ערב שבת אצל נשיא מועצת החכמים: הראשל"צ וראה"מ הגיעו לנחם

    הראשל״צ ציין את מסירותה של הרבנית ע״ה לבעלה הגדול, בפרט בנושא בריאות. ״אתם צריכים להמשיך לדאוג לבריאותו של אביכם בו תלויה הנהגת הדור״
    איתי גדסי No Comments on ערב שבת אצל נשיא מועצת החכמים: הראשל"צ וראה"מ הגיעו לנחם

    אל מעונו של הגר"ש כהן ממשיכים לנהור המונים לנחמו על פטירת הרבנית ע"ה • הראשל"צ, שנעדר מההלוויה עקב שהותו בצרפת, ניחם וביקש מהמשפחה: "תמשיכו לדאוג לבריאות אביכם, הנהגת הדור תלויה בו" • הגר"ש הפציר בנתניהו לשמור על קדושת השבת

    הראשל״צ ציין את מסירותה של הרבנית ע״ה לבעלה הגדול, בפרט בנושא בריאות. ״אתם צריכים להמשיך לדאוג לבריאותו של אביכם בו תלויה הנהגת הדור״
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום הוא השלישי במניין ימי השבעה על פטירת הרבנית יעל כהן ע"ה, אשת ראש ישיבת פורת יוסף ונשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן. המוני בית ישראל בראשות אדמו"רים, ראשי ישיבות, מנהיגים וראש מדינה, נוהרים לביתו של חכם שלום, לנחמו על פטירת רעייתו.

    הבוקר הגיע הראשל״צ הגר״י יוסף. בפתח דבריו התנצל הראשל״צ על שנבצר ממנו להשתתף בהלוויה בשל שהותו בחו״ל. הראשל״צ סיפר על ההיכרות רבת השנים עם המשפחה, עוד כשהתגוררה בשכונת קטמון.

    212A8424

    בנו, רבי אפרים סיפר שבביקורו האחרון של הראשל״צ אצל נשיא המעצת נכנס למטבח להתעניין אצל אמא, והיא שמחה מאד על כך.

    הראשל״צ הוסיף שכל אהבת התורה של הרבנית הגיע מאביה הקדוש, רבי מנצור בן שמעון זצוק״ל. ״כשהוצאתי את הספר ׳ילקוט יוסף׳ הראשון הייתי צעיר לימים, והוא כתב לי מכתב ברכה וחיזק אותי להמשיך ולכתוב. זה הראה כמה אהבת תורה היה בו וזה הבית שבו גדלה הרבנית״.

    הראשל״צ ציין את מסירותה של הרבנית ע״ה לבעלה הגדול, בפרט בנושא בריאות. ״אתם צריכים להמשיך לדאוג לבריאותו של אביכם בו תלויה הנהגת הדור״, אמר הראשל״צ

    לקראת השעה שתיים בצהריים, הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לניחום אבלים. בשל אילוצי אבטחה בניחום משתתפים בני המשפחה הרבנים למשפחת בן שמעון ונשיא המועצת מרן הגר"ש כהן לצד שר הפנים והפריפריה אריה דרעי והשר לשעבר אריאל אטיאס.

    נתניהו הגר"ש כהן

    נתניהו עבר תחילה בין כל האבלים, הבנים והאחים וניחמם. לאחר מכן, אמר נתניהו, ״שמעתי על אשתך הצדקת דברים נפלאים. שהיתה מסורה למען התורה והזולת״.

    מרן הגר״ש אמר לראש הממשלה, ״ה׳ יודע שאני מתפלל עליך יום יום שתצליח. אתה עושה דברים גדולים והקב״ה שומר עליך. ה׳ הפקיד בידך פקדון גדול להיות ראש ממשלה, תנצל את זה להמשיך לעשות דברים טובים״.

    מרן הגר״ש כהן הוסיף ואמר לנתניהו, כי שבט בנימין קיבל חלק בחלוקת הארץ וזכה לקבל את מקום המקדש. שמך הוא בנימין וזכית שאתה מופקד על מקום המקדש והר הבית. תמשיך לשמור על הכותל המערבי שיהיה מקום קדוש״.

    במהלך השיחה נתניהו הפגין ידע רב בהיסטוריה ובפסוקים דבר שהפליא את נשיא המועצת, והשר דרעי אמר בחיוך, כי בנו של ראה״מ היה חתן התנ״ך ונתניהו לומד איתו בחברותא״.

    מרן הגר״ש ביקש מנתניהו לשמור על קדושת השבת בפרהסיה הציבורית, ונתניהו אמר שהוא פועל בנושא, ואף ביקש לקבוע פגישה נוספת עם מרן לדון בעניינים הללו.

    השר דרעי סיפר לחכם שלום, כי ראש הממשלה פועל כעת להקים בית מורשת מרן, שבו יונצח זכרו של מרן הגר״ע יוסף זצוק״ל ע״י חקר ולימוד פסקיו ותלמודו. חכם שלום ברכו בחום על כך.

    בסיום הניחום, ביקש ראש הממשלה ממזכירו של נשיא המועצת מאיר פנחס לתאם כי בנו אבנר יגיע להתברך אצל הרב, וזאת לאחר שלדבריו לא הספיק לקחת אותו להתברך אצל מרן הגר״ע יוסף זצ״ל ועל כך הוא מצטער צער רב.



    0 תגובות