בנט קורא להפקיע מיעלון את הסמכות לטיפול בסוגיית הבתים

    ישראל בן צבי 1 Comment on בנט קורא להפקיע מיעלון את הסמכות לטיפול בסוגיית הבתים
    23:52
    21.05.24
    יונת קפלן No Comments on "החשוב ביותר בנישואין שניים – הילדים": ההתמודדות של רבקה צפדיה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש ממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לסוגיית הבתים בחברון ואמר כי הממשלה תומכת בהתיישבות בכל עת, אך באותה נשימה אנחנו מדינת חוק. ברגע שיאושרו תהליכי הרכישה נאפשר אכלוס שני הבתים בחברון כפי שקרה במקרים דומים בעבר
    שר החינוך נפתלי בנט קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להפקיע משר הביטחון יעלון את הסמכות לטיפול בסוגיית הבתים בחברון ולהקים ועדת שרים להתיישבות ולקצוב בזמן את הטיפול בסוגיות אלו
    הוועדה שבנט דורש שתקום תדון ביישום דו"ח אדמונד לוי,
    זו ידיעה של כתבינו הפוליטי איתי גדסי



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בס"ד
      אנו קוראים לחברי הכנסת החרדים לפעול להפקיע את הסמכות של מר נפתלי בנט לטיפול במוסדות החינוך החרדים
      נוכח הנהלים שנשלחו היום למנהלי מוסדות החינוך החרדים ובהם הם נדרשים לתת את השליטה הליכי רישום, תקנוני מוסדות החינוך החרדיים ועניינים חינוכיים רוחניים נוספים, בהם מבקשים אנשי משרד החינוך לשלוט ולקבוע!
      נוהל זה נשלח ללא ספק בהנחיית שר החינוך(לא יעלה על הדעת שמכתב כזה ישלח ללא אישור שר החינוך נפתלי בנט) ויחד עמו נשלח בעת ובעונה אחת נוהל תקצוב דרקוני שלא היה כדוגמתו מאז קום המדינה,כאשר בנוהל זה משרד החינוך מכין מראש את המוקשים שאמורים למנוע ממאות מוסדות חינוך חרדים לקבל רשיונות ותקצוב

      משרד החינוך מתנה את תקצובו לשנת הלימודים הקרובה בדיווח והתחייבויות של שתי נהלים אלו מהיום, כאשר כל זה צריך להיות מדווח תוך פרק זמן קצר שרק מפאת זה בלבד כבר מוסדות רבים לא יעמדו בו, מלבד עצם התוכן שבנהלים.

      כאמור אנו קוראים לחברי הכנסת החרדים לפעול להפקיע את הסמכות של מר נפתלי בנט לטיפול במוסדות החינוך החרדים ולהפקיד הסמכויות בידי וועדת שרים בה ידונו בישום סעיף בסעיף 67 בהסכם הקואלציוני: "שר החינוך יקים צוות שיבחן את דרכי החישוב של 55% ו/או 75% לצורך הגדרת התקצוב במוסדות הפטור והמוכר שאינו רשמי. בנוסף, הצוות יבחן את יישום כללי הדיווח הקיימים"
      ובעניין זה בסעיף 67: "שר החינוך יקים צוות שיבחן את דרכי החישוב של 55% ו/או 75% לצורך הגדרת התקצוב במוסדות הפטור והמוכר שאינו רשמי. בנוסף, הצוות יבחן את יישום כללי הדיווח הקיימים."
      כן אנו קוראים לחכי"ם להפוך עולמות בכדי לישם את סעיפים 52 בהסכם: "יישמרו עצמאותו,מעמדו הייחודי ותקצובו היחסי של החינוך החרדי על כל סוגיו במערכת החינוך הכללית… אם תהיה פגיעה במעמד כאמור תפעל הממשלה לתיקון הפגיעה, בין אם בחקיקה ובין אם בדרך אחרת, הכל לפי העניין והצורך"
      סעיף 53. "הממשלה תפעל להסדיר את מעמדו של החינוך החרדי על כל סוגיו וגילאיו בחוק ייעודי. באם ועד חקיקת החוק האמור תהיה פגיעה במצב הקיים במערכת החינוך החרדי או בחלקה, הממשלה תפעל לתיקון הפגיעה"
      סעיף 55. " בתוך 60 יום(!!!) מיום הקמת הממשלה, יקים שר החינוך ועדה להסרת החסמים והביורוקרטיה לרישוי וחידוש רישוי בתי ספר וגני ילדים, זיקה בין הרישוי לתקצוב ויישום כללי הדיווח הקיימים… כמו כן, תדון הועדה בכל נושא הביורוקרטיה הכרוכה בתקצוב מוסדות החינוך החרדיים… בועדה יהיו חברים נציגות מקצועיתממשרדי החינוך,האוצר,הבריאות,הפנים …ונציגות מטעם מוסדות החינוך החרדיים. הועדה תגיש מסקנותיה לא יאוחר מיום 30.11.2015(!!!)"
      סעיף 56. "תוך 3 חודשים מיום הקמת הממשלה, יבחן נוהל מחייב ולפיו לא תבוצע חסימה לתמיכה ו/או לתקצוב מוסד חינוך מבלי שיתקיים שימוע… לצורך כתיהת נוהל זה, יוקם עם כינון הממשלה,צוות מטעם משרד החינוך,האוצר והרווחה ונציגות מקצועית מטעם המגזר השלישי."

      איננו מסוגלים להבין איך החכי"ם החרדים יכולים לישון בלילה נוכח ההרס שמחולל השר מר נפתלי בנט במוסדות החרדיים ושפועל בדיוק ההיפך מכל סעיף וסעיף מההסכם הקואליציוני(נראה שהוא פשוט עבר על כל סעיף וסעיף בכדי לסמן וי על הפרתו תוך רמיסת הנציגות החרדית בכנסת), לו היה נעשה מאית מכל זה כלפי מוסדות הד"ל הרי שהייתה כאן רעידת אדמה פוליטית אנו שומעים התבטאויות על פרשת מגה,נעלי בריל, וכו' ולא על פגיעה וההרס הקוחני וגשמי כאחד שמחולל שר החינוך כנגד מאות מוסדות החינוך ובהם אלפי עובדי הוראה מפרני משפחות ברוכות ילדים, ובהם מתחנכים מאות אלפי תינוקות של בית רבן ילדי ישראל
      אנו פונים בנחרצות לחכי"ם החרדים כולם ובפרט העלי עמדות מפתח: הרב משה גפני – יו"ר וועדת כספים, הרב מאיר פרוש סגן שר החינוך, והרב יעקב ליצמן – שר בממשלה, לדרוש לאלתר ביטול הנהלים שנשלחו למנהלי מוסדות החינוך החרדים ולקבוע תוך זמן קצוב על ידי וועדה כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני את אופן התקצוב של המוסדות חינוך החרדי באופן שיגלם לפי נתוני אמת את התקציבים המחוייבים להיות משולמים שיאפשרו קיום (גם לפי כללי האיתנות הפיננסים) של כל מוסדות החינוך החרדים