הקרבות בבית החולים שיפא: עשרות מחבלים מתבצרים במיון

פנחס בן זיו No Comments on הקרבות בבית החולים שיפא: עשרות מחבלים מתבצרים במיון

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אומר הערב כי הפעולה בבית החולים שיפא בעזה תימשך עוד ימים: "זה המבצע עם ריכוז המחבלים הכי גדול שתפסנו מתחילת המלחמה, זו מכה קשה לג'יהאד האיסלאמי". הגרי הוסיף כי שייטת 13 פשטה על המבנה הקטארי בשיפא, ועצרה "בכירים חשובים מאוד". הוא אמר כי המחבלים מתבצרים במיון: "מי שלא ייכנע – נילחם, עד שנהרוג אותו"

צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר הערב הצהרה לתקשורת בה עדכן כי בכירים מאוד נעצרו בפשיטת צה"ל בבית החולים שיפא בעזה, חשף כי המחבלים מתבצרים בחדר המיון של בית החולים והבהיר: "מי שלא ייכנע – נילחם עד שנהרוג אותו".

לדבריו: "המבצע בבית החולים שיפא נמשך. זה המבצע עם ריכוז המחבלים הגדול ביותר שתפסנו מאז תחילת המלחמה – עד כה עצרנו מעל 500 חשודים, מתוכם 358 מחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי. הם נכנעים, אנחנו מתחקרים אותם והם מביאים לנו מודיעין ערכי מאוד וחשוב. רבים מהמחבלים נכנעו לכוחותינו, לכדנו את שדרת הפיקוד של הג׳יהאד האיסלאמי וזו מכה קשה עבורו. רבים מפעיליו בצפון, שהם רוב הפעילים המשמעותיים, או נכנעו או נהרגו במבצע. עם חלקם אנחנו מקיימים חילופי אש עד שהם נכנעים או נהרגים".

"במהלך היממה האחרונה, נכנסו לתוך המבנה הקאטרי", אמר הגרי. "זה מבנה שפעלנו בו גם במבצע הקודם בשיפא. הפעם הסתתרו שם מחבלים. לוחמי שייטת 13 סרקו את המבנה, ובמהלך הסריקות בקומת המרתף נתקלו בחוליית מחבלים. לוחמינו הרגו את המחבלים ללא נפגעים לכוחותינו. בקרב נוסף נכנע עוד מחבל. לאחר הקרבות האלה נכנעו מספר חבלים, חלקם בכירים חשובים מאוד – ואת זהותם אני עדיין לא יכול לפרסם משום שהם מחזיקים במודיעין משמעותי. לאחר שנסיים איתם את החקירות ונמצה איתם את המודיעין, נפרסם את זהותם. בכירי חמאס מבינים היטב את משמעות המבצע וככל שתתבהר התמונה של המחבלים שנתפסו ואלה שנהרגו – הלחץ עליהם יגבר".

חלק מ-358 המחבלים שנעצרו בבית חולים שיפא

דוברות צה"ל

עוד אמר הגרי: "בתחילת המלחמה השמדנו את תשתיות התת-קרקע שנחפרו מתחת לבית החולים, והחרמנו ציוד צבאי ואמצעי לחימה שהוחבאו בו. המפקדה של המחבלים בבית החולים שיפא טופלה אז. המחבלים נמלטו במבצע הקודם כאשר קראנו לפנות את המתחם. הפעם פעלנו באופן שונה, פעלנו בהפתעה. פשטנו בהפתעה על המתחם. השתמשנו בתחבולה במבצע הזה והתחבולה היא זו שהביאה להצלחה ולכדה את כל 358 המחבלים, ויש עוד בתוך המתחם שלא הצליחו להימלט. מי שלא נכנע לכוחותינו נלחם מול כוחותינו ונהרג.

"הלחימה ממשיכה בתוך מבני בתי החולים. ישנם מחבלי חמאס וג'יהאד איסלאמי שהחליטו להתבצר, הם מתבצרים כרגע באזור מבנה חדר המיון. אנחנו בשלב הזה מפנים את החולים – יש שם כ-220 – למבנה אחר. אנחנו מייצרים להם תשתיות, עם ציוד רפואי הולם שכל החולים והרופאים יוכלו להיות בטוחים. אנחנו ממשיכים לקרוא כל היממה האחרונה למחבלים שבמבנה להיכנע. מי שייכנע יישאר בחיים, ומי שלא אנחנו ניכנס ונלחם בו עד שנהרוג אותו".

הגרי אמר כי "גם בשעות האלו לוחמים שלנו סורקים את המבנים מפנים את הפצועים וממשיכים להילחם במתחם. תהיה פה עוד לחימה ממושכת, ויהיו פה עוד מספר ימים למבצע הזה. הלוחמים והמפקדים הדגישו בפנינו שיעשו כל מה שצריך על מנת להביא את החטופות והחטופים. מוטלת עלינו החובה להמשיך לעשות כל מאמץ מבצעי ומודיעיני וגם במשא ומתן להביא אותם הביתה. כך נמשיך לעשות. זאת חובתנו. אנחנו רוצים למסור למשפחות החטופים – אתם איתנו כל הזמן".

מהשב״כ נמסר כי הארגון עצר "בכירים בחמאס ובג׳יהאד האסלאמי במבצע המשותף שלנו יחד עם צה״ל שמתנהל כעת בשיפא. המודיעין עליהם הוביל למעצרם, המודיעין מהם יביא למעצרם של נוספים".



0 תגובות