בכירי מערכת המשפט נגד בן גביר: "התערבות בוטה"

ישראל רובין No Comments on בכירי מערכת המשפט נגד בן גביר: "התערבות בוטה"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע הבוקר למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים, כדי לתמוך בלוחם מג"ב שירה למוות בנער שיידה זיקוקים לעבר שוטרים בשועפאט. היועמ"שית ופרקליט המדינה תקפו בחריפות: "התערבות בוטה בעבודת מערכות אכיפת החוק"

איתמר בן גביר. ארכיון צילום: David Cohen/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שוב סערה בגזרת השר בן גביר: היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה תוקפים בחריפות את השר, לאחר הופעתו הבוקר (רביעי) במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים, ברקע החקירה בעניינו של לוחם מג״ב שחיסל אמש את המחבל שסיכן לוחמים בשועפט.

"בעיני זה מזעזע שהמחלקה לחקירת שוטרים בכלל העזה להזמין את הלוחם כאן לחקירה, זה בושה וחרפה", אמר בן גביר הבוקר במשרדי המחלקה. "אני זוכר בתיק של אהוביה סנדק במשך שבועות ארוכים הם בכלל לא הזמינו אף אחד וכאן את הלוחם הגיבור הזה, עשה את מה שאנחנו מצפים ממנו. בא מחבל מרים זיקוקים ורוצה לפגוע בחיילים שלנו, בלוחמים שלנו, ויורה את הזיקוק. אגב, אנחנו במשך כל השנה האחרונה במשרד לביטחון לאומי עושים עבודה נגד הזיקוקים האלה, כל גורמי המקצוע מספרים לי כמה הזיקוקים האלה מסוכנים ,הם יכולים לעוור, הם יכולים לפגוע הם יכולים אפ׳ לרצוח את הלוחמים שלנו. בא לוחם ועושה בדיוק מה שאנחנו מצפים ממנו, זה פשוט שערורייה הכי גדולה שמזמינים אותו לכאן ומביאים אותו לחקירה.

"אני רוצה להגיד שמח״ש הורסת את ההרתעה של מדינת ישראל, שמח״ש פוגעת בלוחמים שלנו, אני הייתי בטוח שאחרי ה-7 לעשירי ילמדו ויבינו, אבל במח״ש לא מבינים. אני רוצה להגיד בתור השר לביטחון לאומי, בתור מי שממונה על הלוחמים האלה ואני אומר את הדברים ויודע שכל משטרת ישראל מסכימה איתי, אנחנו לא נפקיר את הלוחמים האלה, אנחנו ניתן להם גב, אני לא אתן שיפגעו.

"אתם יודעים שבמהלך השנה האחרונה אני החזרתי לא מעט לוחמים גם כאלה שמח״ש השעתה ואני כאן מעביר מסר אני לא אתן שיפגעו בלוחם הזה.

"כמובן אני לא מתכוון להתערב בחקירה של מח״ש, לא יכול להתערב וגם אין לי רצון להתערב, אבל אני במשרד לביטחון לאומי במסגרת הסמכויות שלי אתן גב ללוחם הזה. הלוחם הזה יחד עם כל החברים שלו עשו עבודה למופת".

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה אמרה לבן גביר: "אסור לך להתערב בחקירות מח״ש. אסור היה לך להגיע למשרדים שם הבוקר בעניין השוטרים שירו במתפרע ערבי צעיר שירה זיקוקים".

היועצת המשפטית לממשלה לשר בן גביר

פרקליט המדינה עמית אייסמן הגיב: ״כל התערבות מטעם גורם פוליטי בחקירות פליליות- בדרך ישירה או עקיפה – מהווה הפרה בוטה של החוק, פוגעת בשלטון החוק באופן פסול ואסור. אין מקום להשלים עם אמירות המכוונות נגד המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, אשר יש בהן כדי לפגוע בעצמאותה של מערכת אכיפת החוק. המחלקה לחקירות שוטרים תמשיך לפעול באופן עצמאי ולא תירתע מפני נסיונות השפעה על עבודתה".

בהמשך, השר בן גביר הגיב ליועצת המשפטית לממשלה: ״הניסיון שלך להטיל מורא עם מכתבי איום – לא ירפה את ידי״.

בן גביר בתגובה ליועצת המשפטית לממשלה


0 תגובות