"הפסקת אש מיידית": הדיון האנטישמי נגד ישראל בהאג

אתר קול חי No Comments on "הפסקת אש מיידית": הדיון האנטישמי נגד ישראל בהאג

בשעה האחרונה החל הדיון נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. התובעת הדרום אפריקנית: "חיילים ישראלים חוגגים את ההרס, מצלמים פיצוצי מבנים, מעמידים דגל ישראל על הריסות – ומדברים בגלוי על הקמת מחדש של התנחלויות"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשעה זו מתקיים הדיון המקדמי בתביעה הדרום אפריקנית נגד ישראל, בבית הדין הבינלאומי ל"צדק" בהאג. בתביעה מבקשת המדינה העוינת את ישראל, לכפות הפסקה מיידית של פעולות הלחימה הישראליות כנגד תשתיות הטרור ברצועת עזה. נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק מכהן כאחד השופטים במשפט.

מחוץ לבית הדין התקיימה צעדה של משפחות החטופים במחאה על התביעה המופרכת.

דרום אפריקה לבית הדין בהאג, בפתח הדיון: "יש לקרוא להפסקת אש מיידית".

הטוענת מטעם דרום אפריקה הציגה תמונות של קברי אחים בעזה, המוכיחות לטענתה, כי מתבצע "רצח עם חסר הבחנה". נזכיר כי הוכח לא פעם שהפלסטינים מזייפים הרוגים ו'קברים'.

נציגת דרום אפריקה בהאג, עדילה האסים: "חיילים ישראלים חוגגים את ההרס, מצלמים פיצוצי מבנים, מעמידים דגל ישראל על הריסות – ומדברים בגלוי על הקמת מחדש של התנחלויות".

עוד טענה התובעת הדרום אפריקנית: "ישראל מנעה מפלסטיניות ללדת באופן בטוח כדי לצמצם את הילודה הפלסטינית".

נציג דרום אפריקה מציג בדיון את דבריהם של נתניהו, גלנט וישראל כץ כהוכחה לטענותיהם: "ראש ממשלת ישראל הכריז מלחמה על עזה בשבעה באוקטובר, ואני מצטט "ננקה את האזורים שבהם יש מתקנים צבאיים בעזה, ונגבה מהם מחיר חמור". עוד ציטוטים: נתניהו על ההתחייבות ״לחסל את עמלק״, גלנט על ״חיסול חמאס״, ישראל כץ על הפסקת האנרגיה לעזה. גם ניסים ואטורי והתבטאויותיו צוטטו.

הודעת משרד החוץ בתום הדיון בהאג: "חזינו היום באחד ממופעי הצביעות הגדולים ביותר בהיסטוריה ובשורה של טענות חסרות בסיס ושקריות. ‏דרום אפריקה, המשמשת כזרוע המשפטית של ארגון הטרור חמאס, הציגה באופן מעוות את המציאות בעזה מאז טבח השבעה באוקטובר, תוך התעלמות מהעובדה שמחבלי החמאס חדרו לישראל, רצחו, הוציאו להורג, טבחו וחטפו אזרחים ישראלים, רק בשל היותם ישראלים, בניסיון לבצע ג׳נוסייד".

בתוך כך, מערך ההסברה הלאומי הכין קמפיין שילוט חוצות להפצה בהולנד להגברת המודעות לשחרור החטופים, אלא שאף חברת פרסום הולנדית לא הסכימה לפרסם את הקמפיין. בישראל פנו ללמעלה מ-10 חברות שילוט שונות באזור האג ובשדה התעופה של הולנד. אף חברה לא הסכימה! במקרה מסוים התקבל אישור לפרסום הקמפיין אלא ששעה לפני שהוא היה אמור לעלות – חברת השילוט חזרה בה.



0 תגובות