שבת ראשונה עם הרבי: אלפים נהרו, הכניסה לחסידים בלבד

    נתי קאליש No Comments on שבת ראשונה עם הרבי: אלפים נהרו, הכניסה לחסידים בלבד

    בשבת האחרונה התקיימה שבת התאחדות בביאלה לאחר הכתרתו של האדמו"ר החדש בנו הרביעי של האדמו"ר הקודם בעל ה"מבשר טוב" זצ"ל. המוני חסידים נהרו לטיש הראשון וההיכל היה מלא עד אפס מקום

    צילום: שמואל דריי
    8:16
    02.06.24
    אבי יעקב No Comments on חשש מגזירת גיוס: תפילות בעם ישראל נוכח הדיון המכריע בבג"ץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבת האחרונה התקיים טיש ראשון של הרבי הממשיך בביאלה, האדמו"ר רבי יצחק יוסף דב רבינוביץ שליט"א. אחדות נפלאה נרשמה במהלך השבת, בה האחים ישבו יחדיו בצל האח שמונה על ידי אביו כממשיך יחיד.

    הסקרנות הרבה סביב הטיש הראשון אחר פטירת האדמו"ר מביאלא בעל ה"מבשר לב" זצ"ל – הביאה לכך שהמונים נהרו משכונות העיר לבית המדרש ברחוב יעקובזון, שהפך גם הוא צר מלהכיל את הבאים.

    בשערי הכניסה הוצבו חסידים אשר מנעו ובקשו בלשון יפה מזרים שלא להיכנס תוך הסבר על כך שמדובר בסכנה נוכח הצפיפות במקום – ומתן זכות ראשונים לחסידים להשתתף באירוע ההיסטורי.

    במהלך הטיש הרבי אמר דברי תורה מדברי תורתם של אדמור"י בית ביאלה, וגם מאביו בעל ה"מבשר טוב", ורק לאחר מכן הוסיף דברים משלו. הרבי הביא את הרש"י על הפרשה שמסביר מדוע נכתב אמור ואמרת, ומפרש "להזהיר גדולים על הקטנים".

    הרבי הסביר שה"גדולים" אלו הצדיקים, הרבי שהסתלק, והוא זה שהזהיר מאורו על הקטנים, ואחר שהסתלק צריכים אנחנו להביט ולהסתכל על מעשנו ולתקנם.

    הרבי החדש כיבד בברכת המזון את אחיו הגדול הרה"ג רבי לייבוש רב ביהמ"ד שערי תפילה במנצ'סטר, ואמר ברשות אדוננו מורנו ורבנו בעל הבית הזה.

    בשבת בצהרים התקיים שיעור במשניות מסכת אבות כנהוג בשבתות הקיץ. את השיעור מסר גיסו של הרבי, הרב מרדכי וינברג רב חסידי סלאנים בלונדון. הרבי נכנס לשיעור כאחד האדם, ומייד החסידים עשו לו כבוד והושיבוהו במקום מכובד, כשגיסו מדבר על החובה להישאר באחדות.

    בסעודה שלישית דיבר האדמו"ר דברי תורה מזקנו בעל ה"דברי בינה" מביאלה, כשגם בסעודה שלישית בית המדרש היה צר מלהכיל את ההמונים.

    video
    play-sharp-fill


    0 תגובות