"מערכות ההגנה שלנו פרוסות, אנחנו ערוכים לכל תרחיש"

חדשות קול חי No Comments on "מערכות ההגנה שלנו פרוסות, אנחנו ערוכים לכל תרחיש"

עשרות כטב"מים וטילי שיוט שוגרו מאיראן לכיוון ישראל. דובר צה"ל דניאל הגרי: "לוקח להם כמה שעות להגיע, אם יחדרו למרחב האווירי – תופעל אזעקה"

צילום: תיעוד ערבי
20:24
29.04.24
אתר קול חי No Comments on התקדמות דרמטית במגעים לעסקת חטופים | חדשות החג

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עשרות כטב"מים וטילי שיוט איראניים שוגרו לעבר ישראל בשלושה גלים. לפי הערכות, הם מיועדים למטרות צבאיות – וייקח שעות עד שיגיעו לישראל אם לא ייורטו. הכוננות ברחבי הארץ הועלתה, וזרועות הביטחון בדריכות שיא, כולל מערך ההגנה האווירית. ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפני הגעתו לדיון ביטחוני בקריה: "בשנים האחרונות, וביתר שאת בשבועות האחרונים, ישראל נערכת לאפשרות של תקיפה ישירה מאיראן".

"מערכות ההגנה שלנו פרוסות, אנחנו ערוכים לכל תרחיש, הן בהגנה והן בהתקפה. מדינת ישראל חזקה, צה"ל חזק, הציבור חזק. אנחנו מעריכים את ההתייצבות של ארה"ב לצידה של ישראל, וכן את התמיכה של בריטניה, צרפת ומדינות רבות אחרות", הוסיף נתניהו. "קבעתי עיקרון ברור – מי שפוגע בנו, אנחנו פוגעים בו. אנחנו נגן על עצמנו מכל איום ונעשה זאת בקור רוח ובנחישות. אני יודע שגם אתם אזרחי ישראל שומרים על קור רוח".

דובר צה״ל מאשר: איראן שיגרה כלי טיס בלתי מאוישים משטחה לשטח ישראל. תת אלוף דניאל הגרי הוסיף: זה איום שלוקח לו מספר שעות להגיע לשטח ישראל. צה״ל וחיל האוויר מוציאים לפועל את התכנית הסדורה אליה נערכנו. שיבושי GPS נעשים באופן יזום.

עוד אמר תא״ל הגרי: ״צה״ל ערוך בהגנה ובהתקפה. פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם ארה״ב והשותפים שלנו במרחב. יש לנו מעגלי הגנה ואבטחה במספר שכבות וגם של צבא ארה״ב. יש לנו מערך הגנה אווירית מצוין. יש להישאר במרחב המוגן 10 דקות, לא פחות. נעדכן אם יידרש להישאר זמן ארוך יותר.



0 תגובות