"אני לא עומד בזה, אני מתעלף": ירוחם טורנר בשיחה אישית

שיחה אישית 2 Comment on "אני לא עומד בזה, אני מתעלף": ירוחם טורנר בשיחה אישית

"זה נמצא איתך כל הזמן. אנחנו שרוטים אבל בקטע טוב": ירוחם טורנר מגיע ל'שיחה אישית' עם אבי רוזן במסגרתה תיאר ירוחם טורנר את מלאכת הקודש של שמירת כבוד המת ותוך כדי הדברים חש ברע והראיון הופסק. "הרגשתי שכל המראות חוזרים אלי פתאום" | צפו בשיחה מרתקת ומחזקת בה הוא מספר גם על "המתנה הגדולה קיבלנו מהקב"ה – בת עם תסמונת דאון" | שיחה אישית • צפו

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

video
play-sharp-fill

רגע דרמטי התרחש במהלך ראיון לכאורה שגרתי, כאשר המרואיין חש לפתע במועקה בעקבות הדברים שאמר, שהחזירו אותו לרגעים הקשים אתם התמודד בחודשים האחרונים. לאולפן 'שיחה אישית' בהגשת אבי רוזן מנכ"ל קבוצת קול חי, הגיע השבוע ירוחם טורנר – איש רב פעלים תושב אלעד, שבעיתות חירום משמש כמפקד ביק"פ דרום ואחראי על צוות שעוסק בזיהוי חללים.

בשיחה מרתקת ומיוחדת, נתבקש האורח לשחזר ולחזור לרגעים הראשונים בשמחת תורה, כשהגיעו הידיעות הראשונות על מה שמתחולל בדרום, עד שקיבל שיחת טלפון שהקפיצה אותו ואת חבריו ליחידה, בעיצומו של החג – וההנחיה להגיע לדרום.

"כשאמרו לנו בחג שלא ניתן להתקרב לזירות כי עדיין יש מחבלים, הבנו שזה אירוע בסדר גודל אחר. עד עכשיו לא מבינים את גודל האירוע הנורא", אומר טורנר.

לשאלה מה מה מניע אנשים כמוהו לעסוק במלאכת הקודש של זיהוי וטיפול בכבוד המת, השיב: "יש לנו את תחושת השליחות, להביא למשפחה כמה שיותר מהר את המידע בצורה מסודרת". לדבריו, זה ההסבר לכך שמרבית העוסקים במלאכת הקודש של כבוד המת, הינם שומרי תורה ומצוות.\

האזינו>>

על רגע אחד מטלטל במיוחד מתוך 18 שנות פעילות בכבוד המת, כשהטלפון של ההרוג צלצל ועל הקו הייתה האמא שלו שלא ידעה על זה עדיין… ועל טיפול בגופות מחבלים, שהוביל לזיהוי והתרת עגונות.

בשלב זה דיבר טורנר על הרגעים הקשים שעברו עליו ועל הצוות שלו בחודשים האחרונים מאז פרוץ המלחמה ולפתע הדיבור נהיה איטי וחלש יותר, הוא אחז בלבו, נעמד באולפן ואמר: "אני לא עומד בזה, אני מתעלף". המראיין אבי רוזן עצר מיד את השיחה ואחרי דקות של התאוששות (שאת חלקן תוכלו לראות בראיון המלא) השיחה נמשכה.

מה הוביל אותו לעסוק למעלה מ-24 שנים כמחנך בכיתת חינוך מיוחד ודעתו על שימוש בריטלין: "אם בתקופה שלי היה ריטלין, כנראה שהיו נותנים לי את הכי חזק"… על הרגע בו נולדה הבת המיוחדת עם תסמונת דאון. "התחלתי לבכות. האחות בבית החולים הציעה לנו לשלוח אותה לאימוץ… אמרתי מה פתאום? זו מתנה גדולה שה' נתן לנו ואנחנו נגדל אותה בשמחה. הקב"ה נתן לי את זה – זה אומר שהוא יודע שאני יכול להתמודד עם זה. אז אני עושה את זה בשמחה ובטוב לבב". והברכה של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא שאמר להם: "בזכות הילדה הזו יהיה לכם הרבה אור במשפחה".

וגם – על החיבור המיוחד שלו לרבי ישעיהו מקרסטירער והנסיעות לתפילה ולחיבור בציון הצדיק. "נסעתי לשם בפעם הראשונה והרגשתי משהו שלא הרגשתי במקום אחר. משהו התפרק בי". ועל קהילת שירת נפתלי באלעד, שהוא נמנה על המייסדים ואחד הגבאים שלה והגימיק הלא שגרתי שנקט, כדי לרתום את המתפללים לסייע לבניית בית הכנסת.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    וואו , מיוחד ממש, היה מרתק ומעצים, תודה