תיעוד: תלמידי מרן הגר"ש אוירבאך השתתפו במעמד 'הקבלת פני רבו' • צפו

    דוד לזר No Comments on תיעוד: תלמידי מרן הגר"ש אוירבאך השתתפו במעמד 'הקבלת פני רבו' • צפו
    7:55
    06.05.24
    חדשות קול חי No Comments on צה"ל החל בפינוי העזתים מרפיח; לקראת התמרון בעיר | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המונים התאספו היום (שני) בהיכל בית מדרשו של ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך שליט״א בשכונת שערי חסד בירושלים למעמד הקבלת פני רבו ברגל ולשיעורו על ענייני החג וההשקפה.

    בשיעורו ציטט ראש הישיבה את את הפסוק "כה אמר ה אלוקי ישראל שלח את עמי ויחוגו לי במדבר, ונזבחה לה אלוקינו", וציין כי למדים מהפסוק שמשה רבינו לא פנה אל פרעה על השיעבוד המפרך ששיעבד פרעה את עם ישראל, אלא על עבודת השם שחסרה להם, וביקש מפרעה שישחרר את בני ישראל כדי שיוכלו לעבוד את עבודת הקב״ה.
    IMG_1391
    למדים מכך כי אמנם השיעבוד במצריים הוא דבר נורא, אבל יש דבר חשוב הרבה יותר, והוא ׳לעבוד את עבודת השם ולהיות לו לעם׳, ועל אף שמשה רבינו יכול היה לבקש מפרעה שיפחית את השיעבוד, לא עשה זאת.
    "רואים זאת באותה פרשה גם בפסוק כ׳, דתן ואבירם אומרים למשה ואהרון ׳אשר הבאשתם את ריחנו בעיני פרעה׳, ומבאר המדרש שאמרו למשה ואהרן ׳מדוע לא התפשרתם עם פרעה על הפחתת והמעטת השיעבוד, ובמקום זאת ביקשתם שבני ישראל יעבדו את הקב״ה׳. ובוודאי משה ואהרון רצו בטובתם של בני ישראל פי כמה וכמה מדתן ואבירם ולא דיברו עם פרעה על השיעבוד, ורק ביקשו על עבודת ה של בני ישראל".
    IMG_1340
    והוסיף ראש הישיבה כי "אילו המדרש לא היה מציין זאת לא היינו יכולים כך לומר, אך המדרש כותב בפסוק כב ׳למה הריעות לעם הזה למה זה שלחתני׳, כיוון שדאג משה רבינו לשיעבוד ישראל שזה דבר שיפסק ממילא ברצונו יתברך, ולא לעבודת הקב״ה של עם ישראל, הפסיד מלהיות אחד מהאבות הקדושים ולא זכה להיכנס לארץ ישראל".
    IMG_1330
    ובענין השיעבוד הוסיף הגר"ש אוירבך כי "שבט לוי לא היו בשיעבוד מצריים, כי כשפרעה גזר עבודת פרך שבט לוי היו שקועים בלימוד התורה. כך גם כשיעקב אבינו היה חי לא היתה גזירת שיעבוד מצריים משום שהתעסקו בלימוד התורה ושבט לוי המשיכו עם לימוד התורה ולכן לא תפס בהם השיעבוד".
    IMG_1380
    לסיום הוסיף ראש הישיבה כי על התורה נאמר "כמים הפנים לפנים" וכל מי שמשקיע בתורה ללא הרף זוכה שאין לו שיעבוד.
    לאחר השיעור, עברו ציבור בני התורה לפני מרן הגר״ש לברכת חג, וליוו אותו לביתו בשירה.​


    0 תגובות