האם בזכות ח"כ בן ראובן בעלי חיים יתחילו לעתור לבג"ץ?

    "ההצעה עומדת בניגוד מוחלט לעמדת היהדות לפיה האדם הוא נזר הבריאה שנברא לשמש את קונו, ובעלי החיים להיות לו לעזר"
    שלמה בן יוסף No Comments on האם בזכות ח"כ בן ראובן בעלי חיים יתחילו לעתור לבג"ץ?

    "הצעת החוק של ח"כ בן ראובן חוברת לגישות קיצוניות שרוצות לאפשר לבעליי החיים עצמם אפשרות לפנות לבית המשפט והשוואתם באופן מוחלט לבני האדם" • ומה אמר בג"צ כש"הצבי הארץ ישראלי" צורף כעותר

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    "ההצעה עומדת בניגוד מוחלט לעמדת היהדות לפיה האדם הוא נזר הבריאה שנברא לשמש את קונו, ובעלי החיים להיות לו לעזר"
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעל חיים שיעתור לבג"ץ נשמע לכם דבר מוזר? ראש המחלקה המשפטית של חותם, עו"ד משה פולסקי טוען כי אם חוק זכויות בעלי החיים של ח"כ אייל בן ראובן יעבור, הדבר לא יהיה כל כך רחוק, ויש לו על מה לסמוך.

    אתמול דנה וועדת השרים לענייני חקיקה בחוק שהגיש ח"כ בן ראובן המבקשת לעגן את זכויות בעלי החיים בחוק יסוד כבעלי מעמד עצמאי.

    "מדובר בהצעת חוק שנועדה לטשטש את ההבדלים בין בני האדם לבעלי החיים", מזהיר פולסקי בנוגע להצעת החוק של ח"כ בן ראובן. "יוזמי הצעת החוק עשו העתק הדבק מחוק 'כבוד יסוד האדם וחירותו' ומבקשים להעניק לבעלי החיים "זכויות" משפטיות שהמשפט הישראלי טרם הכירו בהן. לפי הצעת החוק הזו יוותרו פתחים המאפשרים עתירות לבג"ץ שיאסרו כל הריגה ושימוש בבעלי חיים, גם לצורך רפואי או דתי".

    "החוק הישראלי וחוק צער בעלי חיים כבר נתן מענה ראוי להגנה על בע"ח תוך שמירה ואיזון על רווחתם ואף הורה על איסורים פליליים בפגיעה בהם".

    דוגמא למה שעתיד להתרחש במידה והחוק יקודם ניתן לראות מעתירה שכבר הוגשה בישראל לבג"ץ לפני כעשור בעניין בנייה באזור "מי נפתוח" בירושלים, ובה צירפו העותרים את "הצבי הארץ ישראלי" כעותר. שופטי בג"ץ דחו את צירופו של צבי כעותר וקבעו כי על פי החוק הקיים כיום בעל חיים אינו יכול להיות צד בעתירה, אולם פולסקי מציין כי בארץ ובעולם ישנם ארגונים קיצוניים הדוגלים בשוויון מוחלט לבעלי החיים ובני האדם ומקדמים אג'נדה שתכיר בכך.

    הצבי הישראלי שותף לבגץ



    0 תגובות