נצחו אראלים את המצוקים: כ"ק מרן האדמו"ר מביאלא זצ"ל

    נתי קאליש No Comments on נצחו אראלים את המצוקים: כ"ק מרן האדמו"ר מביאלא זצ"ל

    בדקות האחרונות הלך לעולמו זקן חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, מרן האדמו"ר מביאלה, רבי בצלאל שמחה מנחם בן ציון רבינוביץ' זצ"ל, והוא בן 89 שנים בפטירתו. האדמו"ר זצ"ל נודע כתלמיד חכם עצום ומתמיד ידוע, ובנוסף היה אהוב מאוד על חסידיו ודאג לכל אחד ואחד כבנו ממש. היה חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. בצעירותו אומץ על ידי הרב יוסף שלמה כהנמן ראש ישיבת פוניבז' ולאחר מכן את לימודיו עשה בישיבה הליטאית

    צילום: David Cohen/Flash90
    10:12
    02.06.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "זו ההצעה שישראל העבירה לחמאס, אבל ביידן תיבל את זה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש: בדקות האחרונות הלך לעולמו זקן חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, מרן האדמו"ר מביאלא, רבי בצלאל שמחה מנחם בן ציון רבינוביץ' זצ"ל, והוא בן 89 שנים בפטירתו.

    הלוויתו צפויה להתקיים עוד היום לפני שבת, ככל הנראה בשעה 13:00 ותצא מבית המדרש של ביאלא ברחוב יעקובזון 5 לעבר הר הזיתים שם ייטמן.

    האדמו"ר זצ"ל אושפז בערב שבת שעברה בבית החולים עקב הידרדרות במצבו הרפואי, ובמרכזי חסידות ביאלא קיימו במהלך השבת תפילות לרפואת האדמו"ר, כשמוצאי שבת התקבצו כלל החסידים למעמד תפילה ברחבת הכותל המערבי.

    ביום ראשון החמיר מצבו של האדמו"ר אף יותר ובנו הרה"ח רבי יוסף רבינוביץ הודיע לחסידים בדמעות שליש שיעזבו הכל ויגיעו לומר את כל ספר התהילים לרפואתו של האדמו"ר. האזינו>>>

    ביממה האחרונה חל שיפור ניכר במהלך בשבוע במצבו של האדמו"ר והבוקר פרסמנו כי הוא צפוי להשתחרר מבית החולים. אלא שבתוך שעות ספורות חלה הידרדרות פתאומית במצבו עד שהשיב את נשמתו הטהורה ליוצרה.

    מרן האדמו"ר זצ"ל נולד בשנת תרצ"ה בעיר שדליץ שבפולין. התגורר במשך שנים רבות בלוגאנו שבשוויץ ואף שימש שם כרב העיר, ועל כן רבים הכירו אותו בשם העיר בה התגורר.

    עם הגיעו לארץ ישראל בערב פורים ה'תש"ג כשהוא בסך הכל בן 9 שנים – אומץ על ידי הרב יוסף שלמה כהנמן ראש ישיבת פוניבז' ולאחר מכן את לימודיו עשה בישיבת פוניבז' הליטאית, ובפרט למד אצל הרב דוד פוברסקי והרב שמואל רוזובסקי.

    ב- 20 השנה האחרונות עזב את שוויץ, והשתקע סופית בישראל – זאת לאחר שבלוגאנו לא נשאר מניין של יהודים. את חייו בישראל חילק בין מגורים בירושלים – לצפת.

     

    האדמו"ר זצ"ל נודע כתלמיד חכם עצום ומתמיד ידוע. חיבר את סדרת הספרים 'מבשר טוב'. הוא היה אהוב מאוד על חסידיו ודאג לכל אחד ואחד כבנו ממש. בנוסף, היה חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

    בהנהגת קהילתו נראו לעיתים החלטות והכרעות מפתיעות. כהחלטה הידועה, נוכח משבר הנדל"ן ועליית מחירי הדירות – לשלוח חסידים להתגורר ביישוב 'מעלה עמוס', שם קיים בית כנסת וקהילה של החסידות, כמו ביעדים נוספים בארץ: בירושלים – המרכז ברחוב יעקובזון, בבני ברק, ובאשדוד.

    עד לפני שמונה שנים – הנהיג את חסידותו, המונה מאות רבות של משפחות וכמה אלפי נפשות, ללא ישיבה של החסידות. רק בשנים האחרונות קמו ישיבות קטנות, ואחת גדולה, באלעד – בראשותו.

    חלק די נסתר בפעילותו – היה עולם הקירוב. דווקא בשל שהותו בגייטסהד ובשוויץ שנים ארוכות, ידע בוא כיצד לגשת ובאיזו שפה לדבר, עם הרחוקים. רבים רבים קירב אל היהדות.

    שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש ספד: "נָפְלָה עֲטֶרֶת רֹאשֵׁנוּ. עולם התורה והחסידות בכלל ותנועת אגודת ישראל בפרט איבדה את מורה דרכה, מורינו ורבינו כ"ק האדמו"ר מביאלא זצוקללה"ה, זקן חברי מועצת גדולי התורה, שהנהיגנו במשך עשרות בשנים בדרך התורה והחסידות. שקולה מיתת צדיקים כשריפת בית אלקינו".

    תהא נשמתו צרורה בצרור החיים



    0 תגובות