בן ברק: "אפשר להצמיח בעזה מנהיגות שרוצה שלום"

מהדורת הבוקר 1 Comment on בן ברק: "אפשר להצמיח בעזה מנהיגות שרוצה שלום"

ח"כ רם בן ברק לגדסי ופרידמן ב'קול חי': "צריך לפרז את עזה מנשק וזה יקח שנים. להצמיח מנהיגות ערבית שרוצה לחיות בשקט ובשלום. לא מת עליהם, חבל שהם לא שוויצרים, אבל הם השכנים שלנו" | ההצעה המפתיעה של המגישים, לה נענה בן ברק, בסוף הריאיון

ח"כ רם בן ברק צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), שוחח עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי) וטען כי ניתן להצמיח "מנהיגות ערבית שרוצה לחיות בשקט ובשלום" ברצועת עזה. הוא העריך כי חיסולו של בכיר החמאס בלבנון, לא יפגע משמעותית בעסקת חטופים.

בן ברק הבהיר ביחס לתכניתו שהתפרשה כטרנספר לתושבי עזה: "אני רוצה רק לאפשר את היציאה מהרצועה למי שרוצה. אני בעד שהמדיניות שלנו לגבי האזרחים תהיה לאפשר להם לקחת את גורלם בידיהם. מי שמוצא מדינה שמוכנה לקלוט אותו שיצא, אבל גם לאפשר לו לחזור אחרי. אנחנו לא צריכים להיות בעזה או להתיישב בה. היא שייכת לפלסטינים שגרים בה".

לדבריו, על ישראל "לשמור את חופש הפעולה הביטחוני ולא לתת לשום קבוצה לפתח יכולות צבאיות. יש הבדל בין שליטה לבין חופש פעולה. בדומה למה שאנחנו עושים היום בשטחי A ביו"ש. נכנסים לביצוע פעולות לסיכול טרור למרות שאנחנו לא הריבון. צריכים לפרז את עזה מנשק וזה יקח שנים".

"אפשר להצמיח מנהיגות ערבית שרוצה לחיות בשקט ובשלום", טען בן ברק. "אני מאמין שאנשים שחיים תחת שלטון הטרור בעזה מבינים שיש אלטרנטיבות יותר טובות. אני לא מת עליהם, חבל שהם לא שוויצרים, אבל הם השכנים שלנו".

ביחס לפסיקות הבג"ץ: "לא יצאתי נגד בית המשפט אף שמאוד לא אהבתי את ההחלטה לאפשר לנתניהו לכהן עם כתבי אישום".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    עזות מצח של אדם שהוא בין האחראים על התפיסה הביטחונית השגויה והמטעה שהביאה את אסון השבעה באוקטובר ממשיך להלעיט אותנו בדברי ההבל שלו שהוכחו כבר כלא נכונים מצוה לא לתת לו במה ולא לפרסם את דברי ההבל שלו אין מה ללמוד ממנו כלום