הקהילה החרדית ביבנה סוערת • העירייה הרסה את ישיבת 'כתר התורה'

    ארי וידר 5 Comment on הקהילה החרדית ביבנה סוערת • העירייה הרסה את ישיבת 'כתר התורה'
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה בקהילה החרדית ביבנה לאחר שהישיבה היחידה בעיר נהרסה בהוראת ראש העיר צבי גור ארי, וזאת בשל היעדר האישורים המתאימים.

    ישיבת 'כתר התורה' ביבנה הוקמה לפני למעלה מ-5 שנים ולומדים בה קרוב לחמישים תלמידים. לדברי מנהלי הישיבה, העירייה החלה בתהליך הקצאה לישיבה, אולם עם הזמן סירבה לקדם את הנושא, ולטענתם הדבר נובע מחשש ראש העיר מפני התחרדותה של העיר.

    הרב פוקס, מראשי הישיבה אומר לאתר 'קול חי': "ראש העיר החל בתהליך ההקצאה, אבל בהמשך נתקלנו באטימות מצידו והוא סירב לשמוע אותנו. כל מוסד חרדי בעיר נתקל בקשיים. כנראה שראש העיר לא מעוניין שהקהילה החרדית בעיר תתפתח".

    ביום חמישי האחרון, בשעת לילה מאוחרת, הגיעו מאבטחים ופקחי העירייה, ובסיוע דחפורים החלו להרוס את המבנים היבילים של הישיבה.

    על ההריסה פיקחו מהנדס העירייה ואנשי הלשכה המשפטית. עם התפשטות השמועה הגיעו למקום סגן ראש העיר מטעם ש"ס, רפאל כהן, וכן רב העיר הרב דוד אבוחצירא ומחו על ההריסה.

    "זה המקום הרוחני שבו גדלו בחורי ישיבות רבים, והם התיישבו על הרצפה ופשוט בכו". בהמשך הגיע גם רב הישיבה הרב מתתיהו הגרי שהגיע בשעת לילה מאוחרת מחו"ל וקרע קריעה במקום.

    אנשי הישיבה מספרים כי מתוכננת להתקיים בחול המועד עצרת מרכזית על מנת למחות על ההתנהגות של העירייה.

    תגובת עיריית יבנה במלואה:

    בצמוד לתחנת המשטרה ביבנה, על שטח ציבורי של עיריית יבנה, הקים הרב מתתיהו הגרי הלוי באמצעות עמותת 'נצח זכריה' את הבניה המפורטת להלן ללא היתר בניה, ללא אישור הקצאת השטח הציבורי, ללא תשלום מסים ומים תוך התחברות פיראטית לחשמל, תוך סיכון רב של כל הנמצאים במבנים הבלתי חוקיים. ראוי להדגיש כי העמותה ומנהלה פלשו ללא רשות כדין לקרקע ציבורית ונהגו בה מנהג בעלים תוך כדי הוספת מבנים בלתי חוקיים והרחבת שטח הפלישה שלא כדין.

    המבנים והתשתיות במתחם הם רבים כפי שמפורט בצווים שהוציאה העירייה: מבנה בשטח של כ- 23 מ"ר וגגון, מבנה בשטח של כ- 25 מ"ר המשמש כיתת לימוד וגגון, מבנה בשטח של כ- 31.2 מ"ר המשמש כחדר אוכל+ גגון, תוספת בנייה בשטח של כ- 12 מ"ר, מבנה בשטח של כ- 15 מ"ר המשמש כשירותים, מבנה בשטח של כ- 70 מ"ר המשמש לחדרי מנוחה וכיתת לימוד, מבנה בשטח של כ- 70 מ"ר המשמש כבית מדרש, תוספת בנייה בשטח של כ- 40 מ"ר, תוספת בנייה בשטח של כ- 25 מ"ר, מכולה בשטח של כ- 14.5 מ"ר, מכולה בשטח של כ- 14.5 מ"ר, בניית מבנה מבנייה קלה בשטח של כ- 120 מ"ר. המבנה בשלבי בנייה כולל קירות וגג, הותקנו חלונות, כולל חיבור לתשתיות (מים וביוב), ריצוף באבנים משתלבות בצמוד למבנה, גידור באורך של כ- 25 מ' ושער ברזל.

    כבר בשנת 2012 הוצאו צווי הפסקת בניה מנהליים לבנייה וביום 30.12.2014 הוצא צו הריסה מנהלי לבניה שלא כובד.

    ביום 17.2.15 הוציא ראש העיר צבי גוב-ארי והיועצת המשפטית לעירייה, עוה"ד טובה אלטמן-שפירא, צו סילוק לפי חוק מקרקעי ציבור (סילוק פולשים), התשמ"א-1981 המורה לפנות את המקרקעין בתוך 15 יום.

    לאחר שהרב לא ביצע את הצו הגישה העירייה ביום 3.3.15 באמצעות היועצת המשפטית, עוה"ד שפירא-אלטמן, כתב אישום כנגד העמותה והרב. בחלוף למעלה מחודש ממועד מסירת הצו לידיו של הרב ובהעדר כל התייחסות אף לכתב האישום, ובשעה שזה האחרון לא טרח לפנות את השטח הציבורי ואף לא פנה לבית המשפט לבטל/לעכב את הצו, כינס ראש העיר בלשכתו ביום חמישי, 27/3/2015 את נציגי אגף ההנדסה, האדריכל יונתן לובל, המפקחים על הבנייה, אבי חלף וגבי איסמאלוב, עוזר מנהל אגף שפ"ע, עופר תורג'מן, עוזר ראש העיר, מנחם שושן, היועצים המשפטיים עוה"ד איתן בראש ועו"ד טובה אלטמן-שפירא, והורה לבצע את פינוי המתחם ללא דיחוי.

    העירייה גייסה על חשבונה משאיות פינוי, מוביל כפול להובלת שתי המכולות הקיימות בשטח, טרקטור, מנוף, רמסות להעמסת הפסולת, מאבטחים וכן קבלן מורשה של הלשכה להוצאה לפועל.

    פעולה זו הינה חלק בלתי נפרד ממדיניות העירייה להעדר סובלנות והעדר השלמה עם פעילות עבריינית בעיר. העירייה לא תאפשר לאף גורם להחזיר את העיר לתקופות בהן עבירות בנייה ואחרות לא טופלו.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      שקר וכזב הרב הגרי הגיש תוכניות כדין אך נדחה פעמים רבות בתואנות שוא על כך יעידו כאלף עדים עשרות פניות בכתב והעם שלא זכו למענה. והמסקנה היחידית הוא כוחניות והרס מופרעים ובכלל איך יהודים בארץ ישראל יכולים להרוס בית השם כנראה צריכים לבדוק יהדותם. בשמי תומר יהודי כואב ונסער לא מאמין למראה עייני

    2. 4

      אני ממש מזועזע מהמעשה של ראש העיר ביבנה איך הוא יכול להרוס ישיבה עם הבית מדרש ואני יודע יש לי שם חבר שאמר לי שהרב שם מנסה כבר כמה שנים להיפגש עם ראש העיר ושולח לו בקשות לאישורים והוא לא רוצה לתת בעוד שלחלונים הוא משקיע מליונים כמו בהיכלי תרבות שעלותם עשרות מליונים בעוד שלישיבה לא רק שלא מתקצב גם לא מאשר לבנות, ואמרו לי שיש שם גם תיכון לחרדיות שהם כבר 14 שנה בתוך גן ילדים קטן שכבר 14 שנה מבקשים הקצאת שטח ולא מקבלים די לאפליה

    3. 3

      תן לי יבנה וחכמיה…

    4. 2

      אין מילים! לבכות!

      ראש העיר אינו מעונין בציבור החרדי ביבנה והוא עושה הכל כדי למנוע את הימצאותם באיזור. התיכון החרדי לבנות ביבנה נמצא מעל עשור בגנים לשעבר אשר תקרתם דולפת וכן במבני קרוואן רעועים וראש העיר עוד מעז לבוא לכנסים… -איך הוא יכול להגיד שהישיבה היתה במבנים לא תיקניים!

      למה שבני הישיבות יצטרכו לצאת מחוץ ליבנה???
      אני לא מדברת בענין חוקיות הישיבה- אני מדברת- למה לא הקצו???
      הציבור החרדי ביבנה הולך וגדל, בחורי ישיבה (ובעיקר ישיבה קטנה) לא צריכים לצאת מחוץ לעיר כל בוקר!
      ישיבת "כתר תורה" גידלה בתוכה בחורים מצויינים ממש! בעיני ראיתי ושמעתי לאילו ישיבות טובות התקבלו אח"כ…המקום היה מפואר ומתוחזק!

      לבוא ולהרוס???

      במקום שהעיריה תתבייש בכך שאין מבנים ותענה לפניותינו להקצות שטחים ומבנים היא פועלת "בעזרת החוק" להרוס – ממש להשמיד, להרוג ולאבד!

      פניות הרב הגרי להקצות שטחים זו לא פנייה פרטית זו פניית תושבי העיר הדתיים!
      מגוחך ומבהיל לחשוב שהעיריה ובראשה ראש העיר התעלמו ודחו את הבקשה ואח"כ באים בשרות "החוק" לומר שההתנהלות לא תקינה…

      צריך להעלות את הענין לסדר היום.

    5. 1

      המבנים היו מפוארים ומתוחזקים בצורה טובה מאד ויש מכתב הקצאה מראש העיר שחתום על ידו וגם הערייה בעצמה חיברה את הישיבה למים וחשמל והישיבה מקבלת חשבונות מים מ"מי יבנה". אז מספיק לשקר את הציבור.