טראמפ עדיין מתלבט: מי יהיה סגן הנשיא בארה"ב?

פנחס בן זיו No Comments on טראמפ עדיין מתלבט: מי יהיה סגן הנשיא בארה"ב?

פחות משנה לבחירות בארה"ב: הנשיא לשעבר טראמפ הבטיח את המועמדות לנשיאות בפריימריז הרפובליקני, וכעת צריך להכריע מי יהיה הסגן המיועד שלו שירוץ לצדו בבחירות מול ביידן בנובמבר. סוכנות הידיעות 'רויטרס' מפרסמת הבוקר את רשימת השמות המלאה שמונחת על שולחנו של הנשיא לשעבר ואולי גם לעתיד

הנשיא טראמפ בכנס בחירות צילום: צילומסך FOX NEWS YOUTUBE
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דונלד טראמפ כבר הבטיח את הניצחון בפריימריז הרפובליקניים ויהיה מועמד המפלגה גם בבחירות 2024. כעת נדרש טראמפ להכריע מי יהיה הסגן המיועד שלו במרוץ לנשיאות בנובמבר, שיכהן תחתיו כסגן הנשיא במידה שינצח ויחזור לבית הלבן. אתר החדשות 'ווינט' פרסם הבוקר בשם סוכנות הידיעות 'רויטרס' את רשימת המועמדים פוטנציאליים, מתוכם יבחר טראמפ מי יהיה האיש כמעט חזק ביותר באימפריה האמריקאית:

טים סקוט. הסנאטור מדרום קרוליינה ניסה את מזלו בפריימריז, פרש מהמרוץ בנובמבר ומאז הוא תומך אדוק של טראמפ – שמצדו הרעיף עליו שבחים. חלק מיועציו של הנשיא לשעבר קראו לטראמפ לבחור לתפקיד הסגן המיועד בגבר שחור, או באישה, כדי למשוך מצביעים מתונים יותר ולהציג את המפלגה הרפובליקנית כמגוונת. כך או כך, ייתכן שסקוט נעים ההליכות הוא בחירה מתונה מדי, וטראמפ יעדיף מועמד לוחמני יותר שירוץ לצדו.

כריסטי נואם. מושלת דרום דקוטה שזכתה בכהונה נוספת, אחרי ניצחון מוחץ בבחירות ב-2022. היא מקורבת לטראמפ, ועלתה לכותרות ברחבי ארה"ב אחרי שסירבה לחייב את אזרחי המדינה לעטות מסכות במהלך מגפת הקורונה. נואם השתתפה בכמה עצרות של טראמפ בחודש ינואר במדינת אייווה, כשהפריימריז יצאו לדרך. כשנואם נשאלה בינואר על אפשרות שתהיה הסגנית של טראמפ היא השיבה: "אני חושבת שכל מי שהיה מקבל הצעה כזאת היה צריך לשקול אותה". נואם היא פוליטיקאית מיומנת וייתכן שמדובר בדמות "כריזמטית מדי" לטראמפ, שלא רוצה שמספר 2 שלו יאפיל עליו.

אליס סטפניק. חברת הקונגרס מניו יורק היא גם כן תומכת נלהבת של טראמפ, ונחשבת לכוכבת עולה במפלגה הרפובליקנית ולמחוקקת בולטת בבית הנבחרים. בחודש דצמבר קצרה שבחים כשהביכה בשימוע בקונגרס את הנשיאות של שלוש אוניברסיטאות מובילות בארה"ב, ודרשה תשובות על הפעולות שננקטות נגד סטודנטים שמעורבים במעשי אנטישמיות, על רקע מלחמת 'חרבות ברזל'. שתיים מהנשיאות התפטרו בעקבות הסערה שהתעוררה בארה"ב, בהן נשיאת הרווארד – האוניברסיטה שבה למדה סטפניק. סטפניק הייתה אחת מ-147 מחוקקים שהצביעו נגד אשרור ניצחונו של ג'ו ביידן ב-6 בינואר 2021,. חלק חוששים שסטפניק, בת 39, עדיין חסרת ניסיון לתפקיד מספר 2.

שרה האקבי סנדרס. מושלת ארקנסו בת ה-41 הייתה דוברת הבית הלבן כשטראמפ היה נשיא, ומקפידה להתייצב לצדו גם כיום. היא אמנם תומכת בנשיא וכבר הוכיחה שהיא מסוגלת לשתף איתו פעולה ולהציג את המדיניות שלו כהלכה, אך לא ברור אם תסכים לקבל את התפקיד. "אני אוהבת את העבודה שלי", אמרה המושלת בינואר. אביה של סנדרס, מושל ארקנסו לשעבר מייק האקבי, תומך גם הוא בטראמפ.

ביירון דונלדס. חבר הקונגרס מפלורידה, גבר שחור בן 45, הוא שמרן קיצוני וחבר בתנועת "מסיבת התה". דונלדס מופיע לעיתים קרובות בעצרות בחירות של הנשיא לשעבר. טראמפ אמר בחודש שעבר לפוקס ניוז כי דונלדס נמצא ברשימת המועמדים המקוצרת שלו. כשדונלדס נשאל על האפשרות שיהיה הסגן של טראמפ במרוץ לנשיאות הוא אמר שהוא מעוניין בתפקיד. "זה די מגניב", אמר על ההצהרה של טראמפ שהוא אחד המועמדים האחרונים.

ויוק רמסוואמי. יזם הביוטק בן ה-38, מולטימיליונר ממוצא הודי, ניסה גם הוא לנצח את טראמפ בפריימריז אך נכשל – ופרש מהמרוץ בינואר. רמסוואמי הרשים בעימותים הטלוויזיוניים שנערכו בין המועמדים בפריימריז, שאליהם טראמפ בחר שלא להגיע. סקרי דעת הקהל מגלים שרמסוואמי לא אהוד על המצביעים הרפובליקנים, וככל שהם צופים בו יותר – כך אהדתם לרמסוואמי נחלשת. השבוע פורסמו בארה"ב דיווחים לפיהם טראמפ כבר החליט שלא לבחור בו לתפקיד הסגן המיועד שלו.

טולסי גבארד. בעבר הייתה גבארד חברת קונגרס דמוקרטית, וב-2020 היא הכריזה על ריצה לנשיאות. שנתיים לאחר מכן עזבה את המפלגה והפכה לעצמאית. גבארד נחשבת למבקרת חריפה של ביידן והממשל שלו, ולדמות אהודה על השמרנים שמופיעה לעיתים קרובות בערוצי תקשורת שמזוהים עם הימין הקיצוני. בפברואר גבארד בת ה-42 נאמה בכנס של הוועידה השמרנית CPAC, והאשימה את מתנגדיו הדמוקרטים של טראמפ ב"מנטליות של דיקטטורים". בשל עברה הדמוקרטי, סיכוייה לרוץ לצדו של טראמפ אינם גבוהים.

בן קרסון. ד"ר קרסון, נוירוכירורג בעברו, התמודד מול טראמפ בפריימריז הרפובליקניים ב-2016 ונכשל. לאחר מכן כיהן כשר השיכון של טראמפ בבית הלבן. קרסון בן ה-72 נשא נאומי בחירות לטובת טראמפ במדינת אייווה.

קארי לייק. מגישת טלוויזיה לשעבר, שאמורה להתמודד בנובמבר על אחד המושבים של מדינת אריזונה בסנאט. לייק התמודדה לתפקיד המושלת באריזונה, שנחשבת למדינה "מתנדנדת" שלא נוטה בבירור לטובת אחת המפלגות הגדולות, אך הפסידה – למרות שקיבלה את תמיכתו של טראמפ. לייק מעולם לא הודתה בהפסד באריזונה, וקידמה את הטענות של טראמפ שבחירות 2020 נגנבו ממנו ושביידן מכהן כנשיא כתוצאה מהונאה. לייק בת ה-54 היא נואמת מיומנת, אך ייתכן שמדובר בבחירה קיצונית מדי. טראמפ, אומרים הפרשנים, זקוק לסגן שיצליח לזכות בקולותיהם של מצביעים מתונים במדינות המפתח.

ניקי היילי. חלק מהרפובליקנים מאמינים שדווקא מי שהייתה האחרונה להישאר במרוץ מול טראמפ, ולפי שעה טרם הצהירה שהיא תומכת בו, תהיה סגנית אופטימלית. היילי נחשבת למי שיכולה להביא מצביעים עצמאים ומתונים יותר, שלא היו מצביעים לטראמפ, וכך לקרב אותו אל הניצחון על ביידן. היילי בת ה-52 מתעקשת שהיא לא תהיה מספר 2. בעבר כיהנה כמושלת דרום קרוליינה, וכשגרירה באו"ם בתחילת כהונתו של טראמפ כנשיא.

מרג'ורי טיילר גרין. חברת הקונגרס בת ה-49 מג'ורג'יה נחשבת למחוקקת לוחמנית במיוחד, למתנגדת חריפה של ביידן ולתומכת גדולה של טראמפ. הנשיא לשעבר אמנם מחבב אותה, אך גרין היא דמות שנויה במחלוקת – וייתכן שמדובר בבחירה קיצונית מדי עבורו. גרין עוררה כמה סערות במהלך כהונתה בקונגרס כשקידמה תיאוריות קונספירציה של הימין הקיצוני, הצביעה נגד אשרור הניצחון של ביידן והשוותה את הגבלות הקורונה לרדיפת יהודים בשואה.



0 תגובות