המאבק נגד הריסת בית הכנסת • "ניתקו לנו את החשמל, אנחנו מתפללים לאור נרות"

    דוד לזר 1 Comment on המאבק נגד הריסת בית הכנסת • "ניתקו לנו את החשמל, אנחנו מתפללים לאור נרות"
    13:50
    14.05.24
    יונת קפלן No Comments on את לא לבד: איך נחלצים ממערכת יחסים לא בריאה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע חשף אתר 'קול חי' את מאבקם של מתפללי בית הכנסת 'עובדיה יוסף' בקרית גת נגד העירייה המקומית שהחלה להרוס את מבנה בית הכנסת בגלל אישורה של תוכנית רחבה לבנות במקום בניני מגורים.

    ראשוני • עיריית קרית גת מבקשת להרוס בית הכנסת: "תהיה כאן מלחמה"

    בית הכנסת 'עובדיה יוסף' שקיים כבר למעלה מ50 שנה משמש עשרות מתפללים שמגיעים למקום להתפלל תפילות מנחה וערבית, ומשתתפים בשיעורי תורה ובפעילות תורנית ענפה שמתקיימת במקום.

    בתחילת השבוע פרסמנו כי הקבלן המבצע את העבודות במקום – חפר בור עמוק בכניסה לעזרת הנשים ומסביב לבית הכנסת וזאת בכדי להקשות על המתפללים הרבים לבל יוכלו להיכנס פנימה, אולם מתברר כי ביממה האחרונה – נהרס השביל היחיד שהוביל לבית הכנסת וכי מתפללי בית הכנסת – שרובם אנשים מבוגרים – נאלצים לטפס על קרשים בכדי להיכנס למקום ולהתפלל. בנוסף מתברר כי החשמל במקום נותק וכי התפילות נערכות לאור נרות.

    בשיחה עם אחד ממתפללי בית הכנסת הוא אומר הערב לאתר 'קול חי' כי "הקבלן ניתק לנו את החשמל ואנחנו מתפללים לאור נרות, אנחנו גם בלי שביל, הוא חפר מסביב לבית הכנסת בור של 2 מטר כאילו בית הכנסת עומד באוויר כמו אי", לדבריו, "מתפללי בית הכנסת, אנשים מבוגרים בני 70 – מטפסים על קרשים בכדי להיכנס פנימה ולהתפלל. אבל למרות הכל אנחנו ממשיכים להתפלל במקום, ובכל יום יש לפחות 20 – 30 איש שמגיעים להתפלל מנחה וערבית".

    20151118080930 (1)

    מתפללי בית הכנסת לא מתכוונים לעבור לסדר היום, הם מאיימים כי בשבוע הבא – הם יצאו במחאה חריפה שתצא מבית הכנסת ובהמשך תגיע לצומת הסמוכה, "נחסום בגופינו את הצומת, נקים זעקה גדולה עד לב השמים, לא הגיוני שהורסים ככה בית הכנסת במדינה היהודית".

    יצוין, כי אתר 'קול חי' פנה מספר פעמים לדוברת העירייה מיכל כהן, אך נאמר לנו כי "ראש העיר הורה לי לא להגיב", לדברי גורמים המקורבים לראש העיר, הסיבה שהוא לא מעוניין להגיב בנושא היא בגלל "שמה שלא נאמר נצא בעייתיים, הרי אנחנו בסופו של דבר הורסים בית הכנסת".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בושה וחרפה עיריית קריית גת.