'חוק הרבנים' נגנז: ההתנגדות בקואליציה והמשמעות

מוטי הלפרין No Comments on 'חוק הרבנים' נגנז: ההתנגדות בקואליציה והמשמעות

לאחר סאגה משמעותית – החוק נגנז: הבוקר הודיע יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ, כי "לאחר שיחה עם ראשי הקואליציה הוחלט כי בעת הזו לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת. על כן, הצעת חוק הרבנים תרד מסדר היום". למעשה, בקרב חברי הקואליציה לא היה רוב שיתמכו בהצעה, ולכן היא ירדה מסדר היום. ומה באשר לווטו של גנץ?

מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפלגות ש"ס והציונות הדתית ניסו בימים האחרונים לקדם מחדש את חוק רבני הערים, חוק שלמעשה יפחית את כוח ראשי הערים בוועדות מינוי הרבנים ויעניק את הכוח לרבנים ולמשרד הדתות. אלא שהבוקר (שלישי) החוק שוב נגנז, לאור התנגדות מספר חברי כנסת ממפלגת 'הליכוד' מה שלא היה מאפשר להעניק רוב לחוק, בהצבעה במליאת הכנסת.

החוק קודם בעבר אך נגנז עם תחילת המלחמה, וכעת יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, ניסו לקדמו מחדש דרך ועדת החוקה בכנסת בראשות ח"כ שמחה רוטמן. כחלק מהמהלך אף נקבע דיון להבוקר בוועדת החוקה, דיון שלבסוף לא התקיים עקב התנגדות משמעותית בכנסת.

חמישה ח"כים ושר מהליכוד הודיעו אמש שיתנגדו לחוק, מלבד מפלגות המחנה הממלכתי והימין הממלכתי שהודיעו גם הם על התנגדות – כך שהיו רק 59 אצבעות במליאה בעד החוק והחוק למעשה היה נופל. בעקבות כך התקיימה הבוקר שיחה בין ראשי הקואליציה ליו"ר הקואליציה אופיר כץ, ושם סוכם שהחוק שוב ייגנז – לכל הפחות לתקופה הקרובה.

יו"ר הקואליציה אופיר כץ מסר, כי "לאחר שיחתי עם ראשי סיעות הקואליציה, וכן לאחר שיחתי עם יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי, הוחלט כי בעת הזו לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת. על כן, הצעת חוק הרבנים תרד מסדר היום. בימים אלו החובה עלינו היא לשאוף לאחדות בעם כמה שניתן". גם ההתנגדות של מפלגות המחנה הממלכתי והימין הממלכתי היו בעייתיות לקידום החוק, בשל זכות הוטו שראש הממשלה נתניהו נתן להם על קידום חוקים – עם הקמת ממשלת החירום בתחילת המלחמה.



0 תגובות