר את השימוש ברפואה הציבורית.

    ליצמן מצידו אמר היום לרזי ברקאי "אני לא מבין על מה הם מתכוונים לשבות". והוסיף "אין שום מגעים למנוע את השביתה, ואני לא יודע מה הסיבה לקיומה", אמר ליצמן. "הבהרתי ליו"ר הר"י (ההסתדרות הרפואית) שאין כוונה לחקיקה במסגרת חוק ההסדרים למנוע מהם לעבוד באופן פרטי. לא יודע אם זה קשור אולי ל'יוקרה' של יו"ר הר"י, ולא יודע על מה שובתים כאן".

    וזאת לא הביקורת היחידה על ליצמן. מסתבר שמסגרת הרפורמה עליה הכריז ליצמן, התייקרו שירותים רבים ללקוחות, ומעתה נדרש הציבור בישראל לשלם יותר על הרפואה. כך למשל חולה שיבקש לקבל חוות דעת שניה של רופא, למרות שהוא מבוטח בביטוח משלים בקופת החולים, יידרש לשלם עשרות שקלים יותר על כל ביקור.

    לא זו אף זו, בחודש האחרון התייקר באופן משמעותי סכום ההשתתפות העצמית שנדרש כל חולה לשלם עבור ביקור אצל רופאים מקצועיים, מכוני רנטגן ועוד. במקרים מסוימים מדובר על התייקרות של עשרות אחוזים לכל ביקור.

    גם יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן הצטרפה לביקורת נגד מדיניות הממשלה הנוכחית וכתבה לשר הבריאות כי "מערכת הבריאות בישראל קורסת אל תוך משבר בו אין לאחיות הכלים שיבטיחו טיפול סיעודי הולם – על כן ולאור האסון ההולך ומתרקם, ממשלת ישראל, דרך תקציב המדינה, חייבת להיענות לזעקת העם הבוקעת מכל מוסדות הבריאות הקורסים, לשנס מותניים ולהתמודד עם המחסור המתגבר באמצעים והמשאבים של מערכת הבריאות". יו"ר ההסתדרות הוסיפה כי "אם הדאגה לבריאות הציבור לא תעלה לראש סולם העדיפויות בתקציב המדינה הבא, תפעיל ההסתדרות את כוחה הארגוני תוך שימוש בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה".

    ממשרד הבריאות נמסר כי "מטרת הרפורמה אשר נכנסה לתוקף ב-1.7.16 הינה להקל על המבוטחים בהיבט הבירוקרטי, ליצור שקיפות ביחס לגובה ההשתתפות העצמית הכוללת הנדרשת של העמיתים ולהפחית עלויות למבוטחים, תוך שמירה על תכניות שב"ן מאוזנות, ללא צורך בהעלאת פרמיות".

    עוד נמסר כי "בעקבות הרפורמה גביית ההשתתפות העצמית כוללת את כלל מרכיבי הניתוח (בי"ח, שכר מנתח, עלות המשתלים וכו') כך שהמבוטח אינו נדרש מכניסת הרפורמה לתוקף לשלם את העלות בעצמו ולבקש החזר אלא לשלם את ההשתתפות העצמית בלבד הכוללת את כל אגיע הטיפול".

    לדברי המשרד: "המעבר להסדר החדש הכניס רופאים מנתחים רבים שקודם לא היו ברשימות של הקופות לתחום הייעוץ והוזיל את העלות למבוטח לעומת העלות למבוטח כשבגין ההתייעצות עם הרופא ניתן בעבר רק החזר שכיסה באופן חלקי בלבד את העלות".

    "משרד הבריאות עוקב אחר יישום מודל ההשתתפויות העצמיות באופן שוטף על מנת לוודא שהנטל על המבוטחים פוחת ונבצע התאמות ככל שיידרש לעשות כן. בכל אופן, לא נאפשר עליית מחירים בשבנים".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      יש הרגשה שאשראי הקאנביס הולך ואוזל

    2. 1

      ניראה שמר ליצמן סימן את הרופאים כאויב ומייצר לעיתים תכופות מדי החלטות עוינות. במקום לטפח את הציבור הזה, כמקובל בעולם המתוקן, מונחתות על ציבור זה, חדשות לבקרים, גזירות משונות. מר ליצמן לא לבד בענין הזה. גם השר כחלון עושה "כמיטב יכולתו", ליזום יוזמות משונות שענינן פגיעה מתמדת ברופאים. בכירים או לא בכירים, כאחד. לא ראוי ולא נכון.