מנהג הכינור בלילות החנוכה: ר' מנדל אלשטוק מספר

חדשות אנ"ש No Comments on מנהג הכינור בלילות החנוכה: ר' מנדל אלשטוק מספר

ר' מנדל אלשטוק מחסידי מיאהלען סיפר בחדשות אנ"ש על מקורו של מנהג הכינור בלילות החנוכה: "הרב הקדוש רבי מרדכל'ה מנדבורנא היה נוהג ללמד את בניו בעצמו את אותיות א-ב כשהגיעו לגיל 3. כשבנו רבי מאיר מקרעטשניף הגיע לגיל זה, הוא היה במסע רחוק, ומלמד מקומי לימד אותו. כשהרבי מרדכל'ה חזר הוא גילה את זה וכעס בגלל שהמלמד היה אדם לא הגון וגזר עליו שישכח את האותיות שלמד. זה לקח כמה שנים שבמהלכן הוא ניגן בכינור כחלק מעבודת ה' שלו"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנהג הניגון בכינור בחסרות החסידים | "המנהג בחצרות קרעטשניף ונדבורנא קדום מאוד ויסודו בהררי קודש" סיפר לנתי קאליש ב'חדשות אנ"ש' ר' מנדל אלשטוק מחסידי מיאהלען על מקורו של המנהג: הרב הקדוש רבי מרדכל'ה מנדבורנא היה נוהג ללמד את בניו בעצמו את אותיות א-ב כשהגיעו לגיל 3. כשבנו רבי מאיר מקרעטשניף הגיע לגיל, הרבי גילה שלימד במקומו מלמד לא הגון וגזר שישכח את האותיות שלמד. במשך כמה שנים הילד עבד את ה' בניגון בכינור

ר' מנדל אלשטוק סיפר לקאליש בחצרות אנ"ש, את הקשר של הניגון בכינור, דווקא לחנוכה: כשהרבי מקרעטשניף הגיע לגיל 7, שכח את האותיות, אבל עבודת ה' של ניגון בכינור נשאר לו לכל ימי חייו. הזמנים הידועים שהיה עובד את ה' עם כינור, זה עבר לכל הצאצאים שהיו מנגנים בלילות חנוכה, בטיש של מוצאי יו"כ ובטיש ליל פורים. יש שאמר שיש כבר 100 רב'ס לבית נדבורנא".

סיפור מרתק על "מויפת" בכינור שאירוע לסביו של הרבי ממיאלען שנה לפני שנספה במחנות ההשמדה על ידי הנאצים ימ"ש.

האזינו>>>

 



0 תגובות