מנצלים ונפגשים: טראמפ התנהל לבד בפסגת ה-G7

מוטי סבן No Comments on מנצלים ונפגשים: טראמפ התנהל לבד בפסגת ה-G7
13:15
30.04.24
יונת קפלן No Comments on מה התקופה דורשת מאיתנו, עם חגית דיקשטיין

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בהחלט נותן חינוך מחדש גם לדיפלומטיה, אם עד עכשיו חשבנו שרק הדיבור ישיר ונטול מעצורים היום הראה טראמפ שהוא מתנהל מול העולם בקצב שלו. נשיא ארה"ב הגיעה לפסגת המדינות המתועשות בעולם פסגת ה-G7.
כבר לפני הפגישה החליטו המעצמות על החרמתה של רוסיה במפגש בקנדה ולאור ההחלטה רוסיה נעדרה מהפסגה, נשיא ארה"ב טען שההחלטה היא מוטעית וכי יש להחזיר את רוסיה לשולחן המעצמות ולנהל איתה דיאלוג.

היום הגיעה דונלד טראמפ למפגש מנהיגי המדינות וסיים מוקדם מהצפוי את המפגש, כנראה שחש כי מבזבז הוא את זמנו לריק. נשיא ארה"ב קים מסיבת עיתונאים לבד, שב ותקף את מדיניות ניצול ארה"ב על ידי כלכלות העולם כולל המדינה המארחת קנדה.

במהלך מסיבת העיתונאים, התייחס טראמפ לנסיעתו לסינגפור, בה הוא צפוי לפגוש במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, לאיראן, ולמערכת היחסים בין ארה"ב לשותפותיה, אותן האשים בניצול כלכלי של אמריקה, תוך שהוא טוען שמערכת היחסים בינו לבין מנהיגי המדינות, כגון אנגלה מרקל ועמנואל מקרון היא "10 מתוך 10".

טראמפ פתח את דבריו ואמר כי הפסגה הייתה הצלחה גדולה, תוך שהוא מציין כי הוא שוחח עם המנהיגים על נושאי הגנה, סביבה וסחר, וציין כי "ארצות הברית נוצלה על ידי בעלות בריתה שנים רבות", בשל מכסי ייבוא והיווצרות גירעון הסחר בין ארצות הברית לרוב מדינות העולם. עם זאת, הוא ציין כי הוא לא מאשים את מנהיגי המדינות האחרות, שלטענתו מקיימים איתו מערכת יחסים מעולה, אלא נשיאים קודמים בארה"ב.



0 תגובות