גפני עונה על הכל: "המושג של 'חרדים עובדים' הוא פסול בעיני" • האזינו

    אסתי פלד No Comments on גפני עונה על הכל: "המושג של 'חרדים עובדים' הוא פסול בעיני" • האזינו
    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (רביעי) ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' בהגשתו של אבי מימרן, התארח לשעה ארוכה, ח"כ משה גפני מ'יהדות התורה' שהתייחס לכמה מהנושאים הבוערים בימים אלו.

    ח"כ גפני התייחס לחרושת השמועות הפוקדות בימים האחרונים את המגזר החרדי, בדבר התקרבות כביכול בין המגזר הליטאי לחסידות חב"ד.

    לדבריו של גפני "אין לי שום מושג על מגעים בין הצדדים, ואין מגעים לפי מה שידוע לי, הייתי בחב"ד בניחום אבלים, ובמשך הרבה שנים אני עוזר לציבורים שונים בישראל – מכל העדות, ובין היתר לחבד, בעבר אף עזרתי בעניין ביטוח לאומי לאשה שיולדת והיא נמצאת ברוסיה לרגל שליחות".

    "גם כשהייתי בוועדת הכספים הייתה בעיה במוסדות חב"ד, והרב אשכנזי שלח אלי את הרב ליפשיץ וכעת, כשהוא נפטר, באתי לנחם את ילדיו שאת חלקם אני מכיר".

    לדבריו של גפני "למישהו היה אינטרס לפרסם את הדברים כעת, הרי תמיד השתתפתי בשמחות בחב"ד, בר מצוות וכדו' ואף פעם לא פרסמו על זה כלום".

    על הטענה כי הביטאון הליטאי מרבה להזכיר את חב"ד לאחרונה אמר גפני כי "כבר בפטירתו של הרבי הלכו ושאלו את הרב שך, והוא אמר שבוודאי צריך לפרסם על זה בעיתון וגם כשהרבנית נפטרה הוא אמר כך".

    גפני חזר והדגיש כי "השקפת עולמי לא השתנתה וגם לא השקפת העולם של יתד נאמן, ואת זה יודעים – גם חסידי חב"ד, וזה לא חדש זה כבר הרבה שנים, התחנכתי אצל מרן הרב שך, אחר כך אצל מרן הרב אלישיב וכעת אצל מרן הרב שטיינמן", גפני שב והדגיש כי "יש כאן מישהו עם אינטרס אישי לפרסם כעת את הדברים".

    על השאלה האם הוא מוכן להתחייב כי 'יהדות התורה' תשמור על שלמות הארץ, אמר גפני כי "אני מייצג את דגל התורה, ותמיד הלכנו עם הימין. למרות זאת אני לא יודע מה יהיה אחרי הבחירות", לדבריו, "מה שכן אני יודע זה שגם אנשי חב"ד סבלו מהגזירות שנעשו על תורת ישראל ולומדיה ועל משפחות לומדי התורה, והם יודעים בדיוק מי עמד ונלחם בעניין הזה".

    ובסוגיית החרדים העובדים, לדבריו של גפני, "אני לא מקבל את ההגדרה הזו, וגם בזה למישהו היה אינטרס, ואין מושג כזה של 'חרדים עובדים', יש יהודים חרדים, יהודים חרדים זה מי שמחנך את ילדיו בדרך התורה והמצוות, חינוך תחת מרותם של גדולי ישראל, ומי ששולח את בנותיו לסמינרים במטרה שיקימו בית של תורה".

    גפני שוב הדגיש כי "המושג של חרדים עובדים הוא פסול בעיני, כי או שהם חלק מהמסגרת ואז הם חלש מיהדות התורה ומהציבור החרדי או שלא".

    ולסיום הכריז גפני בעניין הזה כי "אני מודיע בזאת, שיהדות התורה, תעלה את עינינו של הציבור הזה, הן בדאגה לפרנסם והן בדאגה לחינוך ילדיהם".

    על יאיר לפיד אמר "אני לא סולח ליאיר לפיד, אני לא חושב שהוא איש נחמד, אני חושב שהוא שקרן שמרמה כל הזמן".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות