יצחק בריק: "הרמטכ"ל חייב להתפטר; לא נוכל לנצח כך"

מהדורת הבוקר 5 Comment on יצחק בריק: "הרמטכ"ל חייב להתפטר; לא נוכל לנצח כך"

הבוקר במהדורה תקף האלוף במיל' יצחק בריק את ניהול המלחמה ע"י הרמטכ"ל וטען: "הרמטכ"ל היה צריך להניח את המפתחות מזמן. זו לא בעיה של טעות בשיקול דעת אלא כל תרבות הארגון בנויה משקר, זחיחות ויהירות". בריק פרס תחזית עגומה מאוד באשר למצב הלחימה: "ברוך ענק, אנחנו לא ננצח את המלחמה הזאת וגם נאבד את היכולת לשחרר את החטופים"

יצחק בריק. ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלוף במיל' יצחק בריק שוחח הבוקר עם בצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר' ופרס את משנתו באשר לניהול המלחמה: "ברוך ענק, אנחנו לא ננצח את המלחמה הזאת וגם נאבד את היכולת לשחרר את החטופים. כבשנו בדם רב את צפון הרצועה – והנה אחרי שיצאנו החמאס משתלטים מחדש דרך המנהרות על כל מה שניקינו".

ובעניין רפיח:: "איחרנו את הרכבת עם רפיח. היינו צריכים להיכנס לשם מיד בהתחלה. אז היו שם מאה אלף איש והיום זה כבר מיליון וחצי. פינויים יגרום לנזק רב למדינת ישראל".

לדבריו: "הרמטכ"ל היה צריך להניח את המפתחות מזמן. זו לא בעיה של טעות בשיקול דעת אלא כל תרבות הארגון בנויה משקר, זחיחות ויהירות. יש לנו תתי אלופים מצויינים ואני קורא להחזיר אותם לעמדות מפתח. הבעיה שלנו היא שהציבור יושב אדיש, היחידים שיכול להציב קו ולומר עד כאן אלו התושבים המפונים. הדרג המדיני לא עוקב אחרי הצבא. אין בקרה ומעקב".

האזינו



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    דברים מדאיגים ומקוממים שמחדדים היטב את דברי חז"ל
    ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים

  2. 3

    כמה מצחיק אתה. הרמטכ״ל לא מחליט אם להיכנס או לא להיכנס לרפיח. זה עניין מדיני טהור.

  3. 2

    יצחק בריק- האלוף, יודע על מה הוא מדבר. הרמטכ'ל מזמן היה צריך להעיף עצמו, להתפטר. כישלון כזה ,הוא גם ביזיון. כל צמרת הצבא מן הכישלון הזה חייבת להתפטר.

  4. 1

    צודק. אבל בשטח הרמטכל עושה מה שבא לו ומקבל גיבוי מכל המערכות ובמיוחד מהמערכת המשפטית. שורה תחתונה – העם שותק והפוליטיקאים מושחתים ופחדנים. אין מי שייקח שליטה על המצב. אולי מרד חיילים, אולי מחאה של אלופים, אולי פעולה אזרחית שתקרא לרמטכל להתפטר? אלה דברים שצריך לעשות. הרי חייב ללכת הביתה, אולי יותר נכון ללכת לכלא. שם מקומו.