מיוחד • זמר המקהלה הרוסית התגלה כיהודי כשר

    כשהרב וובר שמע את המוזיקאים המקומיים, הוא התרשם ביותר, והחליט לנסות להשתמש בהם לצורך בוער בפעילותו
    ישראל פריי 3 Comment on מיוחד • זמר המקהלה הרוסית התגלה כיהודי כשר

    מאחורי הסרטון שרץ ברשת בו נראים בחורים רוסים מבצעים את 'הנני בידך' החסידי, מסתתר סיפור אנושי מרתק, על לב יהודי חם שהתגלה באקראי במוזיקאי רוסי קר • כשתקראו, תתקשו לעכל את צירוף המקרים הנדיר • לֵב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם

    כשהרב וובר שמע את המוזיקאים המקומיים, הוא התרשם ביותר, והחליט לנסות להשתמש בהם לצורך בוער בפעילותו
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארבעה גברים רוסיים ממחוז רחוק אי שם בגבול רוסיה ואוקראינה, הפכו לכוכבי רשת מגזריים בעשרים וארבע השעות האחרונות. סרטון בו הם נצפים שרים בדבקות את הלהיט החסידי 'הנני בידך' הפך לויראלי ברשת, והעלה חיוכים רבים בקרב הצופים.

    אלא שמאחורי הגימיק המשעשע והאפיזודה החביבה, מסתתר סיפור מרתק על ניצוץ יהודי שהוצת בלב מוזיקאים קרים, על פעילות יהודית חובקת עולם, ועל שיבת לב בנים אל אבותם דרך שירי זמרה.

    • • •

    ארבעת צעירים רוסים החלו דרך משותפת בלימודי מוזיקה גבוהים באוניברסיטת דנייפרטרובסק שברוסיה, בסיומם בחרו לאחד כוחות ולהפוך ללהקה. הם מינו לעצמם אמרגנית שתקדם את פעילותם, וזו, באופן אקראי לחלוטין, פגשה ברב יהודי תושב האזור.

    לרב קוראים משה וובר. הוא שליח חב"ד בעיר דנייפרטרובסק, ומלבד הפעילות המקומית שלו, מחזיק ברשת לימוד תורה ענקית הפועלת ב- 85 מקומות ב- 21 מדינות – בעיקר בחבר העמים ובמדינות מזרח אירופה – ונקראת 'כולל תורה'.

    כשהרב וובר שמע את המוזיקאים המקומיים, הוא התרשם ביותר, והחליט לנסות להשתמש בהם לצורך בוער בפעילותו. "יש לנו אירועים בקהילה, בר מצוות, חופות, ואירועים בנסגרת ה'כולל תורה', והחלטתי לבקש מהם לבצע את השיר 'יש תקווה', לראות אולי הם יתאימו לנו", מספר הרב וובר לאתר 'קול חי'.

    אחרי שהמקהלה חזרה עם ביצוע מושלם, שלח אותם הרב וובר למרחבי הרשת, הורה להם למצוא כל שיר בו נצפים אנשים חובשי כיפה, ולבחור את אשר הם מתחברים אליו. "באורח פלא, תוך שבוע הם חזרו אלי עם כל השירים שבאמת להיטים אצלנו, כמו 'הננו בידך', ניגון הצמח צדק, אל הנער הזה התפללתי ועוד".

    הרב וובר לא היסס, והתחיל לשלב את הצעירים המוכשרים באירועי הקהילה, כשהשיא נרשם בסמינר מיוחד שערך שבוע שעבר באודסה שבאוקראינה, במסגרתו הוכנסו לחופה לא פחות מארבעה זוגות שהחלו בבניית בית בישראל.

    אבל זה לא הכל. בתום תקופה קצרה התברר כי אחד מחברי המקהלה, צעיר רוסי קר מזג, הנו יהודי כשר, בן לאב ואם יהודיים. "לאט לאט, הבן אדם התחיל להתעניין, להתקרב, להבין את המילים שהוא שר, ולמצוא בהם טעם". שניים נוספים בנים לאב יהודי אך לאם שאינה יהודיה.

    הרב וובר לא שוכח את הפעם הראשונה שהצעיר הניח תפילין. "הוא התחיל לפתע להזיע, כמעט ולא הצליח להוציא הגה מהפה – ותבין, מדובר בבחור שעל פניו מאד שכלתני וקר – ומלמל בהתרגשות: 'אני לא מבין איפה הייתי עד היום, אני מרגיש כעת כמו מסע ארוך…".

    הוא מעריך שהמקהלה תהפוך ללהיט בקהילות היהודיות המקומיות, ולו בגלל רפרטואר השירים הרחב והיכולת המדהימה שלהם לבצע שירים יהודיים בדיוק רב ובחיבור גדול. ואם לא? לפחות הוא הרוויח עוד נשמה יהודית שאולי הייתה אובדת לנצח בתהום הנשייה של ערבות דנייפרטרובסק, אך מצאה את התווים הנכונים שנשאו אותם בכנפיהם אל קרבת אלוקים.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      סיפור מוזר ביותר …אגב זה לא עיר ברוסיה אלא באוקראינה

    2. 1

      אוקראינה זה רוסיה ורק לא מזמן קיבלה עצמאות "בכאילו" היא כפופה לרוסיה בכל המובנים "עיין ברשת" ודו"ק