קדיש כללי: מאות מתנדבי 'חסד חיים ואמת' הנציחו את הנופלים

אבי יעקב No Comments on קדיש כללי: מאות מתנדבי 'חסד חיים ואמת' הנציחו את הנופלים

מאות מתנדבים התפרשו היום לקריאת קדיש על נרצחי הנובה ביניהם נעדרים ונרצחים שגופותיהם נחטפו לשבי חמאס צום עשרה בטבת, נקבע כיום הקדיש הכללי ליהודים שמקום קבורתם לא נודע. ארגון "חסד חיים ואמת" גייס מתחילת המלחמה 730 שלקחו על עצמם לומר מידי יום קדיש על נרצחי וחללי מלחמת חרבות ברזל

צילום: חסד חיים ואמת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כעת, הם פונים לציבור הרחב ומחפשים מתנדבים נוספים שיאמרו קדיש על 543 חללים נוספים, ביניהם נרצחי מסיבת הנובה "יש הרבה נרצחים צעירים במלחמה הזאת, כאלה שאין מי שיאמר עליהם קדיש. המיזם הזה מחבר בין קצוות שונים לגמרי בחברה הישראלית ומבטיח את הנצחת זכרו של הנרצח".

ארגון "חסד חיים ואמת" נוסד על ידי דרור דויד עמוס, עוד בהיותו קצין בשירות קבע בצה״ל ממנו השתחרר לאחרונה אחרי 25 שנה. מטרת הארגון היא ללוות משפחות שכולות בתקופת האבל בכל הנוגע למנהגי אבלות, קדישים שבעה ואזכרה וכל הדרוש למשפחות במהלך שנת האבל.

מאז פרוץ המלחמה, פנו מאות בני משפחות שכולות לדרור וביקשו סיוע בנושא הקדיש "הגיעו בקשות מצד המשפחות שכולות שהיה להם חשוב לדעת שיהיה מישהו שיאמר קדיש במשך שנת האבל על יקיריהם. יש חללי צה"ל שהוריהם נפטרו או שילדיהם מאוד צעירים. הבנתי שזה צורך אמיתי שמגיע מהשטח ושזאת השליחות של הארגון במלחמת חרבות ברזל".

מאז גייס דרור מאות מתנדבים חרדים ודתיים שהתנדבו לקחת על עצמם לומר קדיש במשך שנה שלמה על אחד או אחת מהנרצחים בשבת השחורה "לומר קדיש במשך שנה שלמה זאת משימה לא פשוטה. זאת אחריות גדולה וסוג של מחויבות כלפי המשפחה והמנוח לומר את הקדיש בכל יום, כולל שבתות וחגים מבלי לפספס יום אחד. אנשים שלקחו את זה על עצמם עושים את זה במסירות נפש גדולה ומתוך תחושה עמוקה של ערבות הדדית".

לצד אמירת הקדיש, פעילי הארגון ממשיכים ללוות כל העת את המשפחות השכולות. בחנוכה האחרון, ביקרו עשרות פעילי הארגון בבתיהם של מאות משפחות שאיבדו את יקיריהם, והעניקו להם חנוכייה עם התמונה של החלל הפרטי שלהם, המשפחות התרגשו מאוד מהיוזמה ואמרו, "הייתם איתנו בשעה הקשה, ואתם ממשיכים להיות איתנו גם היום, הפכנו למשפחה אחת".

בארגון מזמינים אזרחים שרוצים לקחת חלק ביוזמה, פרויקט ההנצחה הגדול ביותר של המלחמה, ולגמול חסד של אמת עם הנרצחים הי"ד ובני משפחותיהם, לשלוח מייל לכתובת: [email protected] או בהודעת WhatsApp למספר: 055-568-9641



0 תגובות