נתניהו בדיון חסוי: אישרתי הכנסת פועלים פלסטינים

פנחס בן זיו 1 Comment on נתניהו בדיון חסוי: אישרתי הכנסת פועלים פלסטינים

חזרה לקונספציה או כניעה למצוקה בענף הבנייה? ראה"מ נתניהו אמר היום בדיון חסוי בוועדת חוץ וביטחון כי הוא אישר פיילוט להכנסת עובדים פלסטינים בתחום הבניין. על מינויי הרמטכ"ל בצה"ל אמר: "אין לי השפעה על זה". על היחסים על ארה"ב: "אם הייתי מדבר על 2 מדינות ל-2 עמים ומוותר על תקיפה ברפיח אז הייתי ביחסים מצויינים עם האמריקאים"

צילום: רועי אברהם / לע״מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר התקיים דיון חסוי בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, בין הדברים אמר ראה"מ נתניהו: "אישרתי פיילוט להכנסת עובדים פלסטינים בתחום הבניין".

דברי נתניהו בפתח הדיון | וידאו: רועי אברהם / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

בתשובה לשאלה של ח"כ ואטורי איך נותנים לרמטכ"ל לעשות מינויים אחרי הכישלון, ענה נתניהו: "הרמטכ"ל עושה את המינויים בצה"ל – אין לי השפעה על זה". ואטורי המשיך והקשה – מדוע לא מפטרים את גנץ. נתניהו השיב: "מי שטס לארה"ב צריך לעמוד על האינטרסים של ישראל מול האמריקנים. חשוב שנעמוד בזה יחדיו, זה לא עניין שלי בלבד. זה עניין לאומי".

בהמשך אמר נתניהו: "האמריקאים ביקשו שלא נעשה פעולה ברפיח אבל אין שום ברירה אחרת. אנחנו צריכים שליטה על ציר פלדלפי. אם הייתי מדבר על 2 מדינות ל-2 עמים ומוותר על תקיפה ברפיח אז הייתי ביחסים מצויינים עם האמריקאים. ראש ממשלה אחר היה עושה זאת, מרוויח אותם אבל מפסיד את ישראל במערכה מול חמאס. בין הירדן לים צריכה להיות שליטה ביטחונית רק של ישראל בכל מצב. ההתקפות של ארה״ב ממוקדות בי בגלל שאני מונע הקמת מדינה פלסטינית".

ח"כ מאיר כהן העיר בציניות: "דיברנו הרבה על האויב האמריקני יותר מאשר האויב החמאסי". יו"ר הועדה אדלשטיין: "תרשמו בפרוטוקול שזה בצחוק".

ובעניין עזה אמר נתניהו: "בודקים איך לחלק את הסיוע בעזה ע"י גורמים לא מקומיים כי חמאס הכשיל את הניסיונות לחלק אותו דרך מקומיים. נבדקות גם חברות פרטיות. מבחינת מדינת ישראל אין מניעה לעזתים לצאת, אולי אפילו הנמל שבונים יוכל לשמש אותם לזה, אבל אין מדינות בעולם שמוכנות לקלוט אותם".

נתניהו דיבר בדיון הסגור על המגעים לעסקת חטופים ואמר: "צריך להיות קשוח במשא ומתן. אי אפשר לתת ישר על ההתחלה הכל כי האויב ישר ירצה עוד".

יצויין, כי ח"כ גלעד קריב שנחשד בהדלפת חומרים מסווגים מהוועדה – לא השתתף היום בדיון.

מלשכת נתניהו מבהירים בקשר להכנסת הפועלים הפלסטיניים כי מדובר בהכנת פיילוט בלבד ובתמיכת גורמי הביטחון ולא באירוע שיתבצע מיידית.

ח"כ משה סעדה מגיב לתכנית להכניס פועלים פלסטינים:" מה זה אומר פיילוט? "נראה אם נרצחים יהודים ואז נחליט אם להמשיך עם האיוולת הזו או לעצור אותה סופית?" אם הדיווח נכון, אני קורא לראש הממשלה לעצור את ההחלטה הזו ולא להיכנע ל״מומחי הביטחון״. את המחסור בידיים עובדות אפשר לפתור בקלות בעזרת עובדים זרים שכבר עכשיו עומדים בתור ומעוניינים להגיע לכאן. אסור לנו לחזור ל 6.10 ואסור לנו לעשות ״ניסיונות״ על חשבון חייהם של אזרחי ישראל".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    נתניהו לא משתנה חלש .תפסיק עם השמולאנות שלך. אתה תזכר לדיראון עולם על החלשות שלך.