דעה • דמות תורנית תוביל, דרעי ינהיג

    הרב אפרים שמואל כהן 7 Comment on דעה • דמות תורנית תוביל, דרעי ינהיג
    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמו כל בית ישראל, אני מזועזע עד עמקי נשמתי מהפגיעה הקשה והחמורה שנעשתה עם פרסום ההקלטות של אבינו רועינו, מורינו ורבינו עטרת ראשנו, רבן של ישראל פוסק הדור מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצללה"ה.

    הלם וזעזוע, זו התחושה של כל יהודי שומר מצוות, וכדאי שלא להכביר במילים על מה שנעשה. מי שעשה את המעשה השפל של פרסום הקלטת הזו, לא יינקה מדין שמיים. אין ספק בכך.

    השאלה הגדולה ששואל כל אדם, במיוחד מבני עדות המזרח, היא איך ממשיכים הלאה? איך מאחדים את השורות? האם אפשרי להושיב את רבי אריה דרעי ורבי אליהו ישי לשולחן אחד, להחזיר את הגלגל לאחור, להפסיק את מחול השדים המטורף שפוגע גם בנו בני התורה הספרדים, אבל במיוחד בעמך, יהודים תמימים שאמונת חכמים היתה חזקה בהם, וברגע אחד הכל התמוסס.

    הרבה מאמצים יידרשו לתקן את האסון הזה שנגרם לשמו, לקדושתו ולמפעלו האדיר של מרן זצללה"ה. הרבנים שליט"א בכל אתר ואתר יצטרכו בחודשים הקרובים לעשות מאמצים מרובים בדרשותיהם ובהרצאותיהם, כדי לתקן את מה שנהרס במחי פרסום הקלטה, על ידי בני בליעל חסרי אחריות ציבורית מנימילית.

    אינני מחנך ואינני יודע כיצד מתקנים את הדבר מההיבט החינוכי-ציבורי-תורני, אבל בהיבט הציבורי-פוליטי, דומה כי אין מנוס אלא לבצע מהלכים שונים מאלו שנעשו עד עכשיו, כדי להחזיר את הגלגל לאחור, כדי לאחד את השורות מחדש, כדי שנראה את כל הספרדים כולם תחת מטריה אחת, הנהגה אחת, הגם שיש חילוקי דעות כאלה ואחרים בין גדולי הרבנים, אפשר לשבת ברשימה אחת לכנסת.

    לו דעתי היתה נשמעת, הייתי מציע לחברי מועצת החכמים להציב בראש רשימת ש"ס לכנסת דמות תורנית בכירה ביותר, אולי בנו של מרן זצ"ל, יבדלחט"א הגאון הרב דוד יוסף שליט"א, שבאופיו הסוחף, בטח יוכל לתקן יותר ממעט את מה שנפגע כאן בשבועות האחרונים.

    יו"ר ש"ס הרב דרעי ימשיך להנהיג את התנועה, בכוחו הרב ומתוקף הוראת מורנו עט"ר רבי עבודיה זצוק"ל. והכל יבוא על מקומו בשלום.

    אין ספק, כי אם תוצב דמות תורנית בראש רשימת ש"ס – ולמען האמת אין זה משנה מי בדיוק תהיה הדמות – בטח יהיה להרב אליהו ישי קל יותר לשוב הביתה, להצטרף חזרה ללגיונו של מלך, ולהיות מוצב ברשימת ש"ס לכנסת הבאה.

    הרי מה אנחנו מבקשים ושואפים כל הזמן? לשמור על כבוד חכמים, בטח ובטח על כבודו של מורינו ורבינו עט"ר זצ"ל, ואת זה אנחנו גם מבקשים להנחיל לילדינו. דמות תורנית בראש רשימת ש"ס, תאפשר את החזרת הרוגע והשלווה למחננו.



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      אין לי שמץ של מושג למה וע"י מי הקלטת הזאת נדלפה לתקשורת 'אבל' כל העליהום הש"סי על הקלטת הינו בגדר שטויות והבלים אמת שזה מכה אנושה לדרעי ול(הרב) דוד יוסף אבל איזה חילול ד' ואיזה נעליים בסך הכל אומר מרן דברים ברורים שדרעי אינו שומע לו והוא מתנהג עצמאי מדי משא"כ אלי ישי וגם שאוסלו נעשה שלא בהכוונתו. תתמודדו עם זה אבל משם ועד לדבר שטויות שזה חילול ד' או פגיעה ח"ו בכבוד תורתו של מרן ע"ה הדרך מאוד ארוכה

    2. 6

      שלום
      גם לי יש הקלטה של הרב זצ"ל שהוא קורא וזועק להצביכ רק לשס

      אתם מעונינים?

    3. 5

      המגיב הראשון כנראה לא מבין חילול השם מה הוא בכלל לא משנה מה נאמר ואל מי אלא הצורה שזה התפרסם והיכן שזה התפרסם אוי לנו שכך עלתה בימינו

    4. 3

      נזרקה בכותב נבואה?
      בדיוק הערב הר' אריה דרעי קרא למועצת החכמים למנות את הרב דוד יוסף כראש ש"ס.
      איך ידע הכותב בצהרים מה יכתוב הר' דרעי בערב?

    5. 2

      לאיש יהדות התורה??? הנכבד, מה שהרב זצ"ל נשמע אומר בקלטת, הוא אמר בפורום סגור, ובודאי אם היו שואלים אותו היה אוסר בכל תוקף לפרסם את דבריו אלו, ובודאי בעת כזו. ואל תשכח איש נכבד, שבסופו של דבר, הרב החליט למרות כל הנאמר שם להחזיר את דרעי, וא"כ יש כאן זילותא גדולה בכבודו של מרן, ובודאי כלפי העם שלא תמיד מבינים את דרכי ההנהגה, וקבלת ההחלטות. לבא ולהציג דברים כאלו, חוץ ממה שזה פוגע בכל עולם התורה, (בגלל שכל מנדת שירד ח"ו לש"ס כל הציבור החרדי יפגע) – בודאי שזה פוגע באמונת חכמים ומראה כאילו ח"ו הרב מינה את אריה דרעי שוב ליו"ר בגלל לחצים וכדו'. ובנוסף נקודה מאד חשובה. היום הרב לא נמצא, ואינו יכול להסביר ולהגיב כלום. וכן, להציג דברים מתוך הבית פנימה, זו חדירה לרשות האישית והפרטית ביותר, ויש בכך פגיעה אנושה בכבודו. תנסה רגע לדמיין דבר דומה עם מרן הרב שך זצ"ל. כל אחד מבין שיש בזה פגיעה אנושה בכבודו של הרב. יותר מכך, תדמין שמחר מישהו מהסובבים אותך ישוחח אתך על אדם פלוני, ויסריט אותך בלי ידיעתך, ובלי לדעת את כוונותיך, ובעוד שנה יפרסם את זה בלי ידיעתך.
      מזעזע ביותר. ומפליא שאנשים בעבור נזיד עדשים שכבר נשרף, מוכנים להטביע את כל הספינה הרעועה בלאו הכי. וכדאי לשים לב, מי שמשפשף את ידיו בהנאה עצומה, אלו אותם אנשים שבזמנו גם זרקו את דרעי לכלא, והתקשורת החילונית שעוזרת ברקע, שהרי המטה הסופית היא חיסול היהדות החרדית, ומי שהרים את היהדות בעשרות השנים האחרונות זה היה מרן יחד עם תנועת ש"ס, ואריה דרעי בזמנו הרים לגבהים למי שזוכר את כל המוסדות בציבור החרדי. וזה הפריע למישהו, אז פשוט מאד בשביל זה יש בתי משפט. ועכשיו שהוא חזר, אז הנה מפחדים ממנו שוב, שהרי בנינו, אין עוד כח כזה לציבור החרדי בודאי, והם מפחדים ממנו. ומה עושים אנשים מתוכינו עוזרים להם. אנחנו יורים לעצמינו בראש, ואם לא נתעשת נהיה מן הבוכים לשעבר.

    6. 1

      לאיש יהדות התורה 1
      צריך לזכור לפני הכל ,שיש לכבד כל אדם באשר הוא!
      בפרט שיש לו זכויות רבות מאד!
      יהודים אנחנו. הוא הושפל. א"א לעמוד מהצד, וזה נראה ששם אתה נמצא.

      בתקווה שהוא ישוב להנהיג את הציבור שלו בפרט והציבור החרדי בכלל יהנה מאדם מוכשר ביותר שגם סבל בחייו על עשיתו הציבורית.