פורסמו פרטי הפרשיה המסתורית שחשף ח"כ אלמוג כהן

אתר קול חי No Comments on פורסמו פרטי הפרשיה המסתורית שחשף ח"כ אלמוג כהן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע התיר לפרסום את כתב האישום נגד המתחזה שהסתנן לפיקוד דרום בעקבות בקשה שהגיש ח״כ אלמוג כהן באמצעות עו״ד אפרים דמרי

**FILE** Israeli soldiers attend an orienteering exercise. January 21, 2008. Photo by Abir Sultan/FLASH90 *** Local Caption *** ðéååèéí öðçðéí ÷åøñ ÷öéðéí áäã 1 çééìéí צילום: Abir Sultan/FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט המחוזי בבאר שבע התיר היום (שני) לפרסם חלקים מכתב אישום נגד אזרח שהתחזה לקצין והצליח להשיג מידע מסווג, בין היתר על סדרי כוחות הביטחון, האמצעים הקיימים בשימוש צה"ל והסברים על יכולות מסווגות ועוד.

לפי כתב האישום, הנאשם שירת במשך כשש שנים במספר יחידות שונות בצה"ל, ושוחרר בדרגת סגן. מאז השתייך למאגר הקצינים במילואים של צה"ל. ביום 7 לאוקטובר 2023 הנאשם ניצל את המצב העמוס, המורכב והאינטנסיבי מאוד בו התנהלה מפקדת פיקוד הדרום בימים הראשונים למלחמת "חרבות ברזל", התחזה לקצין בדרגת סרן, ותוך שימוש במצגי מרמה שונים השיג בימים שלאחר מכן ועד שנתפס גישה למידע סודי ברמת סיווג גבוהה ביותר, תיעד מידע מסווג בדרכים שונות, ואף חלק מידע סודי עם מספר גורמים אזרחיים וצבאיים שאינם מוסמכים לכך. בהתאם לכך, הנאשם מואשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מסירת ידיעה סודית, ריגול חמור (בלא כוונה לפגוע בביטחון המדינה) וכניסה למקום צבאי בלא סמכות (בלא כוונה לפגוע בביטחון המדינה).

מכתב האישום עולה, כי על אף שלא קיבל "צו 8", הנאשם יצר קשר עם עוזר קמ"ן באחת היחידות וביקש להתגייס לשירות מילואים. עוזר הקמ"ן ציין בפניו שאם הוא רוצה לתרום, שיגיע לאחד מגופי השליטה ואף קישר אותו לקצין בדרגת סא"ל. הנאשם פנה לאותו סא"ל והציג עצמו בכזב כחייל מיחידה מיוחדת המעוניין לסייע. הקצין השיב לנאשם כי אינו מכיר אותו ואינו זקוק לעזרתו. למרות זאת, בנסיבות שאינן ידועות, הנאשם נכח בהערכות מצב במרכז השליטה, נפגש עם קציני מטה נוספים וסייע בבירור סטטוס גיוס כוחות חטיבות שונות, בבעיות תקשו"ב שהיו עם מערכת שליטה ובקרה ועוד.

למחרת, התייצב הנאשם באחד הבסיסים, שם צילם את החיילים שהיו במקום, וכן מסכי מחשב צבאיים. בנוסף, במרכז השליטה פנה הנאשם לאחד הקצינים בבקשה לסייע בפיקוד דרום, אך הקצין התעלם מבקשתו. למרות זאת, בשלב מאוחר יותר באותו יום נסע עם קצין אחר לפיקוד, כשהוא עונד דרגות סרן. בשעות הערב, נכנס הנאשם והשתתף בהערכת מצב, תוך שהוא מציג עצמו בכזב כקצין מבצעים.

כמו כן, הנאשם יצר קשר עם אחת הקצינות במקום ושלח לעצמו הודעות מהמכשיר הנייד שלה, כדי שאלה יסייעו לו ליצור מצג בפני חיילים ומפקדים, שלכאורה היא זו ששלחה לו את ההודעות, וכי הוא מוסמך לפעול לייעול עבודת החמ"ל בפיקוד הדרום.

למחרת, פגש הנאשם את אחד ממפקדיו מתקופת שירותי הצבאי, והציג עצמו בפניו בכזב כמי שמתוקף תפקידו יש בידיו משאבים, ואמר שיש לו פתרונות לאתגרים מבצעיים. עקב מצגי השווא, סקר בפניו המפקד את הפערים הקיימים באג"מ. לאחר מכן, ביקש הנאשם מהמפקד כי יחתום לו על מסמך אישור כניסה לש"ג. בהמשך למצגי השווא הצליח להשיג גישה למחשב באמצעותו כתב מכתב מינוי, בו נאמר: "אני מאשר שסרן במיל' … ימונה לקמב"ץ משימות ומבצעים מיוחדים בחמ"ל מפקד פיקוד דרום", ואף השיג במרמה חתימה על המסמך.

כעבור מספר ימים השיג במרמה מכתב מינוי כוזב נוסף בו נכתב: "אני מסמיך את סרן … לפתוח תא מיוחדים בחמ"ל… וכן לשמש כמפקד התא. תפקיד התא לשמש זרוע ארוכה חשאית וכן ליזום משימות מיוחדות פורצות גבולות במרחב… בסמכותו של הנ"ל לגייס כל חייל וקצין למילואים מכל יחידה וכן להשתמש בכל יכולת נדרשת על מנת לבצע את המשימה". אחד הקצינים הורה לקחת מהנאשם את מכתב המינוי, אך הדבר לא התבצע.

בכל התקופה האמורה יזם הנאשם פגישות עם קצינים, חיילים ואזרחים שונים, תוך שהוא מציג עצמו בכזב כבעל סמכות, וכאשר במסגרת הפגישות נחשף לחומרים מסווגים ואף מסר מידע לאנשים אשר לא היו מוסמכים לקבלו. בנוסף, הנאשם נכח, תוך שימוש במצגי שווא שונים, במקומות רגישים הכוללים מפקדות, חדרי מבצעים, חדרי מלחמה ודיונים שלא היה מוסמך להשתתף בהם, לא הוזמן אליהם וכשהוא יודע שאין לו אישור ביטחון מידע להשתתף בהם. כך השיג, אסף ורשם במחברתו ידיעות סודיות ותיעד בטלפון הסלולרי שלו ידיעות סודיות אודות סדרי כוחות הביטחון, אמצעים קיימים בשימוש צה"לי, אמצעים חסרים, הסברים על יכולות מסווגות ומיידעים מודיעיניים עד דרגת סודי ביותר ושומר סוד, כשאינו מוסמך לכך.

בעקבות דיווח של אחד הגורמים אליהם פנה הנאשם, הוא נעצר ב-15 באוקטובר 2024.

לאחר שבית המשפט פרסם את כתב האישום נגד המתחזה, ח"כ אלמוג כהן שחשף את הפרשה לציבור כותב: "נמשיך ונפעל על מנת לחשוף את שמו של החשוד ונגיש עירעור לבית המשפט העליון. כפי שניתן לראות, מדובר בפרשה חמורה המדירה שינה מעיניי, הנוגעת בעבירת ריגול חמור. אמשיך ואעשה כל שביכולתי על מנת לחשוף את הפרשה והנוגעים בה, גם אם היא קשה ציבורית".



0 תגובות