לקראת הגשת תשובה לבג"צ: הממשלה והיועמ"שית ראש בראש

מוטי הלפרין 1 Comment on לקראת הגשת תשובה לבג"צ: הממשלה והיועמ"שית ראש בראש

סערת מתווה הגיוס: הממשלה תיאלץ להגיש לבדה בקשה לבית המשפט העליון, להארכת הפטור מגיוס לבני הישיבות, בזמן שהיועמ"שית בהרב מיארה מתנגדת לכך • שעות לפקיעת הדד-ליין, זאת הדרמה שמתחוללת

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שעות לפקיעת הדד ליין שהציב בית המשפט העליון, ובממשלה אובדים עצות. הממשלה ניסתה לקדם מתווה גיוס מוסכם בין המפלגות החרדיות לבין היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, אך האחרונה הערימה קשיים שלא אפשרו זאת.

בעקבות הקשיים הללו, צפויה הממשלה להגיש לבג"צ תשובה משלה לפקיעת המעמד החוקי של בני הישיבות, שפטורים מגיוס. המעמד יפקע בימים הקרובים, והממשלה תנסה למעשה לבקש משופטי העליון שיאריכו את הפטור מגיוס לבני הישיבות. עם זאת, שופטי העליון לא צפויים להסכים להארכת המצב הקיים כיום.

במידה ואכן שופטי העליון לא יסכימו לבקשת הממשלה, אזי מעמד בני הישיבות יפקע – כך שיחוייבו אוטומטית בגיוס. אנו לא צפויים כמובן לראות גיוס המוני של לומדי התורה, אבל ההשלכה המיידית היא שלילת תקציבי עולם התורה. בעקבות כך ניסו במפלגות החרדיות להגיע לפתרון המשבר, עד לרגע האחרון.

הגשת הבקשה של הממשלה לבג"צ, להארכת הפטור ללומדי התורה, לא תבוצע על ידי היועצת המשפטית מיארה – שצפויה להגיש תשובה משלה לבג"צ, בה תסביר שהיא לא תומכת בהארכת המצב הקיים. הקושי העיקרי שהערימה מיארה על מתווה הגיוס: הגדרת מספרים ברורים כמה מתוך המגזר החרדי יחוייבו בגיוס בכל שנה, ובמידה ולא יעמדו ביעדים האלו – כמה כסף בדיוק יישלל מתקציבי הישיבות.

במקביל, מזכיר הממשלה במכתב לשרים מודיע רשמית שלא תכונס ישיבת ממשלה על חוק הגיוס ומפנה אצבע מאשימה ליועמ״שית ולמשרד הביטחון: ״דלת הכספת לאישור החלטה בממשלה ננעלה על ידי היועמשית ואין מפתח, משום שלא ניתן לקבל את התשתית המקצועית ממשרד הביטחון. הייעוץ המשפטי לא הרים ׳דגל שחור’ ביחס להצעה".



1 תגובות

מיין תגובות