מתי בפעם האחרונה שמעתם את המילה מותר?

    יש ברוך ה' סמינרים לרוב וברובם לומדים גננות והוראה אולי קצת מחשבים, וכאשר כל שנה מסימות מאות בנות את לימודיהם גם אחרי שהם השלימו קורסים למיניהם. מי מקבל עבודה? אלו שהם בנות ראשי ישיבה, אדמור''ים וחכמים, עסקנים מהשורה הראשונה
    ישראל גליס 15 Comment on מתי בפעם האחרונה שמעתם את המילה מותר?

    תקום ועדת רבנים ותחליט מה מותר ללמוד ולא מה אסור ללמוד, מה מותר ללבוש ולא מה אסור ללבוש, מה מותר לאכול ולא מה אסור לאכול • תבשלו את הצונ'ט בסיר רגיל ולא בסיר לחץ הטעם הוא אותו דבר

    יש ברוך ה' סמינרים לרוב וברובם לומדים גננות והוראה אולי קצת מחשבים, וכאשר כל שנה מסימות מאות בנות את לימודיהם גם אחרי שהם השלימו קורסים למיניהם. מי מקבל עבודה? אלו שהם בנות ראשי ישיבה, אדמור''ים וחכמים, עסקנים מהשורה הראשונה
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קמנו בבוקר עם עוד איסור, ואנו חיים מדי יום עד ביאת המשיח והאיסור היומי.

    אסור פלפונים, אסור אוטובוס מעורב, אסור לאכול את השחיטה של זה ואת זה וודאי אסור, ואסור לתת לרפורמים דריסת רגל ואסור לעשן ואסור אינטרנט, ועכשיו אסור ללמוד באקדמיה.

    אז מה מותר?

    אנחנו כבר בתקופה של כמה עשורים שקמים לאסור ולא קמנו למותר.

    אז ברור שיש נזק גדול בלהחזיק מכשיר טמא וזה הבנו, ויש כאלו המחזיקים רק כשר או מחזיקים בכיס השני את האסור מכל מיני תירוצים וזה לא בסדר כי זה אסור ואין תירוצים משפחות מתפרקות חרדים יושבים מאחורי סורג ובריח, אז אני לא כותב על כל האסור כי יש דברים שזועקים לשמים עם התוצאות שלהם אבל ופה בא אבל גדול.

    יש ברוך ה' סמינרים לרוב וברובם לומדים גננות והוראה אולי קצת מחשבים, וכאשר כל שנה מסימות מאות בנות את לימודיהם גם אחרי שהם השלימו קורסים למיניהם. מי מקבל עבודה? אלו שהם בנות ראשי ישיבה, אדמור"ים וחכמים, עסקנים מהשורה הראשונה, הצאצאיות של אלה שחתמו על המודעה ואולי זה המותר כבר עשרות בשנים.

    כך למדו אחיותי בנותי וכך לומדות נכדותי אצל מורות שהם וחינוך מפה והלאה. כולם יושבות עם פרוטקציה.

    מה תעשה הבת ולא תחטא? והיא רוצה שיהיה לה תעודה מוכרת בלי זה אין עבודה והתעודה שהיא מקבלת בסמינר אפשר לתלות באמבטיה… היא נישאת והבעל רץ בבוקר לכולל בוקר צהרים וגם ערב. ומי ישלם את המשכנתא שהזוג לקח על עצמו?

    אז איפה פה המותר. אסרו עלינו הכל אבל תנו פתרונות זועקות הבנות.

    ואני לא מתכוון לפגוע באיש. אני כותב מתוך כאב לב של הרבה הורים ובעלים.

    בשנים האחרונות הדבר מחמיר אצל הבעלים האברכים היוצאים להיות מלמדים או מרצים וכדומה. אם הם רוצים לקבל משכורת ראויה הם חייבים ללמוד ולהביא תואר הלימודים במכללות והאקדמיה הם על טהרת הקודש וכך לומדים כיום אלפים.

    אז אנא, תחפשו ותפרסמו מודעה על מותר מותר. לא ללמוד באקדמיה ויש פתרון והוא — לא נקרא לזה יותר "אקדמיה" אלא לימודי על "מרכז ללימודי על" או מכללה תורנית כמו שאת הסרטים הפכנו למצגות אור קוליות עם הכשר של נשות חינוך.

    תקום ועדת רבנים ותחליט מה מותר ללמוד ולא מה אסור ללמוד, מה מותר ללבוש ולא מה אסור ללבוש, מה מותר לאכול ולא מה אסור לאכול.

    בכל תקופה קם עסקן שמשחרר את הקנאות שלו ומשגע את העולם שעכשיו דחוף וחשוב להלחם בנושא איקס.

    לפני שכתבתי את הדברים פגשתי בהרבה יהודים תמימים אבל זועמים. אנו בתקופה מיוחדת כמו שיש הרבה רוע ומתפרקים ביהדות ויש פריחה עצומה של עולם התורה. ישנם שכונות קטנות ששם היו שני ישיבות וכיום יש שם 30 ישיבות וברוך ה' שומעים כל כמה זמן על פתיחת סמינר חדש בתי מדרש ותלמודי תורה בכל מיני שיטות אז צריך להראות את היופי שביהדות ואיך אפשר להשתמש בטכנולוגיה לטובת היהדות.

    מול ביתי יש את הר החוצבים ששם יש מפעלי הייטק ובכל יום מגיעים וחוזרים אוטובוסים ממודיעין עלית ומביתר עם ציבור חרדי ויש שם מסעדות כשרות למהדרין ומספר בתי כנסת בתוך המפעלים ושיעורים בדף היומי העבודה נעשית שם בנפרד. מישהו יכול לעצור את זה? האם מודעה שאוסרת ושוב אוסרת תעצור את זה?

    אז חשוב להחליף את הדיסק ומהר כי אנחנו מאבדים ציבור גדול. צריכה להיות הסברה מה מותר ולא מה אסור כי זה לא עובד בדור של היום, האיומים לא יכניסו את הבן שלך לישיבה או לא יכניסו את הבת שלך לסמינר האיום הזה לא עובד, יש מגוון של ישיבות מעולות שלא נופלות ברמת לימודם מהישיבות הגדולות והישנות וכך גם סמינרים עם גוונים שונים.

    אז לפחות כדי להציל צריכה לקום מערכת הסברה מלווה עם ראשי ישיבות שמחפשים לחזק את המסגרות ולהטעות אוזן למצוקות של אלו שרוצים להביא פת לחם הביתה ביושר.

    תבשלו את הצונ'ט בסיר רגיל ולא בסיר לחץ הטעם הוא אותו דבר…

    הבהרה: לידע ולהודיע שיש איסור בפלפונים ואינטרנט וכו' כל הענין הוא איך מביאים את זה נכון לציבור.



    15 תגובות

    מיין תגובות
    1. 15

      גליס אתה יותר חכם מכל גדולי ישראל?

    2. 14

      אין על גליס. היחיד שאומר את האמת בפרצוף. נמאס משלטון הרבנים

      1. הזוי,
        חצוף אחד
        נמאס משלטון הרבנים
        במקום לשמוח שיש מי שמכוון אותך בתקופה המבולבלת הזו של האסור והמותר
        נמאס לך מהענין?
        איזה אומץ לומר כאלו דברים ואם בכלל אתה מסוגל להתבטא כך למה לך להיות משויך לדת רוב מדינת ישראל כמוך
        אז מה אכפת לך?
        אה המצפון למה הוא לא שקט כי האמת לא נותנת מנוח- סתם נקודה למחשבה

    3. 13

      היי תתבייש לך. זה לא רבנים. חוצפה על האתר.

    4. 12

      ר' גליס היקר
      במחילה לא כל מה שחושבים צריך לכתוב
      תתאפק

    5. 11

      100% העם אתך
      הגיע הזמן לשמוע כן
      העם רוצה כן כן כן

    6. 10

      וואהו
      איזה אשששש

      כל הכבוד. כה לחי

    7. 8

      זעזוע ושאט נפש הן מהדובר ועוד יותר מאתר שמפרסם את דברי הבלע של האיש הזה שעם היו קוראים לו לפיד היו אומרים שהוא שונא חרדים ורק בגלל שיש לו מעיל ארוך וכאילו מכיר את ירושלים אז כבר מותר לומר הכל. בנוגע להר חוצבים רוב רובם של העובדות שם הם בוגרות סמינר בלבד!!!!!!!!!!!!!!!!!! אני מכיר אישית עשרות אברכים שנשותיהם בוגרות סמינר בלבד ומקבלות משכורות יפות מאוד, ללא אקדמיה, אז הנה הירייה ברגל של עצמך, אפשר ללמוד בסמינר ולהתפרנס בכבוד.
      בושה וחרפה

    8. 7

      בושה לפרסם דברי כפירה מעין אלו
      אדם רוצה לעשות מה שהוא רוצה רק באישור הרבנים רק שירגיש בנוח
      המצפון לא רגוע כשלא הולכים עם האמת…

    9. 6

      צודק הרב גליס. ונראה שהוא חשף רק את קצה המזלג.ואת כול ההחלטות מקבלים העסקנים של היום רק לפי אינטרסים אישיים ולא חסר דוגמאות.

    10. 5

      ישראל היקר כל מילה במקומה אישאר כויח

    11. 4

      הוא צודק לגמרי זה בעיה ידועה של המקצועות של הבנות צריך לפתור את זה
      ונו מה אתם לא יודעים שהרבה בלגנים קורים בגלל עסקנים מטומטמים

    12. 3

      ישראל, הכל מותר לך, הכל שרוי לך, אין כאן לא תורה ולא גדולי תורה אבל יש כאן במחילה סליחה וכפרה הנח להם לרוב ישראל הכשרים.
      וכבר נודע מאמר חז"ל בסוף מסכת סנהדרין (בתרגום קל)"איזהו האפיקורוס האומר מה הועילו לנו חכמים מעולם לא התירו עורב" וכו'.

    13. 2

      מאמר חזק, נכון ונוקב עד כאב. אבל אבי, ממתי יש לך נכדות?? 🙂