חכם שלום: כשעסקתי בעבודות הבית נפלו במוחי החידושים הגדולים

    ישראל פריי No Comments on חכם שלום: כשעסקתי בעבודות הבית נפלו במוחי החידושים הגדולים
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כבוד עשו לרבנית יעל כהן במותה. אלפים רבים ליוו היום למנוחות את אשת ראש ישיבת פורת יוסף ונשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן, שהלכה לעולמה לאחר מחלה ממושכת. בשיחה מיוחדת ל'מהדורה המרכזית', ספד לה חתנה הרב יוסף חיון.

    חלק נכבד מהספדו, הקדיש הרב חיון לסיפורים אישיים שחווה בעצמו לאורך השנים בבית הגדול בעיר העתיקה, מהם משתקפת דמות מופת של רבנית, רעיה ואם שכל חייה הוקדשו למען משפחתה, למען לימוד התורה והאדרת שם שמיים.

    "כשהתחתנתי, הרב לא ידע מאיפה להביא את הכספים שהוא התחייב. הרבנית אמרה לו שלא ידאג ושהיא תסדר את זה מחסכונות שהיו לה. הרב כל כך סמך עליה. היא הייתה אשה חכמה, שכל מעשיה בשכל טוב, בתבונה, באופן מחושבן ומדוד".

    בין היתר סיפר הרב כי פגש פעם בחותנו יושב במטבח ועוזר בעבודות הבית, והוא שאל האם זה לא מפריע לו בלימוד וביגיעה בתורה. "הרב ענה לי, תדע לך שכשאני יושב ולומד וקשה לי משהו בסוגיה, אם אני מתרכז בו תוך כדי מלאכות הבית – אני מתרכז הרבה יותר, אז נופלים לי החידושים הגדולים".

    בהמשך תיאר החתן: "היא אף פעם לא ביקשה עזרה. אף פעם לא הרגישו מעמסה עליה. גם בחודשים האחרונים היא כל הזמן ביקשה סליחות על שהיא מטריחה. אשתי שאלה אותה מה את מרגישה, היא ענתה 'כמו בן אדם עם בורג בתוך הגוף', ובכל זאת היא ישבה ושתקה, ולא התלוננה".

    האזינו לשיחה המלאה:



    0 תגובות