פרשת החייל • יעלון: "זה מטריד אותי, אנחנו לא דאעש"

    "בזמנים אלו שבהם השיח הציבורי מורכב מתמיד, קול המפקד צריך להיות חד וברור ולהיות המצפן שמוביל את חיילי צה"ל"
    דוד לזר No Comments on פרשת החייל • יעלון: "זה מטריד אותי, אנחנו לא דאעש"

    מחר (שלישי) אמורה להתקיים הפגנת תמיכה המונית בחייל שהורשע הבוקר בהריגה בעקבות שירה במחבל מנוטרל בחברון • הערב יצא שר הביטחון משה בוגי יעלון נגד ההפגנה למען החייל.

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    "בזמנים אלו שבהם השיח הציבורי מורכב מתמיד, קול המפקד צריך להיות חד וברור ולהיות המצפן שמוביל את חיילי צה"ל"
    8:59
    01.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "עיר ריקה, בתים הרוסים": תושב קרית שמונה בעדות מהשטח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחר (שלישי) אמורה להתקיים הפגנת תמיכה המונית בחייל שהורשע הבוקר בהריגה בעקבות שירה במחבל מנוטרל בחברון. הערב יצא שר הביטחון משה בוגי יעלון נגד ההפגנה למען החייל.

    לדברי יעלון, "זה מטריד אותי. אנחנו לא דאעש. כשצריך להרוג – הורגים, וכשמישהו מנוטרל – עוצרים. מי שמגבה מעשים כאלה פוגע בערכים של צה"ל".

    גם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט התייחס הערב לנושא ואמר כי "בזמנים אלו שבהם השיח הציבורי מורכב מתמיד, קול המפקד צריך להיות חד וברור ולהיות המצפן שמוביל את חיילי צה"ל. רק כך נשמר את צה"ל כצבא עם ממלכתי ונאפשר לו לממש את ייעודו להגן על המדינה, להבטיח את קיומה ולנצח במלחמה".

    לדברי איזנקוט, "בכל פעולה ובכל תרחיש עלינו לנהוג במקצועיות, בנחישות, ולהפעיל כוח ממוקד ושקול, כדי לעמוד במשימתנו תוך שמירה על ערכינו, רק כך נספק ביטחון, נשמר את חופש הפעולה ונשמור על צדקת דרכנו. צה"ל יוסיף להיות עמוד השדרה המוסרי של עמנו וחומת מגן בצורה ואיתנה למדינת ישראל".

    קודם לכן היום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "כאבא לחייל בצבא ההגנה לישראל, אני מבין ללבם של כל הורי החיילים שלנו, אבל אני גם רוצה לומר שהוראות הפתיחה באש נועדו להגן על חיילינו ויש להקפיד עליהן. אני מבקש לומר לכל הציבור, הנמיכו את הלהבות. צבא ההגנה לישראל מגבה את חייליו. בחינת האירוע תעשה בשיקול דעת ובאחריות. בהכירי מערכת השיפוט הציבורית, או יותר נכון הצבאית, אני בטוח שבית הדין יתחשב בכל נסיבות המקרה. החיילים שלנו אינם רוצחים, הם פועלים נגד רוצחים. גם כשחייל טועה, אני מקווה שתימצא הדרך לאזן בין המעשה לבין ההקשר הכולל של האירוע".



    0 תגובות