תיקון 2024 // ידידיה מאיר

ידידיה מאיר No Comments on תיקון 2024 // ידידיה מאיר

יש לנו הזדמנות של פעם בשבע וחצי שנים לפגוש את פרק "אלו מציאות" מבית הספר מחדש. והפעם כילדים גדולים

הרב אלי סטפנסקי מדגים את סוגיית השבוע צילום: ללא קרדיט
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הטור הזה מרבה לעסוק בדף היומי סביב התחלת מסכת חדשה, אבל היום זה סיפור אחר. לומדי הדף היומי הגיעו אתמול לפרק "אלו מציאות", הפרק השני במסכת בבא מציעא.

אותו פרק קל ופשוט שאיתו כל ילד מתחיל את לימוד הגמרא. אותו פרק שמזכיר לנו את חוויות הלימוד הראשוניות שלנו כילדים בבית הספר עם החוברת האפורה ההיא.

נו, אז איך היה לכם בכיתה ה' עם הגמרא? לי לא משהו. תודה ששאלתם. וגם בישיבה היה לי לא משהו.

וזאת כנראה הסיבה שברגע שסיימתי את פרק הישיבה בחיי, סגרתי את הגמרא, ולא פתחתי אותה במשך שנים. מה לעשות. זה לא בשבילי. זה בארמית, זה בכתב קטן וצפוף, זה קשה, וזה מזכיר לי שאני בעצם אחד שקולט די לאט. ולא רק בארמית.

אבל הזמן עובר, אתה מתבגר, ואתה מבין שזיכרונות לא נעימים הם לא תירוץ שיכול להחזיק כל החיים. בטח לא כשלך עצמך יש כבר ילד שמתחיל ללמוד "אלו מציאות". נו, אז מה תגיד לו? סליחה, אני לא לומד איתך, כי לפני שלושים שנה היה לי קשה בכיתה ה' עם המילים הקשות בארמית בחוברת האפורה, אז התייאשתי? ומה הבן שלך יגיד לבן שלו? "בכיתה ה', היה קשה לסבא, אז…".

וחוץ מזה, הגמרא של היום היא לא הגמרא של הילדות שלנו. כלומר הטקסט הוא כמובן אותו טקסט, אבל בשנים האחרונות הוא הפך להיות מונגש ומבואר ומתורגם ואפילו מנוקד. הכי לא אפור שיש.

אז השבוע, כשלומדי הדף היומי הגיעו לפרק הראשוני הזה, שזורק אותנו לילדות, יש לנו הזדמנות של פעם בשבע וחצי שנים לעשות תיקון. תיקון 2024. לפגוש את הגמרא מחדש, ממקום אחר. כילדים גדולים.

לא צריך להתחייב עכשיו לסיים את כל הש"ס, אפילו לא את כל המסכת. רק לפתוח גמרא מנגישה (או שיעור מנגיש מתוך המגוון הגדול בפורטל הדף היומי), בתחילת פרק "אלו מציאות" ולנסות מחדש. רק דף אחד.

אלו מציאות – שלך!

 

נ.ב.

ולמי שרוצה ללכת עם התיקון הזה עד הסוף, ולהתחבר ללימוד ממקום של שמחה גדולה: ממליץ לכם מאוד לדגום את השיעור של הרב אלי סטפנסקי מ'מרכז הדף היומי' (MDY), עם כל המצגות המושקעות וקטעי הווידאו המצחיקים. זה לא דף יומי, זו מסיבה יומית. שיעור שמצולם בחמש מצלמות בשידור חי מבית שמש לעשרות אלפי צופים בעולם. תופעה עולמית ששווה טור בפני עצמו. אני גאה לומר שהיה לי חלק בזה שלאחרונה הוא השתכנע לעשות את השואו היומי שלו גם בעברית. זה לקח קצת זמן, אבל מעכשיו לא רק דוברי אנגלית וארמית יכולים ליהנות.

בתמונה: הרב אלי סטפנסקי מדגים השבוע את סוגיית "מצא קב רימוני בארבע אמות"



0 תגובות