האזינו • הרב אברהם יוסף: "עושים על גבו של אבי קידום עצמי ל"מקורבים", זו בושה וחרפה"

    אבי יעקב 13 Comment on האזינו • הרב אברהם יוסף: "עושים על גבו של אבי קידום עצמי ל"מקורבים", זו בושה וחרפה"
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתוכנית שמור וזכור המשודרת מדי יום ו' ברדיו קול חי ומוגשת ע"י הגאון רבי אברהם יוסף רבה של העיר חולון עלה מאזין לשאול שעלה בנושא תפילין של רבנו תם.

    אולם שאלתו התבססה על מקרה ששמע משמו של מרן הגר"ע יוסף וזה הביא את בנו, רבי אברהם, לתשובה מנומקת ולא צפויה.

    "לא שמעתי סיפור שכזה ואני לא אוהב ללמוד הלכות מסיפורי מעשיות" פתח הגר"א את תשובתו – התקפתו. "יש לנו את ספריו וכל מה שאמרתי לך מקודם כתוב בספריו ואנחנו לומדים הלכות רק מספריו ולא מסיפורים".

    ואז שפך הרב אברהם יוסף את סוגר לבו: "לצערי הרב משתמשים בשמו של אמו"ר לקידום אישי ועשיית הון פרסומי, שם ושארית אחרי מות קדושים, אנשים שאינם ראויים הפכו את השם של אבי מורי לביזנס" אמר הגר"א ונתן דוגמאות. "אחד קורה לעצמו חברותא של מרן, מישהו יכול להבין מה זה חברותא של מרן? מישהו יכול להבין מה הרמה שצריך כדי להיות חברותא של מרן? זו בושה וחרפה.

    "אדם חסר דעת וחסר שכל, ללכת ולומר על עצמו אני חברותא של מרן. הוא ישב ליד מרן, מרן נעזר בו באיזה דברים, לומר חברותא של מרן? בושה וחרפה, בורות ועם ארצות.

    בהמשך דיבר על הצגות שעושים על מרן שלא כדי לעורר לימוד תורה או יראת שמים: "זה לא כבוד התורה צריך למחות בידם בתוקף, להפסיק את התעלולים שניסיונם לקדם את עצמם ולא יותר".

    לשאלת המאזין אם היה לי את השאלה הזו ולא היה לי אפשרות לשאול אתכם באיזה ספר הייתי יכול להסתכל משל מרן? ענה רבי אברהם "יש לאבי מורי 55 ספרים. תלמד בהם ולאט לאט תבין את הכל".



    13 תגובות

    מיין תגובות
    1. 13

      צודק. כל מילה בסלע.
      הרב שטרית, הרב חקק ועוד כאלה שכבודם במקומם מונח אבל שכחו את מקומם

    2. 12

      הרב אברהם גדול בישראל
      ועדיין הוא היה רחוק גיאורפית מאבא
      הרב שטרית היה נאמן של הרב עובדיה
      ובהחלט, כן, חברותא

    3. 11

      סליחה?
      חברותא זה רק ששני הצדדים באותה רמה?
      אין ראשי ישיבות שלומדים בחברותא עם תלמידים צעירים?
      מה ההתנשאות הזו?

    4. 10

      מי שמדבר…. רק לבנים מותר לקדם את עצמם בתור בניו של מרן, ולשאר המקורבים אסור????

    5. 9

      כבודם של כל הרבנים במקומם מכל מחמדי השכלתי

    6. 8

      כבודם של כל הרבנים במקומם מכל מלמדי השכלתי חזק ואמץ כבוד הרב

    7. 7

      חזק וברוך!!!!!!!!!!!!
      די לכל המלעיזים
      ואולי היו כמה אינטרסנטים שהציקו ודחקו את רגלי הבנים הרבנים ולא נתנו להם להיכנס למרן??!!
      אוי לה לאותה בושה אוי לה לאותה כלימה – השתמשו ומשתמשים בשמו של מרן לצורכיהם האישיים.ומבזים כתרה של תורה. היזהרו בגחלתם של תלמידי חכמים
      רבי אברהם שליט"א חזק ואמץ!!!!!!!!!!!

    8. 6

      רבותי היזהרו בגחלתן של תלמידי חכמים ואפילו לשיטתכם ח״ו הרי יש לו לרבי אברהם זכות אבות. אין זה מקומכם להוכיח או לענות לו בחזרה. בבקשה כבוד התורה ולומדיה

    9. 5

      הרב אברהם עם כל הכבוד, מה מפריע לך שאדם עושה מצגת יפה על מרן, אני ועוד הרבה חברים מאד נהננו מזה, לא כל דבר זה לעשות ביזנס, יש אנשים צדיקים שהיו קרובים לרב ועושים זיכוי הרבים, תפסיק לחשוב שהרב עובדיה שיך רק לך, די מספיק.

    10. 4

      לדעתי גם בישיבות כשאנחנו לומדים עם הראש ישיבה אנחנו אומרים שאנחנו חברותא של הראש ישיבה, זה ודאי לא אומר שאנחנו באותו רמה.

    11. 3

      כבוד הרב אני רק שאלה: למה כהוציאו את הקלטת שפגעה במרן לא דיברת על ביזוי התורה, ואפילו לא הסכמת להגיע לקבר של מרן כמו שאר האחים שלך שהם רבנים גדולים

    12. 2

      אני מסכים בכל לב עם תגובה 10, ברור שחברותא הוא לשון מושאל. ואין הכונה שהם באותו רמה. וחזק וברוך לחברותא שלפי ההיכרות הקטנה שלי איתו, מדובר באדם מיוחד במינו, תלמיד חכם גדול וגאון במידות.

    13. 1

      לפי בירור מעמיק שעשיתי אף אדם בעולם לא קרא לעצמו חברותא של מרן. אולי כמה אתרי אינטרנט קראו לרב גדול שהיה מקורב מאד לרב עובדיה, בלשון חברותא. ועשו זאת על דעת עצמם, ועל זה נאמר חכמים היזהרו בדבריכם.