רגע לפני מינוי הרב קרים: ראש אכ"א הגיע לראשל"צ הגר"י יוסף

    הרבנים הראשיים הגר"י יוסף והגר"ד לאו המליצו לראש אכ"א למנות את אל"מ הרב אייל קרים לרב צבאי ראשי. והיום הודיע דובר צה"ל כי הרב אייל קרים מונה לרבצ״ר הבא ויעלה מדרגת אל״מ לדרגת תת אלוף ויכנס לתפקיד בעוד מספר חודשים
    איתי גדסי No Comments on רגע לפני מינוי הרב קרים: ראש אכ"א הגיע לראשל"צ הגר"י יוסף

    פרסום ראשון: רגע לפני ההכרזה על מינוי הרב אייל קרים לרב הצבאי הראשי, הגיע ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי להיוועץ עם הראשל"צ הגר"י יוסף • גורמים חרדיים מביעים סיפוק מהמינוי: "הישג לאגף השמרני בצבא"

    הרבנים הראשיים הגר"י יוסף והגר"ד לאו המליצו לראש אכ"א למנות את אל"מ הרב אייל קרים לרב צבאי ראשי. והיום הודיע דובר צה"ל כי הרב אייל קרים מונה לרבצ״ר הבא ויעלה מדרגת אל״מ לדרגת תת אלוף ויכנס לתפקיד בעוד מספר חודשים
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מינוי חדש בצה"ל: הרב אייל קרים מונה היום לרב הצבאי הראשי. הוא יחליף את הרב רפי פרץ, ויעלה מדרגת אלוף משנה לדרגת תת אלוף. בעוד מספר חודשים הוא צפוי להיכנס לתפקידו.

    ביום שישי האחרון הגיע ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי למעונו של הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף כדי להתייעץ בנוגע למינוי הרב הצבאי הראשי הבא במקומו של תא"ל רפי פרץ.

    במסגרת ההתייעצות נפגש ראש אכ"א טופולנסקי לפני מספר שבועות גם עם הרב הראשי הגר"ד לאו. ל'קול חי' נודע כי במהלך הדיונים עלו מספר שמות על השולחן, מבין הקצינים המשרתים וכן רבנים מבחוץ דוגמת הרב בני לאו והרב יובל שרלו.

    הרבנים הראשיים הגר"י יוסף והגר"ד לאו המליצו לראש אכ"א למנות את אל"מ הרב אייל קרים לרב צבאי ראשי. והיום הודיע דובר צה"ל כי הרב אייל קרים מונה לרבצ״ר הבא ויעלה מדרגת אל״מ לדרגת תת אלוף ויכנס לתפקיד בעוד מספר חודשים.

    גורם בכיר ברבנות הצבאית אומר ל"קול חי": "מדובר בהישג לציבור שומרי התורה והאגף השמרני בצבא. ומציין כי מאז הרב גד נבון עוד לא היה רב בעל שיעור קומה הלכתי שעמד בקשר רציף עם פוסקי הדור והראש"ל הגר"י יוסף, ועדות לכך ניתן לראות בספר שו"ת הראשל"צ המכיל התכתבות עניפה בין הראשלצ לרבצ"ר הנכנס קרים, והשניים שומרים על קשר הדוק יום יום".

    נציין כי במסגרת מינוי הרבצ"ר דילגו פעמיים בסבבים הקודמים על הרב קרים במינוי רונצקי ופרץ כי טענו שהוא שמרן מידי בשביל צה"ל.

    אך היום כנראה שגם בצה"ל התחדדה ההבנה שעדיף למנות רב קצת שמרן ובעל שיעור קומה הלכתי, ולפתור בכך הרבה בעיות משמעת בקרב החיילים הדתיים והחרדים שבכך יוכלו לסמוך על פסיקותיו.

    הראשל"צ  הרב יצחק יוסף התקשר לאל"מ הרב אייל קרים וברכו על המינוי.



    0 תגובות