דרעי: "דרום ת"א – מדינה אחרת לגמרי – לא נתפס"

איתי גדסי No Comments on דרעי: "דרום ת"א – מדינה אחרת לגמרי – לא נתפס"

ועדת הפנים דנה היום בגיבוש המדיניות לטיפול במסתנני עבודה • שר הפנים , אריה דרעי, סיפר: "עד היום אני בטראומה מהביקור, ההרגשה שם שאנחנו אורחים" • וגם, התושב שזעק לעבר השמאל: "איך אתם נותנים להם לגיטימציה?"

מסתננים • אילוסטרציה
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום (רביעי) בגיבוש מדיניות לטיפול במסתננים בדרום תל אביב. בדיון השתתף גם שר הפנים, אריה דרעי.

"עד היום אני בטראומה מהסיור בדרום תל אביב", סיפר השר דרעי בפתח דבריו, "אינו דומה ראיה לשמיעה. הכל השתנה שם, זו מדינה אחרת לגמרי. בהפרש של שלוש דקות יש שתי מדינות – אי אפשר להאמין. תחושת הביטחון והשליטה של המסתננים היא שאנחנו אורחים שם ושאנחנו מפריעים להם. הייתי אורח זר שם. אני לא בא להתווכח עם התושבים שלקחו להם את השכונה שלהם. בשנת 2016 נכנסו 16 מסתננים, ב-2017 אף אחד לא נכנס ו-5,000 עזבו".

לדברי דרעי המדיניות היא ברורה, "מדינת ישראל לא בנויה לקלוט מסתנני עבודה. חוץ מהדרפורים שלהם יש מעמד אחר, כל השאר הם מסתנני עבודה וצריך להחזיר אותם למקום שלהם. הקמת הגדר הצילה את מדינת ישראל", ציין השר דרעי, "לא כל מה שהממשלה רוצה לעשות היא יכולה לעשות בגלל מגבלות של בית המשפט וזו בית המשפט העליון ועם זה צריך להתמודד".

אחד מתושבי דרום תל אביב זעק בוועדה, "אני פונה פה לשמאל, אתם בעד שתי מדינות לשני עמים למען מדינה יהודית ודמוקרטית, אז איך אתם נותנים לגיטימציה לאותם מסתננים, הם יהודים?".



0 תגובות