ראה"מ לשעבר חושף: פעולות ישראליות על אדמת איראן

פנחס בן זיו No Comments on ראה"מ לשעבר חושף: פעולות ישראליות על אדמת איראן

רה"מ לשעבר בנט מתאר 2 פעולות ישראליות על אדמת איראן במאמר לוול סטריט ג'ורנל. לאחר שאיראן שיגרה שתי התקפות מל"טים כושלות על ישראל בפברואר 2022, ישראל השמידה בסיס מל"טים על אדמת איראן. במרץ 2022 ניסתה יחידת הטרור של איראן להרוג תיירים ישראלים בטורקיה ונכשלה. זמן קצר לאחר מכן, מפקד אותה יחידה ממש נרצח במרכז טהראן

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט חושף במאמר לוול סטריט ג'ורנל פעולות ישראליות בשטח איראן שבוצעו בתקופתו כראש ממשלה, ונוטל עליהן אחריות ישראלית. במאמר, שכותרתו "ארה"ב וישראל צריכות להתמודד ישירות מול איראן" כתב בנט כי כראש ממשלה הנחה את מערכת הביטחון לתקוף ו"לגרום לטהרן לשלם על החלטתה לתת חסות לטרור", לאחר שבפברואר 2022 המשטר בטהראן שיגר שתי מתקפות כטב"מים על ישראל שלא צלחו. ישראל השמידה אז מתקן מל"טים על אדמת איראן.

עוד חושף בנט במאמר, כי במרץ 2022 ניסתה יחידת טרור איראנית להרוג תיירים ישראלים בטורקיה ונכשלה – בנט סיפר שזמן קצר אחרי ניסיון הפיגוע, מפקד החוליה חוסל בלב טהראן. עם זאת, במקרה הזה הוא לא לקח אחריות על ההתנקשות.

בסוף הפרסום כתב בנט כי "הרודנים באיראן חלשים יותר ממה שמצפים, הם שולחים אחרים כדי למות במקומם – אבל כשהם מותקפים בבית הם מורתעים". לדבריו, ארצות הברית וישראל חייבות להפיל את משטר הרשע. "לא רק שזה אפשרי – זה הכרחי לביטחון של המזרח התיכון ושל כל העולם".

העיתונאי עמית סגל: לאחר שבנט חשף בלי אישור הצנזורה שני מבצעים חשאיים שנערכו בתקופת כהונתו על אדמת איראן, אומר חבר בכיר בקבינט הבטחוני מדיני "ההתרברבות של בנט בנוגע לאיראן היא חסרת אחריות ופוגעת בסיכויים לעסקת חטופים נוספת. למרבה הצער זו אינה הפעם הראשונה שבנט מדליף ופוגע באינטרסים ביטחוניים לשם האדרה עצמית".



0 תגובות