הנער חשף: כך נעצרתי על ידי השב"כ

בנצי ליזרוביץ' ואריאל שרפר 1 Comment on הנער חשף: כך נעצרתי על ידי השב"כ

היום (חמישי) הוגש כתב אישום כנגד נער הלומד בשומרון בגין יידוי האבנים שגרם להרג עאישה ראבי | אחד הנערים שנעצרו ושוחררו, סיפר לעורך דינו, כיצד נעצר

עצור יהודי • אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
9:52
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ קרויזר דורש: "השמדה, כיבוש והתיישבות"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כתב אישום הוגש הבוקר נגד קטין בן 16 בגין הריגה בנסיבות מעשה טרור, באירוע שבו נהרגה ערביה תושבת יהודה ושומרון, בשם עאישה ראבי.

מכתב האישום עולה כי החשוד התמקם יחד חבריו על גבעה מעל כביש 60 בין צומת רחלים לצומת תפוח. הנאשם אחז בידו אבן אותה השליך כך על פי החשד לעבר רכב פלסטיני שעבר במקום במהירות גבוהה.

אחד הנערים שנעצרו במסגרת הפרשה ושוחרר סיפר על תרגיל שערכה המשטרה והשב"כ במטרה לחלץ מידע על האירוע.

לדבריו, הוא חיפש טרמפים לאיזור הישיבה בהיותו תושב צפון הארץ ולקבוצת טרמפים שהוא היה רשום בה הצטרף אדם מבוגר שהציע לו טרמפים. ביום המעצר אותו מבוגר התקשר אליו והציע לו לאסוף אותו מהבית לכיוון הישיבה כאשר ברכב שהו עוד מספר אנשים. בשלב מסוים כאשר הרכב נסע באזור כביש הבקעה, הופיע במקביל רכב עם לוחית זיהוי של הרשות הפלסטינאית, הרכב עקף את הרכב הישראלי ויושביו החלו לזרוק אבנים לעבר הרכב בו נסע הקטין או אז עצר נהג הרכב הישראלי את הרכב ויושבי הרכב, חבריו של הקטין לטרמפ יצאו ממנו עם גרזנים והחלו להתעמת עם הערבים.

במקביל הגיעה למקום אישה נוספת, כביכול פעילת שמאל, צילמה את המתרחש, ולאחר זמן קצר  נעצרו יושבי הרכב הישראלי ובהם הקטין ולמעשה במשך 24 שעות סבר הקטין כי הוא נעצר בגין זריקת אבנים והמדובבים שכביכול נעצרו יחד אתו ניסו ליצור אתו שותפות גורל. ראוי לציין כי המדובר בקטין בן 16 שסיפר לעורך דינו איתמר בן גביר כי לאורך כל רגעי"התרגיל", חש אימה ופחד מחשש שהוא נקלע לפיגוע טרור.

עורך דינו של הקטין איתמר בן גביר אומר כי: "מסתבר שמה שהיה הוא שיהיה והשב"כ לא למד כלום מזוועת המדובבים הפסולה בכלא עכו. לקחת קטין ולתת לו תחושה של סכנה לחייו ותחושה של ערבים שרוצים לחסל אותו ויושבי הרכב שלו יוצאים עם גרזנים זה לא תרגיל יצירתי אלא תרגיל פסול המגלם התעללות נפשית וחוסר חוקיות. לצערי גם התרגיל הזה מלמד שהשב"כ לא חיפש את האמת אלא הפללה בכל מחיר אך בכל מקרה יש להצטער כי האמצעים הללו נעשו בהקשר לקטין. מרשי שמר על זכות השתיקה, מסר אליבי לאחר שנפגש איתי, אני שמח שהוא שוחרר ושגם לשיטת השב"כ היום מרשי לא קשור אך חבל שעושים תרגיל שמותיר צלקת נפשית".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "החקירה עודנה מתנהלת יחד עם זאת המשטרה מנהלת חקירות במקצועיות וביסודיות, כל פעולת חקירה מתבצעת כדין, בכפוף לסמכות המוקנית לנו בחוק ובאישור גורם מוסמך ככל שנדרש".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    צריך להושיב את המדובבים האלה בכלא!