תכירו את הנאצי שנכדיו משרתים בצה"ל

    תקופה קצרה לאחר שנולד, הסתיימה מלחמת העולם, ובדיוק אז נכנס הצבא הצרפתי לכפר בו התגורר, בבעלות המשפחה היה מלון גדול וכשהצבא הצרפתי נכנס לכפר שיכן את המפקדה בבית המלון של משפחת ברט'לה, אביו שחשש מאוד להיתפס, דאג בדרכים משונות להסתיר את הנשק והשנאה שרכש במשך השנים כלפי העם היהודי
    שלמה בן יוסף 3 Comment on תכירו את הנאצי שנכדיו משרתים בצה"ל

    הנס ברט'לה, מי שאביו היה גרמני נאצי, ובתקופת השואה אביו היה מחייליו של היטלר • כיום אחרי שהתגייר, חי בארץ, נישא ליהודייה שאיבדה את משפחתה בשוואה, וילדיו אף משרתים בצבא

    תקופה קצרה לאחר שנולד, הסתיימה מלחמת העולם, ובדיוק אז נכנס הצבא הצרפתי לכפר בו התגורר, בבעלות המשפחה היה מלון גדול וכשהצבא הצרפתי נכנס לכפר שיכן את המפקדה בבית המלון של משפחת ברט'לה, אביו שחשש מאוד להיתפס, דאג בדרכים משונות להסתיר את הנשק והשנאה שרכש במשך השנים כלפי העם היהודי
    18:13
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on "זה רגע שלא אשכח לעולם" | הרב ישראל מאיר לאו בראיון מרגש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יואן ברט'לה, זהו שמו של אביו של הנס, גרמני נאצי שבתקופת השוואה היה תפקידו ראש הכפר, היינו: להעביר לשלטונות מידע על כל מי שלא מתאים לשלטון שהנחיל היטלר בשעתו.

    "השנאה ליהודיים זה היה המעלה והמדרגה הראשונה בשביל להיחשב חייל של היטלר, לימדו אותנו שהיהודים זה הדבר הכי נחות שיש באנושות" כך מספר הנס לידיעות פתח תקווה.

    הנס נולד בכפר מריאברון למשפחה נוצרית בת שבעה ילדים, האב כאמור שירת בצבאו של היטלר, ושני אחיו היו לוחמים, כשאחד מהם נהרג בעת ששימש כטייס בצבא הגרמני.

    תקופה קצרה לאחר שנולד, הסתיימה מלחמת העולם, ובדיוק אז נכנס הצבא הצרפתי לכפר בו התגורר, בבעלות המשפחה היה מלון גדול וכשהצבא הצרפתי נכנס לכפר שיכן את המפקדה בבית המלון של משפחת ברט'לה, אביו שחשש מאוד להיתפס, דאג בדרכים משונות להסתיר את הנשק והשנאה שרכש במשך השנים כלפי העם היהודי.

    הנס נזכר: "כשהייתי מאוד קטן, אימי הייתה לוקחת אותי על העגלה לעבר שערי הכפר ומטמינה מתחתיי את הנשק של אבי, כך הייתה דואגת להוציא ולהחביא את הנשק אל מעבר הכפר", אביו יואהן בסופו של דבר חמק מהעונש הוא מספר.

    משפחתם כאמור ניהלה מלון בכפר, ומשכך כל בני המשפחה נשלחו ללמוד מקצוע מסוים הקשור למלונאות, את הנס שלחו ללמוד את תחום הקצבות אולם נטש את המקצוע הזה ועבר ללמוד את תחום הקונדטוריה בו הוא מתמחה עד היום.

    במסגרת עבודתו כעבור שנים התגלגל ע"י שותפו לעבודה להגיע לתל אביב. בתחילה אומר הנס, "חששתי מאוד להגיע לתל אביב, תמיד שמעתי דרך התקשורת שמדינת ישראל מוקפת אויבים ומלחמות, באותה תקופה התנהלה מלחמת ששת הימים מה שגרם לי מאוד לחשוש להגיע למדינת ישראל", בסופו של דבר מספר הנס, הגעתי למדינת ישראל.

    גם אז נזכר הנס: "בבית המלון הילטון שבו הגעתי דרך אזרחות שוויצרית, כששמעו שאני מגרמניה מאוד חששו ממני, אולם אני התעקשתי ובסופו של דבר נשארתי בארץ, לאחר תקופה התגיירתי שירתתי בצבא הגנה לישראל ונישאתי לאשה יהודייה, וכיום יש לנו ילדים שמשרתים בצה"ל" הוא מספר בגאווה.

    "אם הורי שהיו גרמנים נאציים היו יודעים שאני יעבור להתגורר במדינת היהודים, ועוד ילדיי ישרתו כיהודים בצה"ל הם היו יורים בי בראש" קובע הנס. "את השפה הגרמנית אני לא מסוגל לדבר אני ממש מתרחק מכל דבר שמזכיר לי את גרמניה של אז" מסכם הנס את דבריו.

    לדברי אשתו: "זה שאבא שלנו בן לנאצי זה דבר שלא התקבל בקרב המשפחה שלי בהתחלה,כל משפחתי בעבר נספו בשוואה, ובתחילה היה להם מאוד קשה לקבל את זה שאני נישאת לגרמני שאביו היה נאצי, אבל אט אט הם קיבלו את זה, וכיום הם חיים עם זה בסדר גמור".

    כיום הנס ובני משפחתו מתגוררים בראש העין ומנהלים רשת קונדטוריות בפתח תקווה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אם ילדיו משרתים בצבא, אז מה הוא הועיל?!

      1. כנראה הוא רוצה לתקן את המעשים שלו, לחזור בתשובה…

    2. 2

      לפחות התגיירו לפי ההלכה ולא איזה רפורמית אחת אובקפריסין מי יודע