מחכים להכרעה: תמו דיוני בית הדין בהאג נגד ישראל

חדשות קול חי No Comments on מחכים להכרעה: תמו דיוני בית הדין בהאג נגד ישראל

ישראל הציגה את טענותיה בדיון נגדה בבית הדין הבין-לאומי בהאג הסתיים. צוות משפטנים הציג את טענות ההגנה של ישראל והפריך את האשמות ההזויות שהציגה דרום אפריקה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הדיון בתביעתה של דרום אפריקה נגד ישראל, שבה היא מאשימה אותה ברצח עם בעזה, נערך היום בבית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג והסתיים בשעות הצהרים. פסיקת הדין הדרמטית צפויה להיות בימים הקרובים.

 

הבוקר, ישראל הגיבה לטענות ולהאשמות הקשות שהשמיעו הנציגים הדרום אפריקנים באמצעות צוות מומחים משפטי בכיר ומנוסה, בראשותו של פרופ' מלקולם שאו – מומחה בריטי בעל שם עולמי למשפט בין-לאומי, ובעל ניסיון בייצוג בבית הדין הגבוה לצדק. עוד טענו מטעם הצוות המשפטי הישראלי: ד"ר טל בקר (היועץ המשפטי של משרד החוץ), ד"ר גלית רג'ואן, ד"ר עמרי סנדר, ד"ר כריסטופר סטייקר וד"ר גיל-עד נועם.

אמש פרופ' משה כהן אליה, מומחה למשפט חוקתי, אמר לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' דן בצדדים המשפטיים ביחס למשפט המתנהל בהאג: "ההתחלה לא מלמדת על ההמשך כי מחר יהיה תורה של ישראל להציג את עמדתה בדיון. זו גם הזדמנות היסטורית לגייס את התקשורת העולמית לטובתינו ע"י סיקור המשפט", אמר פרופ' אליה.

לדבריו: "קבינט המלחמה מנהל את המערכה בצורה נכונה. השאלה היא אם יינתן צו ביניים ואיך הוא ינוסח. דרישה להפסיק את המלחמה תפגע בנו מאוד, כל דרישה אחרת תהיה קלה יותר ובשביל זה שלחו את השופט ברק שנחשב אביר זכויות אדם ודעתו נחשבת גם בקרב השופטים העוינים יותר".



0 תגובות