'החוזר' מחב"ד באיגרת חריפה: "אין הוראה להצביע ליהדות התורה"

    דוד לזר | צילום: אתר חב"דפדיה 2 Comment on 'החוזר' מחב"ד באיגרת חריפה: "אין הוראה להצביע ליהדות התורה"
    9:45
    29.05.24
    בצלאל קאהן No Comments on "רוסיה משתפת פעולה עם חמאס למרות שיש לה אזרחים חטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (רביעי) הלך לעולמו בפתע אחד מגדולי רבני חב"ד, רבו של כפר חב"ד הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל. הרב אשכנזי היה ידוע כתומך מתמיד ב'יהדות התורה' בבחירות לכנסת, זאת למרות קולות אחרים שנשמעו בחסידות חב"ד בשמו של האדמו"ר זצ"ל.

    בעיתוי זה, אמור שבועון כפר חב"ד לפרסם מחר (חמישי) אגרת חריפה מאת 'החוזר' של הרבי זצ"ל, הרב יואל כהן – שבה הוא יביא בצורה ברורה את דעתו של הרבי בעניין ההצבעה בבחירות – ונגד ההצבעה ל'יהדות התורה'.

    בראשית הדברים כתב הרב כהן כי "היות שישנם רבנים ומשפיעים שעושים תעמולה בין אנ"ש שיצביעו עבור רשימה מסויימת בהטענה שישנה הוראה מפורשת להצביע בעד הרשימה החרדית ביותר, הנני להעיר אשר – לאחרי שראו בפועל ההנהגה של הרשימה הנ"ל, אשר הם יודעים ברור שרשימה הנ"ל היא היא הרשימה החרדית ביותר – עדיין צריך עיון גדול אם צריך להצביע עבורם".

    וממשיך 'החוזר' להביא את דברי הרבי זצ"ל: "במכתבו של הרבי ממחרת יוהכ"פ כותב החוזר: "אשר כל אחת מהמפלגות הדתיות תודיע במצב הבחירות שלה, בסעיף מיוחד ברור ומפורט, אודות עמדתה והחלטתה בנוגע לשאלת הקמת חזית דתית טכנית בעתיד, והרי הבוחרים, אשר בידם גורל הבחירות, מבוגרים הם, ורשאים הם לדרוש מכל אחת מהמפלגות שתודיע עמדתה בשאלה כה חיונית".

    "והנה פשוט, אשר דרישת הבוחרים מכל אחת מהמפלגות הדתיות [ופשוט שהכוונה ב"כל אחת מהמפלגות הדתיות" היא גם להמפלגה החרדית ביותר] להודיע עמדתה בנוגע להקמת חזית דתית הוא (לא בשביל ידיעה בעלמא, אלא) בכדי להחליט ע"פ ידיעה זו אם להצביע עבורה או לאו. – הרי מפורש, שכאשר מדובר ב"שאלה כה חיונית", רשאים וצריכים לדרוש גם ממפלגה חרדית ביותר שתודיע עמדתה בזה. ובאם כן הוא בנוגע לחזית דתית – בנוגע לפיקוח נפש של רבבות מישראל על אחת כמה וכמה".

    ולסיום כתב החוזר באופן חריף: "ומכל זה מובן, דזה שיש אומרים שישנה הוראה מפורשת להצביע בעד רשימה הנ"ל, טעות היא בידם. כי מכיון שראשי הרשימה הנ"ל אינם מוכנים להודיע שהעמדה שלהם היא נגד החזרת השטחים (ובפרט כאשר בעתון הרשמי שלה כותבים להיפך) – הרי במצב כזה אין שום הוראה להצביע עבורה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      והוא עוד ביקר בביתו של הרב שטיינמאן בשביל לירוק אחר כך על הציבור החרדי בושה בעצם אין מה לצפות מחבדניק

    2. 1

      למגיב 1 חוצפן!!!!!!
      מי אתה שתחליט מיהו "הציבור החרדי" ומה נקרא לירוק עליו . הרב כהן מקובל מאוד בכלל הציבור החסידי והדתי וזכותו המלאה לדרוש מסיעה כזו או אחרת להתחייב לעקרונות היהדות!!!