נתניהו על הפיגוע בירושלים: "נאתר מי הכין את מטען החבלה"

    "החיילים שלנו אינם רוצחים, הם פועלים נגד רוצחים. גם כשחייל טועה, אני מקווה שתימצא הדרך לאזן בין המעשה לבין ההקשר הכולל של האירוע"
    איתי גדסי 3 Comment on נתניהו על הפיגוע בירושלים: "נאתר מי הכין את מטען החבלה"

    נתניהו על הפיגוע בירושלים: "אנחנו נאתר מי הכין את מטען החבלה הזה, אנחנו נגיע למשלחים, אנחנו גם נגיע למי שעומד מאחוריהם. אנחנו נבוא חשבון עם הטרוריסטים הללו" • הוא גם התייחס לפרשת החייל היורה

    צילום: עמוס בן גרשום לע"מ‎‏
    "החיילים שלנו אינם רוצחים, הם פועלים נגד רוצחים. גם כשחייל טועה, אני מקווה שתימצא הדרך לאזן בין המעשה לבין ההקשר הכולל של האירוע"
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גל הטרור העלה הערב (שני) את רמתו לאחר שאוטובוס בירושלים התפוצץ ממטען חבלה, כתוצאה מכך נפצעו 20 בני אדם ברמות פציעה שונות. הערב, נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע לציון 85 שנה לאצ"ל והוא התייחס לפיגוע בירושלים ולחשיפת מנהרת הטרור של החמאס, בידי צה"ל.

    "אחר הצהריים בירושלים התלקחו שני אוטובוסים בפיגוע טרור, ואני שולח איחולי החלמה לפצועים", פתח נתניהו את דבריו, "אנחנו נאתר מי הכין את מטען החבלה הזה, אנחנו נגיע למשלחים, אנחנו גם נגיע למי שעומד מאחוריהם. אנחנו נבוא חשבון עם הטרוריסטים הללו. אנחנו מצויים במאבק מתמשך נגד הטרור, טרור של סכינים, טרור של ירי, של מטענים, של טילים וגם טרור של מנהרות".

    בהמשך אמר כי "אני מבקש לומר לכם שישראל השיגה הישג גדול במאמץ לאיתור מנהרות הטרור. בממשלה הקודמת, אני הנחיתי את צה"ל ואת מערכת הביטחון למצוא פתרון לאתגר הזה, ששום מדינה בעולם לא פתרה אותו. המאמץ הזה נמשך ביתר שאת בממשלה הנוכחית, אנחנו משקיעים בכך משאבים גדולים וצה"ל מקדיש לכך את מיטב כשרונו ומרצו. סיכול המנהרות הוא יעד ראשון במעלה שלי, של שר הביטחון, של הרמטכ"ל, של צה"ל והשב"כ ואנחנו נמשיך להקדיש לו את כל המאמצים הדרושים. כפי שפיתחנו מערכת כיפת ברזל אווירית, אנחנו מפתחים עכשיו מערכת כיפת ברזל תת קרקעית. יש כאן פריצת דרך חשובה מאוד, אבל לפנינו עוד כברת דרך".

    עוד הוא אמר כי "לפני שנתיים, במבצע צוק איתן, הנחתנו על החמאס מכה חסרת תקדים, אני רוצה להאמין שהמסר הזה נקלט אצל החמאס, אבל אם החמאס יעז לתקוף את חיילינו, את אזרחינו או את יישובינו, הוא יספוג מהלומה בעוצמה גדולה עוד יותר.בכל מקרה, איננו יושבים בחיבוק ידיים ואנו עושים את כל הדרוש לשמור על ביטחון ישראל. הכוח שלנו הוא באחדותנו, יש לנו מדינה אחת וצבא אחד וצריך לשמור על שניהם. לוחמי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ולוחמי המג"ב בולמים בגופם מתקפות טרור. כך הם עושים בכל מקום, בירושלים, גבול עזה, בגולן, ביהודה ושומרון, בתל אביב וגם בחברון".

    ראש הממשלה התייחס גם לפרשת החייל בחברון, "כאבא לחייל בצבא ההגנה לישראל, אני מבין ללבם של כל הורי החיילים שלנו, אבל אני גם רוצה לומר שהוראות הפתיחה באש נועדו להגן על חיילינו ויש להקפיד עליהן. אני מבקש לומר לכל הציבור, הנמיכו את הלהבות. צבא ההגנה לישראל מגבה את חייליו. בחינת האירוע תעשה בשיקול דעת ובאחריות. בהכירי מערכת השיפוט הציבורית, או יותר נכון הצבאית, אני בטוח שבית הדין יתחשב בכל נסיבות המקרה. החיילים שלנו אינם רוצחים, הם פועלים נגד רוצחים. גם כשחייל טועה, אני מקווה שתימצא הדרך לאזן בין המעשה לבין ההקשר הכולל של האירוע".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ונשחרר אותו עוד לפני שהפצועים יספיקו להחלים

    2. 1

      זה מה שחשוב
      יאתר אתו יש עוד מיליון
      אם ה' לא ישמור עיר…
      ה' ירחם