שלי נגד שרי • יחימוביץ': אריסון מטיפה ליום ראוותני ותפל

    וואלה שרי? באמת? תודה! גם אני רוצה להמליץ לשרי אריסון ולבנק שבשליטתה על מעשה טוב, ביום המעשים הטובים: להפחית טיפה את העמלות, ולהתחיל לשלם לנו ריבית על הפקדונות. ככה בקטנה
    ישראל פריי 1 Comment on שלי נגד שרי • יחימוביץ': אריסון מטיפה ליום ראוותני ותפל

    "יום המעשים הטובים" שייסדה הטייקונית שרי אריסון, לא מכהה את חושי הביקורת והצדק המפותחים של הח"כית יחימוביץ' • "בכוח עושרה הרב, ולא מתוקף שום סמכות אחרת, אריסון מטיפה לכם ומפעילה אתכם, במלל ניו אייג'י רוחניקי של גורו"

    אילוסטרציה צילום: Meital Cohen/Flash90
    וואלה שרי? באמת? תודה! גם אני רוצה להמליץ לשרי אריסון ולבנק שבשליטתה על מעשה טוב, ביום המעשים הטובים: להפחית טיפה את העמלות, ולהתחיל לשלם לנו ריבית על הפקדונות. ככה בקטנה
    8:29
    09.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on פרסום ראשון: הדיל המפתיע בבחירות לרבנות, שסוכל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אשת העסקים המיליארדרית שרי אריסון מפורסמת בנטייתה לרוחניות ולמיסטיקה, ובעבר אף סיפרה על מסרים ותדרים שהיא מקבלת וחשה. במסגרת הפצת האג'נדה, ייסדה עמותה בשליטתה את 'יום המעשים הטובים' שמצוין היום בישראל, בחלקו הגדול ע"י שיתופי פעולה מסחריים עם גופי תקשורת.

    אך מי שבוחרת שלא להיסחף אחר המילים היפות ואולי גם הכוונות הטובות, היא חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שמבקשת להזכיר לאזרחי ישראל את כל המעשים – הטובים והפחות – של חברות הענק שבשליטת הטייקונית.

    "הי זאת שלי, חג שמח! לא מצאתם על לוח השנה שום יום חג? עניין שולי. המיליארדרית שרי אריסון החליטה על חג, ויהי חג", כך פתחה פוסט ארוך ומנומק שהעלתה לרשת. "יום המעשים הטובים" קוראים ליום הראוותני והתפל הזה, שבו, בכוח עושרה הרב, ולא מתוקף שום סמכות אחרת, אריסון מטיפה לכם ומפעילה אתכם, במלל ניו אייג'י רוחניקי של גורו".

    "אני כותבת לכם עליו דווקא בגלל שזה יום שמדגים באופן קיצוני ונלעג את השיטה, שיש מי שדואגים שנישאר שבויים בה. וגם שנגיד תודה.

    "מדוחות בנק הפועלים שפורסמו בשבוע שעבר, עולה ש"אריסון החזקות" הפרטית של שרי אריסון, משכה אשתקד רק מבנק הפועלים לבדו, דיווידנד שמנמן של 114 מליון שקלים.

    "למה בנק הפועלים כל כך רווחי אתם יודעים. אפס ריבית שאתם מקבלים על הכסף שלכם, ריבית כבדה על האוברדרפט שלכם, עמלות בשמיים – האמת צריכה להיאמר: ככל שאתם בצרות גדולות יותר, כך שרי אריסון מתעשרת יותר.

    "בקיצור, אתם האריסים של בעלת האחוזה, משלמים לה מעשר כל ימות השנה, ופעם בשנה בעלת האחוזה עושה בשבילכם מסיבת הוקרה גדולה. לעצמה. זו מסיבה לא משהו, כי אין שם כיבוד, היא מוקדשת לשירי הלל והערצה לגבירה. במסיבה הגבירה מטילה משימות, למשל: "… נצלו את המרחב המשותף בכניסה לבניין והקימו בו גינת משחקים משותפת לכל דיירי הבניין. ניתן לתחום את השטח, להוריד משחקים ומחצלות להזמין את ילדי הבניין לרדת ולשחק… את ההפעלות ניתן לקיים בגינות עירוניות פתוחות או בשטחים נעימים במרחב המשותף…"

    "וואלה שרי? באמת? תודה! גם אני רוצה להמליץ לשרי אריסון ולבנק שבשליטתה על מעשה טוב, ביום המעשים הטובים: להפחית טיפה את העמלות, ולהתחיל לשלם לנו ריבית על הפקדונות. ככה בקטנה".

    יחימוביץ' מציעה לאריסון רעיון נוסף למימוש נדיבות לבה: "אם היא רוצה מחווה יותר ראוותנית, היא יכולה גם להודיע שאמנם בארץ אין מס ירושה או עיזבון (זו הסיבה לכך שבערוב ימיו עשה אביה תד אריסון ז"ל עליה מאוחרת לישראל), אבל היא תעשה מעשה וורן באפט, ביל גייטס ומארק צוקרברג ותוריש את רוב הונה לציבור.

    "זה עשוי להיות בטוי נאה לתורתה היומרנית, שאותה היא חולקת עם הציבור באתר שלה: …'שרי אריסון שמה לעצמה למטרה לקדם יצירת שינוי חיובי בקרב אנשים, בחברה, בקהילה, ולמען כדור הארץ. שאיפתה היא להעניק לאנשים את ההשראה לעשות טוב, ולהראות כי שינוי חיובי הוא דבר אפשרי בכל הרבדים בחיים… הטמעת המודל החלה בחברות ובארגונים של הקבוצה ברחבי העולם, ככלי מעשי המשלב ערכים בפעילות הליבה ובשגרת קבלת החלטות…" בלה בלה בלה.

    "להון הגדול יש כוח, וטיבו שהוא חודרני וזולג לכל מני מקומות שהוא לא אמור להיות בהם מלכתחילה. לכן היוזמות התמהוניות שלה מצליחות בכל פעם גם לחדור ללב לבה של הממלכה.

    "פעם היא הצליחה להחדיר לחמישה בתי ספר ממלכתיים את התוכנית "הדולפין שבתוכי" (אמיתי), בפעם אחרת היא מיסדה יום משותף עם רשת ב' של קול ישראל, והשנה שדרוג: יום המעשים הטובים בכנסת, לא פחות ולא יותר. הכנסת, כן הכנסת, אימצה את הקשקוש היחצ"ני הזה אל חיקה".



    1 תגובות

    מיין תגובות