יחימוביץ' על משבר סדן: ש"ס החמיצה הזדמנות לשינוי היסטורי

    מנכ"ל משרד התקשורת פילבר מחה על דבריו של ח"כ גואטה ואמר לח"כ חנין כי יוכל לפנות לראש הממשלה ישירות, בעוד שבועיים בשעת שאלות ותשובות מליאת הכנסת
    איתי גדסי 5 Comment on יחימוביץ' על משבר סדן: ש"ס החמיצה הזדמנות לשינוי היסטורי

    יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל תקף את החלטת הרשות השנייה בעניין רמי סדן: "איבדתי אמון ברשות ובמי שמוביל אותה – נפנה לבעלים של הערוץ שיטפלו בפרשה" • ח"כ גואטה תקף את מנכ"ל משרד התקשורת ואמר בציניות: כנראה שסדן הגיע למשרה מהודעת דרושים בעיתון

    צילום: פלאש 90, יוטיוב
    מנכ"ל משרד התקשורת פילבר מחה על דבריו של ח"כ גואטה ואמר לח"כ חנין כי יוכל לפנות לראש הממשלה ישירות, בעוד שבועיים בשעת שאלות ותשובות מליאת הכנסת
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, המשיכה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק התקשורת, שנועדה להסדיר את הרגולציה על השידורים המסחריים בישראל ולאחד את הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו והמועצה לשידורי כבלים ולוויין לגוף רגולטורי אחד.

    היו"ר כבל פתח את הדיון והתייחס להחלטת הרשות השנייה מאתמול בעניין רמי סדן הוא ביקש להזכיר למנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, ולחברי הכנסת כי אין לו כוונה להרפות מהעניין. "מה שהיה אתמול בהחלטת מועצת הרשות השנייה זה בעיני בושה וחרפה – לא ביקשנו חוות דעת משפטית אלא שצריך לומר אמירה ציבורית. מישהו צריך ללכת הביתה, אם סדן אמר את הדברים אז הוא צריך ללכת הביתה לאלתר ואם מנכ"ל הערוץ ומנכ"ל חברת החדשות העלילו עליו עלילה אסור להם להישאר בתפקיד אפילו לא דקה", אמר.

    הוא הוסיף כי איבד את האמון ברשות השנייה, במי שמוביל אותה ובחברי המועצה. "מה זה טכנוקרטים? הכנסת תדע להתאחד על העניין הזה כי מי שמעמיד אדם כזה בראש דירקטוריון של חברת חדשות לא ראוי שיצפו בחדשות שלו", אמר. כזכור, בדיון הקודם בעניין דרש היו"ר כבל מיו"ר מועצת הרשות השנייה לקיים בדיקת פוליגרף לרמי סדן, גולן יוכפז ויוסי ורשבסקי כדי להגיע לחקר האמת.

    ח"כ יצחק וקנין אמר כי עצם העובדה שמי שצריך לטפל במינוי רק מחכה שמישהו אחר יעשה לו את העבודה זה רק מגביר את החשד שהדברים אכן נאמרו. "מי שצריך לפקח על הדבר הזה לא עשה את תפקידו, ואני לא מנקה לא את משרד התקשורת ולא אף גורם אחר שצריך לבדוק", אמר.

    ח"כ דב חנין הוסיף כי "אי אפשר לעבור לסדר היום שהסוגיה הזו מטוטאת מתחת לשטיח. יש כאן זלזול מוחלט בוועדת הכלכלה ובכנסת, יש כאן צפצוף ארוך על כולנו ויריקה בפרצוף של כולנו. צריך להזמין לדיון את שר התקשורת, שמתנער מחובתו להגיע לכנסת ולספק תשובות".

    ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי סדן הוא המינוי הכי בלתי ראוי שאפשר להעלות על הדעת והוסיפה כי הרשות השנייה הפקירה ערוץ טוב בידי אדם שהוא משרתם של אדונים. היא אף מתחה ביקורת על ש"ס שהחמיצה הזדמנות לייצר קו פרשת מים דרמטית שלא תאפשר להבא להתבטא בגזענות.

    ח"כ יוסי יונה הוסיף כי הוא מאמין שהדברים נאמרו ואם כך הדבר ומועצת הרשות השנייה אישרה את כהונתו גם היא דבוקה בדברים האלה. "בהחלטתה מועצת הרשות השנייה אומרת שהיא לא שמה עלינו ולא שמה על החברה הישראלית".

    לאחר מכן הדיון הפך סוער כאשר ח"כ יגאל גואטה תקף במילים חריפות את מנכ"ל משרד התקשורת פילבר והיועצת המשפטית של מועצת הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר. "אין לנו אמון במשרד התקשורת וברשות השנייה", אמר גואטה ותקף את מנכ"ל משרד התקשורת על כך שהוא מזפזפ בסלולרי ומפטפט.

    היו"ר כבל דרש מח"כ גואטה לחזור בו אך גואטה השיב כי לא יחזור בו גם אם יצטרך להתפטר מהכנסת. הוא הוסיף כי סדן נתפס בדברי שקר שלוש פעמים ביומיים, והזכיר את הפרסום האחרון בדבר התואר שלא היה לו מאוניברסיטת הארווארד. "ש"ס, שהבינה כמו רבים וטובים מחברי הכנסת שהדברים נאמרו, פנתה לראש הממשלה בדרישה שסדן לא יכנס לתפקידו. אבל ראש הממשלה, שהוא שומר חוק ידוע, הודיע שהיועמ"ש לממשלה הורה לו לא להתערב במינוי והוא פועל לפי ההוראות. אז כיצד הגיע סדן לחברת חדשות? כנראה מהודעת דרושים בעיתון", אמר.

    ח"כ גואטה הוסיף וטען כי "לפי עדות מי שישב אתמול בישיבת המועצה, גברת הילה שמיר אמרה ש'אף אחד פה לא הולך לפוליגרף'". לדבריו, הפועל היוצא הוא שסדן דובר אמת. הוא הוסיף כי הגיע לשש מסקנות והן: "אחת שביבי קוסם באמת, שתיים שפילבר צדיק, שלוש שיוכפז, וורשבסקי וזוהר קדמן סלע שקרנים, ארבע שכנראה ששאר חברי הדירקטוריון סובלים מאלצהיימר, חמש שביבי חושב שהמזרחיים מטומטמים וימשיכו לתת לו את הקול שלהם ושש שש"ס תמשיך להיאבק על כבודם הנרמס של המזרחיים, על ידי ראש הממשלה שממדר אותם מכל שדרות הניהול". הוא אף ביקש להבהיר כי ש"ס תמשיך במאבק עד שסדן לא יאשר בתפקיד.

    ח"כ יעקב אשר אמר כי אם סדן אמר את הדברים הוא עשה זאת רק כי כנראה חשב שהם יתקבלו בצורה אחרת. "הבעיה היא שהוא חשב שזה יוסיף לו נקודות", אמר.
    ח"כ זוהיר בהלול אמר כי "אם סדן לא היה מינוי פוליטי אף אחד לא היה מתעקש להשאירו בתפקיד, והשכל הישר מחייב את ראש הממשלה להמתיק סוד לאיש הזה שעליו להתפטר".

    מנכ"ל משרד התקשורת פילבר מחה על דבריו של ח"כ גואטה ואמר לח"כ חנין כי יוכל לפנות לראש הממשלה ישירות, בעוד שבועיים בשעת שאלות ותשובות מליאת הכנסת.

    היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, דחתה את הדברים שייחס לה ח"כ גואטה ואמרה כי הישיבה הוקלטה ותוגש לבית המשפט העליון ולכל מי שירצה. "פעמיים שלוש הציעה יו"ר המועצה לחברי הדירקטוריון לעשות פוליגרף, לבקשת יו"ר הוועדה ח"כ כבל", אמרה.

    היו"ר כבל אמר בתגובה כי הוא מבקש לאלתר את תמלול ישיבת המועצה והוסיף כי לא ביקש שיו"ר המועצה תפנה בשמו אלא שתתבע זאת מתוקף מעמדה הציבורי כמפקחת על הערוץ. הוא הוסיף כי בכוונתו לפנות לבעלים של הערוץ בתביעה ברורה מהם לטפל בעניין. לדבריו, "כל עוד העננה על ראשו של סדן הוא לא יכול לכהן כיו"ר דירקטוריון חברת החדשות, וכל מי שיש לו יכולת וסמכו לגרום לכך שהסאגה הזו תיפסק והוא לא עוצר אותה – הוא שותף מלא לדברים שנטען שסדן אמר". הוא אף דרש את התייחסות הרשות השנייה לפרסומים על השכלתו של סדן והבהיר כי אין בכוונתו לוותר בעניין הזה.

    היו"ר כבל ביקש לחזור ולדון בהצעת החוק לאיחוד המועצות, וח"כ גואטה דרש שלא לעשות זאת ולנעול את הישיבה עד שהפרשה תסתיים. היו"ר כבל סירב וח"כ גואטה סיפר כי הוא מקבל טלפונים ממזרחיים רבים בעניין.

    יו"ר איגוד התסריטאים, עמית ליאור, התפרץ ואמר כי "זה לא קשור לאשכנזים ומזרחיים, אם ניכנס לישיבות שלכם נשמע דברים הרבה יותר גרועים שאתם אומרים על האשכנזים", אמר לח"כ גואטה. היו"ר כבל ביקש לעצור את ההתפרצות ולחזור לדיון בהצעת החוק. הוא הזכיר כי בדיון הקודם נדון הסעיף לוועדת האיתור לחברי הגוף המאוחד, ואמר כי מה שקרה עם ערוץ 10 מדליק נורות אדומות ומחייב למנוע מצב שוועדת האיתור תמנה את מי שרצו למנות מלכתחילה ולא את האנשים הראויים ביותר.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      כבל תימני אסלי שמאלני , לא פשוט להתעסק איתו וכ"ש להכנס לפה שלו, בטח סדן אומר לעצמו "מאיפה בא לי הג'חנון הזה"

    2. 4

      גברת יחימוביץ כמו שלסדן יש את האדונים שלו גם לך יש את האדונים שלך. די לצביעות

    3. 3

      אני שונא פושעים.
      אני שונא מפלגות שבראשן עומד פושע.
      האם אני גזען?.
      מה ההבדל ביני ובין סדן?.
      מה הקשר להפליית מזרחים?.

      1. מי אמר שיש הבדל בינך לבין סגל?
        גם אותך היו הודפים בבושת אם היית מועמד כיו"ר דירקטוריון של ערוץ תקשורת
        שממומן על ידי הציבור

    4. 2

      יאללה! כמה רעש עושים מזה! וחץ מזה, מה עדיף: שמאלני שגזען בשקט ובמעשים, או ימני שגזען בדיבורים בלבד?